KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

آخرین دست نوشته شهید چمران قبل از شهادت...

 متن زیر آخرین دست نوشته شهید چمران است

 

 که پس از شهادت از داخل جیبهای لباس خونین او

 

به دست آمده است ...

 

اعضای بدنم، در این لحظات آخر عمر آبروی مرا حفظ کنید. شما سالهای دراز به من خدمتها کرده‌اید از شما آرزو می‌کنم که این آخرین لحظه را به بهترین وجه ادا کنید. ای پاهای من سریع و توانا باشید ای دستهای من قوی و دقیق باشید ای چشمان من تیزبین و هوشیار باشید، ای قلب من این لحظات آخر را تحمل کن، ای نفس مرا ضعیف و ذلیل مگذار، تا چند لحظه بیشتر با قدرت و اراده صبور و توانا باش. به شمار قول می‌دهم که پس از چند لحظه همه شما در استراحتی عمیق و ابدی، آرامش خود را برای همیشه بیابید و تلافی این عمر خسته‌کننده و این لحظات سنگین و سخت را دریافت کنید من، چند لحظه بعد به شما آرامش می‌دهم، آرامش ابدی، دیگر شما را زحمت نخواهم داد. دیگر شب و روز شما را استثمار نخواهم کرد. دیگر به شما بی‌خوابی نخواهم داد و شما دیگر از خستگی فریاد نخواهید کرد. از درد و شکنجه، ضجه نخواهید کرد. آرام و آسوده برای همیشه در بستر نرم خاک آسوده خواهید بود اما این لحظات لقای پروردگار، لحظات رقص من در برابر مرگ باید زیبا باشد.

 به نقل از خبرگزاری آینده روشن

 

برای شادی روح شهدا و امام شهدا صلوات

 

نظرات 6 + ارسال نظر

ااااااااااااااااااااااااااااااا

این نظرات جدید چه باحاله

مفید بود ممنون

عاصمی زاده, , جمعه 31 خرداد 1387 ساعت 20:09

خدایا ! هدایتم کن زیرا می دان که گمراهی چه بلای خطرناکی است
خدایا! هدایتم کن که ظلم نکنم زیرا می دانم ظلم چه گنا نابخشودنی است
خدایا ! ارشادم کن که بی انصافی نکنم زیرا ککسی که انصاف ندارد شرف ندارد

دکتر مصطفی چمران



بسیار جالب و مفید بود ممنون
من الله االتوفیق

ی جمعه 31 خرداد 1387 ساعت 22:13

سلام. لطف دارید نسبت به بنده.
عرض شود که بنده علی رغم تصور بعضیا اصلا ادعایی مبنی بر اینکه همه حرفام و کارهام مطابق اسلامه ندارم، بلکه سعی میکنم چیزی رو که از اسلام میدونم هر چند اندک، بر مبنای منطق و استدلال بیان کنم و ممکن هم هست بعضیهاش درست نباشه اما انتظار دارم که جواب با منطق هم از دیگران بشنوم. البته چون اون دو نفری هم که نام بردید، اینجا حضور ندارند من وظیفه خودم میدونم ازشون دفاع کنم... انشاءالله بتونیم با شما و دوستانی که نام بردید بحث خوبی داشته باشیم و انشاءالله خدا هممونو هدایت کنه.
من در خدمت شما هستم...

, , جمعه 31 خرداد 1387 ساعت 22:49

(¯`v´¯)
`*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•
_________. .
_____****__________****
___***____***____***__ ***
__***________****_______***
_***__________**_________***
_***_____________________***
_***_____________________***
__***___________________***
___***_________________***
____***______________ ***
______***___________***
________***_______***
__________***___***
____________*****
_____________***
______________*

ح م ن , it, شنبه 1 تیر 1387 ساعت 01:40

ای کاش ...........

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد