KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

خاطره ای از یک دانشجوی آی تی (IT)

یکی دو تا خاطره یادم اومد در حالی که داشتم پروژه آی تی می نوشتم با وجود اینکه حالم خوش نیست و الانم ساعت ۱:۳۰ بعد از نیمه شبه ولی گفتم اینارو بنویسم شاید در وهله اول به این متن بخندید مخصوصا اینکه احتمالا این متنو اول صبح میخونید اونم اول صبح شنبه که شب قبلش تا دیر وقت بیدار بودید ولی یا یه بار دیگه بخونید این متنو یا از اول که میخونید عمیق بخونید

اول از یه خاطره از دانشگاه شروع میکنم که همه کسایی که سی دی درسا رو از دانشگاه گرفتن باهاش مواجه شدن ولی فکر نکنم کسی بهش توجه کرده باشه اینم خاطره:

اون روز داشتم کلاس آی تی رو از تو سی دی که دانشگاه داده بود و درسای این ترم توش بود میخوندم که یه تیتر مضحک دیدم فولدری که درس آی تی توش بود تیترش این بود :fanavari it

حالا چند تا سوال : ۱) اون مسئول نسبتا محترمی که این فولدرو ساخته پیش خودش چی فکر کرده؟ اصلا یه لحظه فکر کرده که خود IT یا همون <> یعنی فناوری اطلاعات دیگه به کلمه قبیح فناوری پیش از IT نیازی نیست.

۲) وقتی هنوز مسئول دانشگاهی که عنوان ۱۲امین دانشگاه ایران رو یدک میکشه نمیدونه که اسم اون رشته چیه از بقیه چه انتظاری داریم؟

۳) استاد درس فناوری اطلاعات به ما گفتن بنویسیم جایگاه ایران در صنعت آی تی کجاست من چیزی نمیگم شما قضاوت کنید.

۴)چرا ما با وجود اینکه ایقدر تو چیزای پیش و پا افتاده عقبیم چرا دنبال کارای بزرگیم

۵) چرا ما عادت کردیم که یه کارو شروع کنیم بعد به دنبال زمینه های اجرای درست اون کار باشیم؟

دیگه سوال نمیپرسم چون قراره خاطره باشه

خاطره دوم مربوط به اوایل خرداد میشه روزی که شنیدم بلیط های کنسرت استاد شجریان رو از طریق اینترنت میفروشن

به هزار زحمت یه بانک پیدا کردیم که کارت خرید اینترنتی داشت من ۳ تا بلیط ۲۰۰۰۰ تومانی میخواستم ولی وقتی گفتم یه کارت ۶۰۰۰۰ تومنی میخوام مسئول بانک گفت این کارتا مبلغش ثابته خلاصه یه کارت ۵۰۰۰۰ تومنی و یه دونه ۲۰۰۰۰ تومنی خریدم

گفته بودن خرید از ساعت ۱۲ شروع میشه با چند تا از دوستام نشستیم پای کام که سریع بگیریم بی بلیط نمونیم تا ساعت ۲ صبرکردیم تا نوشته ای که نوشته بود <<خرید از ساعت ۱۲ آغاز میشود>> رو بردارن و به اصطلاح سایت بالا بیاد ساعت ۲ برداشتن این جمله رو ولی سات باز نمیشد ساعت ۲:۳۰ بود که یه جمله جدید نوشتن تو سایت << به دلیل مراجعه زیاد سایت از کار افتاد متعاقبا تاریخ فروش مجدد اعلام میشود>> گذشت تا هفته پیش که اعلام شد جهت خرید مراجعه کنید . با کلی شوق و ذوق تقریبا این شکلی نشستم پای کام تا شاخ قول رو بشکنم و بلیط بخرم مراحل اولیشو بعد از چند بار تلاش به اتمام رسوندم رسید موقع انتخاب بانک و پرداخت وقتی رو این دکمه کلیک کردم انگار مرده به IE نشون دادی از سایت پرید بیرون. دفعه دوم سعی مردم این دفعه چون نصف اطلاعاتمو ذخیره کرده بود اصلا رام نمیداد تو سایت میگفت بلیط خریدی یه بار  ایندفعه مشخصات بابامو دادم رفتم تو سایت بازم رفتم تا همون مرحله ایندفعه تونستم به سلامت عبور کنم از خان سوم . ولی وقتی زدم رو پرداخت زد << ظرفیت بانک مورد نظر پر است از بانک دیگری انتخاب کنید . گفتم ولش کن شب میام پرداخت میکنم شب اومدم بازم همون آش و همون کاسه . فرداش که زدم پرداخت داشت لود میکرد خوشحال شدم اومدم از رو صندلی پاشم که ۲باره وا رفتم یه eror جدید << اختلال در سیستم داخلی بانک>>. این جوری آخرین فرصت پرداخت هم تموم شد و سر ما موند بی کلاه کلیم پیش بابام خجالت زده شدم که یه بلیط هم نتونستم بگیرم . یه لبخند تلخ زدم و گفتم باز با اون سیستم قدیمی میشد به زور بلیط گرفت اصلا کار متمدنانه به ما ایرا... نیومده حالا دست مهدی درد نکنه یه بلیط داد من بدم به بابام از خجالتش در بیام

شما بگید با این ۲ مثال ساده وضع آی تی ما چیه؟؟؟ 

یه مثال دیگم هست که اگه بخواین نظر بدین کمک میکنه بهتر فکر کنین اونم e-learning چیزی که شروع کردیمش بدون زمینه و میخوایم با آزمون و خطا راه مناسب براش پیدا کنیم

                                                                                     یا حق

                                                                           سعید اسماعیلی فرد

                                                                      ۸۷/۰۳/۲۳ ساعت ۲:۲۵ صبح

نظرات 8 + ارسال نظر
سید مرتضی قاسم پور, IT, شنبه 25 خرداد 1387 ساعت 02:40 http://www.webworld.ir

همه ی ما با این مشکلات روبه رو شدیم! منم ذهنیت خوشی از IT و پرداخت الکترونیک تو ایران ندارم یه همچین داستانایی برای منم پیش اومده که بخوام توضیح بدم خودش یه پسته!

مرتضی جان ممنون که این موقع شب خوندی متنو نظرم دادی ولی با این وضع ما با یه صنعت روبرویم که از صفر شروع میکنه پس بعد از دانشگاه وضیت ما از این که هست سختتر میشه پس سعی کنیم همدیگرو تنها نزاریم

محمد خلیلی فر, IT, شنبه 25 خرداد 1387 ساعت 02:44

سلام سعید جان ، آقا اصلا این مثالا لازم نیست که تا وقتی وزیر ارتباطات محترم میگه سرعت اینترنت 56 برای کلیه کار های علمی تحقیقاتی کم که نیست هیچی زیاده !!!!!!!!
و اینترنت بالای 128 برای مردم ممنوعه ):
مطمئن باش صنعت IT به این زودی ها مثل خیلی صنعت های دیگه پیشرفت خاصی نمیکنه
البته میدونم IT همش اینترنت نیست ولی رابطه مستقیم داره!

از اینکه متنمو خوندی و نظر دادی ممنون . فکر کنم تا زمانی که ما فارق التحصیل نشیم و ۲ -۳ تا تجمع هم واسه صنعت آی تی نکنیم چیزی درست نمیشه ولی خوشحالم که دوستام باهامن درباره مثالیم که زدی هیچی نمیتونم بگم چون سکوت خودش بیانگر خیلی چیزاست

وقتی نکات منفی رو میگی، نکات مثبت رو هم بگو دیگه!

سعید جان، توی هرچی ضعیف باشیم، توی فیلتر کردن سایت ها که قوی هستیم!

کمیته ی تعیین مصادیق سایت های اینترنتی، هر سایتی رو که حال کنه، فیلتر میکنه و بعدش حتی نمی تونی بپرسی دلیل فیلتر چی بوده؟!

سرعت فیلترینگ بالای سایت ها و وبلاگ ها، نقطه ی مثبت ماست!

اینجارو راست میگی حمید جان
البته ما کلا تو امر فیلترینگ و سانسورینگ خیلی خبره ایم
شاید یادت نباشه ولی من یادمه فیلم اوشین که ما از ژاپن خریدیم و نصخه اصلیش به اسم فقر و فحشا بود ولی چنان سانسورش کردیم که ۲باره ژاپنیا از ما به عنوان فیلم خانوادگی خریدنش . اگه فکر میکنی دروغ میگم از یه بزرگتر بپرس یا یه تحقیق بکن دربارش از نظرت ممنونم

عباس, , شنبه 25 خرداد 1387 ساعت 09:00

به نظرم حمید درست میگه

سلام عباس جان اینجا قراره نظر خودتو بدی نه اینکه حمید رو تائید کنی
بازم مرسی از این که حداقل خوندی متن رو

ناصر, کامپیوتر, خواجه شنبه 25 خرداد 1387 ساعت 09:23

راست میگی اقا سعید ما ایرانی ها همیشه یه کاری رو شروع میکنیم بعد دنبال زمینه ها میگردیم غافل از این که باید تمام زمینه ها به طور کامل با کیفیت عالی فراهم بشه بعد کارو شروع کنیم به عنوان مثال همین اموزش الکترونیکی که یک مسئله شوخی بردار نیست و به اینده ما بستگی داره رو بدون هیچ زمینه ای شروع به کار کردند ما ایرانی ها فقط بلدیم تقلید کنیم از خارجی ها تقلید کنیم اگه می بینید اموزش الکترونیکی در امریکا داره تدریس میشه چون اونجا سرعت اینترنت ۲گیگه و تمام زمین ها هم با کیفیت عالی فراهم شده در حالی که وزیر ارتباطات میگه ۵۶ کیلو بایت بسه باید چه انتظاری داشت؟؟؟به نضر من اینا با اینده ما بازی کردند و ما رو بدبخت و افسرده کردند

جواب خاصی ندارم بهت بدم داداش شاید سکوتم بهتر منظورمو بیان کنه و باعث شه کمی عمیق تر بیاندیشیم از حسن نظرت ممنونم

, , شنبه 25 خرداد 1387 ساعت 13:15

عباس جان به نظرم سعید جان درست میگه
اینجا قراره نظر خودتو بدی نه اینکه کسی
رو تائید کنی.:)
اما در مورد it باید بگم که من به یاد ندارم خواسته باشم کاری و انجام بدم و اخرش موفق شده باشم (البته به خاطره کند ذهنی خودمم هستا) :)

ولی باید بگم واقعا متئاسفم

سلام دوست من ممنون که نظر دادی فقط کاشکی خودتو معرفی میکردی از همین جا من هم تاسف خودم رو اعلام میکنم

محمد خلیلی فر , IT, شنبه 25 خرداد 1387 ساعت 13:57

در جواب آقای "ناصر, کامپیوتر, خواجه"باید بگم اینترنت 56 کیلو بیت اگه 56 کیلو بایت بود که ما کلامونه مینداختیم هوا D:

ناصر , کامپیوتر , خواجه شنبه 25 خرداد 1387 ساعت 18:46

اقا محمد اشتباه تایپیه عجله داشتم به همین خاطر به جای بیت بایت نوشتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد