KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دامنه‌های ‌خطرناک‌‌ دنیای‌‌ اینترنت

قابل توجه تمامی دانشجویان الکترونیکی، که مدام با اینترنت سر و کار دارند

 

 

 

    اینترنت، مملو از سایت‌هایی است که در کمین کاربران نشسته‌اند. سایت‌هایی که پس از ورود کاربران به آنها، به طور نامحسوس، رایانه کاربر را آلوده کرده و از اطلاعات او سوء استفاده می‌کنند.

   شرکت مکافی، یکی از بزرگترین شرکت‌های امنیتی در شبکه اینترنت، هفته گذشته نتایج بررسی‌های خود در مورد تهدیدات سایت‌ها و دامنه‌های اینترنتی برای کاربران را اعلام کرد که در این گزارش، نکات قابل توجهی مشاهده می‌شود.

   این تحقیقات نشان می‌دهد که درصد بالایی از این سایت‌های فریبکار، از کشورهای شرق آسیا کنترل می‌شوند و منبع اصلی آنها در کشورهایی چون هونگ هونگ ، چین و فیلیپین قرار دارد. در فهرست دامنه‌های ثبت ‌شده در فهرست وب‌سایت‌های تهدید آمیز این شرکت، دامنه‌های.hk  ، .cn و .ph  بیشتر از سایرین به چشم می‌خورد.

 

   شرکت مکافی از مدت‌ها پیش، تخقیقات خود را پیرامون سایت‌های مشکوک اینترنتی آغاز کرده است. این شرکت به طور غیر محسوس، ورود و خروج اطلاعات از نزدیک به 9 میلیون و 900 هزار وب سایت ‌اینترنتی را در 265 دامنه اینترنت معتبر کنترل کرده است که در این بین خطر انتشار نرم‌افزارها و برنامه‌های آلوده در نزدیک به 2 هزار وب سایت و در 74 دامنه به اثبات رسیده‌ است. مکافی در این بررسی، هم دامنه‌های عمومی نظیر .com  و .net  و هم دامنه‌های ملی که به کشورهای مختلف مربوط می‌شود را کنترل کرده است.

 

   در این تحقیقات، همانطور که از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، باز هم شرق آسیا به عنوان مکان اجتماع کاربران خرابکار اینترنت در دنیا معرفی می‌شود. نتایج بررسی‌های مکافی نشان می‌دهد که نزدیک به 2/19 درصد از سایت‌های اینترنتی در کشور هونگ هونگ که با دامنه .hk  فعالیت می‌کنند، کاربران اینترنتی را با برنامه‌های ویروسی و تروجان تهدید می‌کنند. این درصد در سایت‌های چینی با دامنه  .cn  به 11 درصد و در سایت‌های فیلیپینی با دامنه .ph  به 7/7 درصد رسیده است. نکته قابل توجه رشد چشم‌گیر این سایت‌ها در کشور فیلیپین است. به طوریکه تعداد این سایت‌ها در دامنه این کشور، نزدیک به 270 درصد نسبت به سال 2007 رشد داشته است.

 

   از بین دامنه‌های عمومی نیز دامنه  .info  به‌عنوان خطرناک‌ترین دامنه معرفی شده است که بیش از 73/11 درصد از سایت‌های تحت این دامنه، آلوده به برنامه‌های تخریبی هستند. پس از این دامنه، دامنه .com  با 26/5 درصد، رتبه بعدی دامنه‌های خطرناک شبکه اینترنت را در اختیار دارد. البته باید توجه داشت که تعداد سایت‌های اینترنتی که در قالب دامنه‌های عمومی ارائه می‌شوند. به مراتب بیشتر از دامنه‌های ملی است.

 

   در بین دامنه‌های عمومی، دامنه .gov  که بیشتر به سایت‌های دولتی در هر کشور مربوط می‌شود، با 05/0 درصد ، امن‌ترین و کم‌خطرترین دامنه عمومی در شبکه اینترنت به شمار می‌رود.

 

   شرکت مکافی با توجه به بررسی های خود، به کاربران اینترنتی هشدار داده است که در بازدید از وب سایت های تحت پنج دامنه .info ، .ro  (دامنه وب سایت های کشور رومانی)، دامنه .ws ، .biz و .cn هوشیار بوده و همواره از ابزارهای امنیتی مناسب و به روز شده استفاده کنند.

 

   پس مراقب خودتون باشید و از آنتی ویروس های به روز شده استفاده کنید. و هر هفته سیستم خودتان را حتما با آنتی ویروس اسکن کنید. تا دچار مشکلات نشوید.

 

                                    موفق باشید  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد