KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

TinEye: موتور جستجوی عکس با عکس

 احتمالا برای شما پیش آمده که نسخه ای کیفیت پایین از یک عکس را داشته باشید و به دنبال نسخه ی با کیفیت و رزولشن بالای آن بگردید.در چنین مواردی اگر نام دقیق آن تصویر را ندانید معمولا جستجو در گوگل و یاهو شما را به هدفتان نخواهد رساند.

 
TinEye یک موتور جستجوی تصاویر است که با گرفتن یک عکس به عنوان ورودی٬ عکسهای مشابه آن را یافته و در اختیار شما قرار می دهد.به عبارت دیگر این موتور جستجو همان کاری را که گوگل برای متنها انجام می دهد با استفاده از سیستمهای تشخیص الگو بر روی عکسها پیاده سازی می کند.برای جستجوی یک عکس می توانید آنرا از روی کامپیوترتان بارگذاری نمایید یا آدرس URL آن را وارد نمایید.همچنین اگر از فایرفاکس استفاده می کنید می توانید افزونه ی TinEye را نصب کنید و تنها با یک کلیک راست بر روی عکس مورد نظرتان تصاویر مرتبط با آنرا به سادگی بیابید.

البته این موتور جستجو در مرحله ی آزمایشی است و فهرست تصاویر ایندکس شده توسط آن نسبتآ کوچک است ( TinEye تا کنون ۴۸۷ ملیون عکس را ایندکس کرده که چیزی در حدود یک دوازدهم تعداد تصاویر ایندکس شده در گوگل است) و برای برخی عکسها ی ورودی تصاویر مرتبط را نمی یابد.

TinEye در حال حاضر تنها از طریق دعوتنامه عضو می پذیرد. اگر مایل به آزمایش کردن این سرویس جذاب هستید برای قرار گرفتن در لیست ثبت نام می توانید به اینجا مراجعه نمایید.
منبع:www.microtext.blogfa.com

نظرات 1 + ارسال نظر
تقدسی, , دوشنبه 20 خرداد 1387 ساعت 18:21

آقا دستت طلا!
رفتم خیلی باحال بود. کلی وقت بود دنبال یه عکس میگشتم، پیداش نمیکردم، ولی با این سایت پیداش کردم. بازم از این چیزا بذار.
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد