KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

پروفسور فضل الله رضا استاد افتخاری دانشگاه خواجه نصیرطوسی شد

پروفسور فضل الله رضا استاد افتخاری دانشگاه خواجه نصیرطوسی شد

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی:

بزرگداشت فردوسی احترام به هویت و فرهنگ زبان فارسی است

 

روابط عمومی دانشگاه: رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: بزرگداشت فردوسی احترام به ادب و زبان فارسی و هویت ملی است.

 دکتر سید محمدتقی بطحایی در همایش "نگاهی به شاهنامه و هویت ملی" که25 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات دانشکده های مهندسی مکانیک و صنایع دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی به عنوان چشمه نوری برای تربیت محققین دانا است ابراز داشت: این دانشگاه برای بالندگی و ایجاد بسترهای مناسب برای بروز استعدادهای درخشان کشور تلاش می کند و رساندن پیام گرم همدلی ایرانیان نیز از وظایف خطیر این دانشگاه می باشد.

وی با اشاره به اینکه فردوسی معمار همگرایی حوزه های مختلف اندیشه است اظهار داشت: ما افتخار می کنیم که میزبان همایش این شاعر بزرگ در این روز هستیم.

 

رییس انجمن علمی ایرانیان مقیم آمریکای شمالی:

شاهنامه ابوالقاسم فردوسی دایره المعارف بزرگ ایران است

 

روابط عمومی دانشگاه: رییس انجمن علمی ایرانیان مقیم آمریکای شمالی با بیان اینکه شاهنامه ابوالقاسم فردوسی، دایره المعارف بزرگ ایران است گفت: گسترش زبان و فرهنگ ایران مهممترین عامل وحدت ایرانیان است.

 پروفسور فضل الله رضا در همایش "نگاهی به شاهنامه و هویت ملی" که25 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات دانشکده های مهندسی مکانیک و صنایع دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه ما امروزه زبان فارسی هزار سال پیش را می فهمیم و با آن مکالمه می کنیم گفت: در حال حاضر ما با گنجینه هزار ساله اندیشمندان ایران در تماس هستیم، کاخ بلند زبان فارسی را فردوسی و دانشمندان پس از او ساختند.

وی تصریح کرد: زبان فارسی و فرهنگ ایرانی استوارترین پایگاه ملی ما فارسی زبانان است، در طول چند سال بسیاری از شهرهای ما ویران شد این درحالی است که زبان فارسی آسیب ناپذیر است.

پروفسور فضل الله رضا عنوان کرد: زبان فارسی به عنوان پرچم فرهنگی نشان استقلال کشورمان است.

رییس انجمن علمی ایرانیان مقیم آمریکای شمالی در ادامه افزود: ایران با سابقه تاریخی و فرهنگی کهن، همیشه مردان نام آور داشته است، عالمان بزرگی چون بوعلی سینا، خیام و رازی و شاعران بزرگی مانند فردوسی، سنایی، عطار و حافظ که اگر بخواهیم نام آورترین ایرانی را از میان این بزرگان برگزینیم نام حکیم ابوالقاسم فردوسی که کتاب او هزار سال در مدرسه ها تدریس شده است و مردم خواندند و به خاطر سپردند.

وی با بیان اینکه شاهنامه ابوالقاسم فردوسی، دایره المعارف بزرگ ایران است تصریح کرد: در جهانی که کشورها از هم جدا هستند و تعصب های گوناگون دارند اما زبان و فرهنگ ایران مهمترین عامل وحدت ایرانیان شده است.

پروفسور فضل الله رضا گفت: هنر کلامی در قلب ما جای دارد و از پربارترین آثار هویت ملی ما را می توان در کتاب شاهنامه، کلیات سعدی و دیوان حافظ دید.

در پایان همایش، طی مراسمی دکتر سید محمدتقی بطحایی رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی سند استاد افتخاری دانشگاه را به پرفسور فضل الله رضا رییس انجمن علمی ایرانیان مقیم آمریکای شمالی اعطا کرد.

 

در باره پرفسور فضل الله رضا

پرفسور رضا از اساتید بزرگ علمی و فرهنگی کشور و جهان با بیش از 50 سال سابقه فعالیت در عرصه های علمی در 11 دی ماه سال 1293 در رشت متولد شد و پس از تحصیل در رشت و تهران به ادامه تحصیل در دانشگاه تهران در رشته مهندسی برق پرداخت.

    وی در سال 1323 برای ادامه تحصیلات دانشگاهی راهی آمریکا شد و در دانشگاه های کلمبیا و پلی تکنیک نیویورک به تحصیل در دوره های فوق لیسانس و دکترا پرداخت. او پس از دریافت دکترای الکترونیک و تدریس در آن کشور به دلیل اشتیاق به انجام کارهای پژوهشی در مراکز علمی از حمایت، کمک و تأیید دو پروفسور و ریاضی دان برجسته دنیا پروفسور فوستر و وبر برخوردار شد.

    دکتر «فضل الله رضا» در ادامه فعالیت های علمی خود در سطح بین المللی با خلق «تئوری انفورماسیون و مکاتب پیشرفته» در ریاضیات کاربردی و علوم وابسته به آن تحولاتی به وجود آورد که او را بلندآوازه ساخت و نظریه او مورد استفاده دانشمندان قرار گرفت. از این استاد برجسته جهانی تاکنون بیش از 200 مقاله علمی در مجلات معتبر دنیا و 20 عنوان کتاب به زبانهای فارسی و انگلیسی در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و ادبی به چاپ رسیده است

 

نظرات 1 + ارسال نظر
ح , نر, خو سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 01:36

ایشان هم موفق باشند !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد