KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

انتقادات تند از اظهارات عجیب وزیر ارتباطات در باره سرعت اینترنت

ایتنا - سخنان اخیر وزیر ارتباطات در باره سرعت اینترنت در ایران، موجب بروز انتقادات و اظهار نظر کارشناسان و رسانه‌ها شد و روزنامه پرتیراژ همشهری آن را «مضحک» خواند.

محمد سلیمانی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تازه‌ترین سخنان خود، سرعت اینترنت در ایران را کافی دانسته و هیچ مشکلی را در این زمینه وارد ندانسته بود.
وی مدعی شده بود که برای سرعت‌های بالاتر از 56کیلوبیت، حتی مشتری و خریدار هم وجود ندارد.

سلیمانی افزوده بود: «پهنای باند 128 کیلو بایت اکنون برای بسیاری از سازمان‌ها بدون مشتری است و این میزان را شرکت‌ها حتی نمی‌توانند به مشتریان عرضه کنند. سلیمانی افزود: پهنای باند 56 کیلوبایت برای مصارف و کاربران اینترنتی خانگی و دانشگاه‌ها حتی برای دانلود کتاب‌های 500 صفحه‌ای مناسب است.»

وی با این سخنان خود، این سرعت پایین را حتی برای «دانشگاه‌ها» نیز کافی دانسته بود.
این در حالی است که در حال حاضر ارائه سرعت چندصدمگابیت و حتی گیگابیت برای دانشگاه‌ها و حتی عموم کاربران در کشورهای پیشرفته مطرح است.

وزیر ارتباطات در انتها افزوده بود: «با در نظر گرفتن 17 میلیون خانوار با لحاظ کردن ضریب نفوذ 30 درصدی اگر بتوانیم 12 کیلوبایت را به این 30 درصد یعنی 5 میلیون نفر برسانیم انقلاب عظیمی در عرضه اینترنت پرسرعت کرده‌ایم»

بلافاصله پس از انتشار این خبر خبرگزاری فارس، انتقادات تند از سوی کارشناسان و صاحبنظران مبنی بر عجیب و غیرقابل بودن سخنان و استدلالات وزیر آغاز شد.

روزنامه دولتی همشهری که پرتیراژترین روزنامه ایران نیز به شمار می‌رود، از کنار این سخنان عبور نکرد و با اختصاص ستون خبری به این موضوع، تیتر «انتقاد مجلس و کارشناسان از اظهارات تعجب‌برانگیز وزیر» را در صفحه اول خود برای آن برگزید.

این گزارش حاوی نظرات انتقادی چند تن از نمایندگان و صاحبنظران در خصوص این سخنان بود.

www.microtext.blogfa.com

نظرات 1 + ارسال نظر
مجتبی معصوم پور, , سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 16:43

حتما چون پیکان هم میتونه ۱۲۰ تا بره دیگه به ماشین های جدید تر احتیاج نداریم یا چون با همین مقدار علم هم میتونیم زندگی کنیم احتیاج به پیشرفت علم نداریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد