KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شام آخر

                     

         

            

شام آخر با ابعاد ۴ متر و ۶۰ سانتیمتر در ۸ متر و ۸۰ بزرگ‌ترین اثر این نقاش و در ضمن تنها نقاشی دیواری برجای مانده از اوست. لئوناردو برای این اثر یکی از دراماتیک‌ترین و نمایشی‌ترین لحظات داستان مسیح را انتخاب کرده است.

لحظه‌ای که مسیح در جمع حواریانش اعلام می‌کند یکی از شما به من خیانت خواهد کرد و با ادای این جمله حرکت و جنبشی از سر حیرت، تعجب و اضطراب در میان یارانش ایجاد می‌شود. یکی از رموز ماندگاری این اثر، به تصویر کشیدن این جنبش درونی در این لحظه خاص است.

و البته یک کشف اتفاقی در مورد این تابلو!

 

دوباره نام این اثر مطرح و فرضیات جدیدی در مورد آن ارائه شد. یک مححق شاخه انفورماتیک، با انجام مطالعاتی روی تصویر شام آخر، مدعی شد این نقاشی درون خود حاوی تصویر دیگری ا‌ست که تاکنون کسی متوجه وجود آن نشده است.

اسلاویسا پشی (Slavisa Pesci)، محقق آماتوری از اهالی شمال ایتالیا، اعلام کرد با آینه کردن یا معکوس کردن این نقاشی و قرار دادن دو تصویر روی یکدیگر و از تلاقی اشکال موجود، تصویر دو شخصیت ظاهر می‌شود که تاکنون کسی به آن‌‌ها توجه نکرده است: «یکی از این شخصیت‌ها زنی است در سمت چپ مسیح که کودک نوزادی در بغل دارد و دیگری شوالیه است صلیبی. همچنین در این نسخه جدید از شام آخر، یهودا از تصویر کنار می‌رود و عیسی لباس دیگری بر تن و جام شرابی مقابلش قرار دارد.»

در باره ی این تابلو همچنان تحقیق می شود چرا که هنوز هم عده ای به وجود داشتن یک راز در این تابلو عقیده دارند ...شاید هم یک راز بسیار بزرگ که خیلی چیزها را در جهان متحول خواهد کرد...

نظرات 4 + ارسال نظر
apolo, , سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 20:01 http://apolo.frm.ir/

در حالی که 2 هفته از تاسیس تالار آپولو می گذرد روزانه 400 بازدید دارد.
اگر تمایل به همکاری در تالار بزرگ آپولو را دارید می تونید به صورت مدیر یکی از انجمن ها به دلخواه خود همکاری با ما را شروع کنید. انجمنی که شما مدیریت آن را به عهده می گیرید کاملا در اختیار خودتان خواهد بود ( درست مثل سایت شخصی) و حتی می تونید در آن تبلیغات کنید و از آن کسب درآمد کنید.
ممنون

http://apolo.frm.ir

نکته جالب شام آخر اینه که سر مسیح مرکز پرسپکتیو کل نقاشی هست.

, , سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 21:51

اون تصویر جدید کو؟
اون را بزار اگر راست میگی

م, , چهارشنبه 1 خرداد 1387 ساعت 14:37

«هنوز هم عده ای به وجود داشتن یک راز در این تابلو عقیده دارند ...شاید هم یک راز بسیار بزرگ که خیلی چیزها را در جهان متحول خواهد کرد...»

چه راحت خودشونو سر کار میذارند!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد