KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ثمره هاشمی: کی گفته قرار است پول نفت را بر سر سفره مردم بیاوریم؟

آقای رییس جمهور اخیرا گفته‌اند «اگر نفت گران شده است به دولت چه ربطی دارد؟ و مگر نفت همه‌اش می آید در کیسه دولت؟» اما ظاهرا فراموش کرده بودند که در آخرین برنامه تبلیغاتی خود -در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری- که از سیما پخش شده بود ، گفته بودند :«مردم نوسان تغییر قیمت نفت را در زندگی خود باید ببینند. نفت می‌شود ۸ دلار زندگی همان است که بود. می‌شود ۵۰ دلار باز همان است. این شدنی است کم نیست سخنان اخیر ایشان که تفاوت‌های اساسی با سخنان پیشین و حتی وعده‌های انتخاباتی دارد٬ در این نوشتار به بررسی این تناقض‌ها می‌پردازیم:

 ثمره هاشمی هم دیروز گفت: برخی اطلا‌ع‌رسانی‌ها خلط مبحث است؛ مثلا‌ می‌گویند پول نفت را بر سر سفره مردم می‌آوریم. اول اینکه کجا چنین قولی داده شد و بعد اینکه دولت درآمدی را که از نفت به دست می‌آید بر اساس قانون مصرف می‌کند.

شهریور ۱۳۸۵ خانه احزاب همایشی در جهت نقد عملکرد دولت نهم برگزار کرده بود. هر سخنران از منظر خود به نقد دولت می‌پرداخت. دولت برنامه مشخصی به ویژه در حوزه اقتصاد ندارد، بر اساس چه معیاری می توان آن را نقد کرد؟  بخش هایی از آن مقایسه را اینجا هم می آوریم با این تذکر که این مقایسه تا آن زمان یعنی شهریور ۸۵ بوده است و اگر کسی دنبال کند، قطعا رساله‌ای مفصل در این باب خواهد داشت:

دبیرکل حزب جوانان ایران اسلامی در زمان سخنرانی خود در شانزدهمین همایش فصلی خانه احزاب ایران که با موضوع "ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت نهم" برگزار شده بود ، به مقایسه دیدگاه های اقتصادی رییس جمهور در زمان های متفاوت پرداخت. وی با بیان اینکه دولت برنامه اقتصادی مشخصی نداشته است گفت بهترین ارزیابی عملکرد دولت، بررسی و مرور شعارهای رییس جمهور است. وی در مطلب ارائه شده خود به این همایش به برخی از اظهارات رئیس جمهور اشاره و قضاوت را بر عهده حاضرین در نشست گذاشت.

ارزیابی عملکرد اقتصادی دولت از راه مقایسه

* نفت و سفره ها
احمدی نژاد: مردم نوسان تغییر قیمت نفت را در زندگی خود باید ببینند. نفت می‌شود ۸ دلار زندگی همان است که بود. می‌شود ۵۰ دلار باز همان است. این شدنی است. (بیان شده در آخرین برنامه تبلیغاتی از صداوسیما)

احمدی نژاد: من دست مافیای قدرت و قبیله را از نفت کوتاه خواهم کرد و جانم را به پای آن خواهم گذاشت. نفت باید بر سر سفره‌های مردم باشد. (بیان شده در جمع نمایندگان در کمیسیون تلفیق ۳۰/۳/۸۴)

احمدی نژاد: وعده آوردن پول نفت بر سر سفره های مردم را ندادم. روزنامه شرق از قول خود این مطلب را نوشت ولی من تکذیب نکردم. (بیان شده در مصاحبه مطبوعاتی ماقبل آخر خود- تا شهریور۸۵)

* زمان مشخص شدن عملکرد دولت
احمدی نژاد: در یک سال پس از تشکیل دولت حتی سیاست‌های اقتصادی خود را نشان خواهد داد. (بیان شده در آخرین برنامه تبلیغاتی از صداوسیما)

احمدی نژاد: دولت من ۱۱ ماه است که بر سر کار آمده و انتظار نداشته باشید که به این سرعت سیاست های اقتصادی خود را نشان دهد. (بیان شده در آخرین مصاحبه مطبوعاتی خود - تا شهریور۸۵- )

*هزینه دانشگاه‌هها
احمدی نژاد: در بحث دانشجویان اتفاق مهمی خواهد افتاد... هزینه تحصیل به شدت کاهش پیدا می‌کند. (بیان شده در مصاحبه مطبوعاتی ماقبل آخر خود- تا شهریور۸۵- )
نکته :
۱- وزیر علوم در روزنامه کیهان۳۰/۶/۸۵: دولت مجوز افزایش شهریه دانشگاه پیام نور را صادر کرده است.
۲-رییس دانشگاه آزاد : بعلت عدم پرداخت وام مصوب دانشگاه آزاد توسط بانک های عامل ، شهریه این دانشگاه افزایش می یابد.

* و چند وعده دیگر
احمدی نژاد: دانشگاهی که از فعالیت سیاسی خالی باشد، از ماموریت خود دور افتاده است... دانشگاه باید سئوال کند که آقای مدیر چرا در فضای عمومی کشور بی اعتمادی است... این می‌شود کار سیاسی پایه‌ای. (بیان شده در آخرین برنامه تبلیغاتی از صداوسیما)

احمدی نژاد: انتقاد یک موهبت الهی است. یک مدیری که نشنود مدیر نیست. منتقدین صد تا حرف می‌زنند. حتی اگر یکی از آنها مفید باشد، می‌ارزد که تمام آن صد حرف را گوش کنی. دولت باید بشنود. بشنود، فرهنگ نقد ایجاد می‌شود. (بیان شده در آخرین برنامه تبلیغاتی از صداوسیما)

احمدی نژاد: واقعا مشکل مملکت ما، مشکل موی بچه‌های ما است بچه ها می‌خواهند هر جور موی خود را بگذارند. به من و تو چه ربطی دارد. مردم سلایق گوناگون دارند... شان دولت این است؟ شان مردم این است؟ آیا مشکل مردم این است که فلان دختر، فلان لباس را بپوشد. (بیان شده در آخرین برنامه تبلیغاتی از صداوسیما)

احمدی نژاد: اگر ماموریت دولت با من باشد حتما شهردار تهران را به کابینه دعوت می‌کنم. (بیان شده در مبارزات انتخاباتی مرحله دوم و در جمع نمایندگان در کمیسیون تلفیق ۳۰/۳/۸۴)


برگرفته از سایت نواندیش٬ نوشته شده توسط مهدی آقا علیخانی 

نظرات 5 + ارسال نظر
تقدسی, , دوشنبه 30 اردیبهشت 1387 ساعت 17:44

مردم نوسان تغییر قیمت نفت را در زندگی خود باید ببینند. نفت می‌شود ۸ دلار زندگی همان است که بود. می‌شود ۵۰ دلار باز همان است.
هنوزم حرفش همونه.ولی کو گوش شنوا؟! چرا تا میخواد از صندوق ذخیره ارزی که حاصل پول نفته ، پولی برداره و خرج رفاه مردم کنه، همه (از جمله شما) صداتون درمیاد؟ مگه همین وعده رو نداده بود؟ مگه نمیگید باید به وعده هاش عمل کنه؟ چرا وقتی میخواد از پول حاصل از صرفه جویی مصرف بنزین ، یه قدم مثبت برداره تا مردم طعم شیرین صرفه جویی رو بچشند، بهش اجازه نمیدند؟ هنوز هم میگه باید پول نفت بیاد سر سفره مردم؛ همون حرفی که اون موقع زد. ولی متاسفانه .... کاش یه ذره، فقط یه ذره فکر میکردید و اینقدر متناقض، انتقاد نمیکردید.

با درود بر جناب تقدسی عزیز و گرامی...

دوست من٬ زمانی که تمامی ارکان اجرایی٬ تقنینی و قضایی در اختیار یک جریان و آن جریان حاکم است دیگر خبر و شکوه از اجازه کار ندادن کدامین گروه می‌زنید...؟!!!
هرچند که اگر گروهی هم بود و اجازه این اعمال را نمی‌داد باید در قدرت اجرایی و ضعف این دولت در این عرصه اطمینان حاصل نمود...
ضمنا٬ آیا یک شخصی که می‌خواهد رئیس جمهور شود نباید مسائل پیش رو از جمله گروه‌هایی که شما از آن‌ها نام می‌برید را پیشبینی می‌نمود؟!!! آیا این عدم پیشبینی خبر از ضعف این رئیس دولت در دیگر امور از جمله این امر را نمی‌دهد؟!!!!

ضمن آنکه این گفته شما تنها می‌توانست در این مورد صادق باشد٬ که آن هم رد شد٬ دیگر تناقضات را چگونه توجیه می‌کنید...؟!!!

تقدسی, , سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 08:43

من که تناقضی ندیدم. اگه منظورتون گشت ارشاده، که اون ربطی به دولت نداره و کار نیروی انتظامیه (که البته دستشون درد نکنه) و فرمانده نیروی انتظامی هم از طرف رهبری انتخاب میشه که انصافا انتخاب بسیار خوبی هم بود.
هزینه های دانشگاهها هم واقعا نسبت به تورم کاهش زیادی داشته و وام بلندمدت هم میدهند. منصفانه وضعیت ۳ سال پیش رو با الان مقایسه کنید. لابته تلاشش برای تغییر روش مدیریتی دانشگاه آزاد هم قابل تقدیره.
در بقیه موارد هم متوجه تناقضاتی که میگید نمیشم. با دلیل و مدرک واضحتری بیان کنید. حالا گیرم که یکی دو تا از وعده هاش هم علیرغم تلاشش عملی نشد (البته به زعم شما)، حالا شما باید فقط نکات منفی رو ببینید و بلا نسبت مثل مگس فقط رو کثیفیها بشینید؟!

با درودی دگر بار بر شما دوست گرامی و سپاس از اظهار لطفتان...

اولا پاسخ مورد قبل را در مورد پول نفت نفرمودید٬ دوما می‌دانید که گشت‌های ارشاد با تصمیم سران سه قوه که در جلسه‌ای مشترک تشکیل شد تصویب شد٬ و به حتم سلیقه و نظر من و شما به صرف مهم نبوده که شما آن را خوب بخوانید و من بد! مهم بازخورد آن در جامعه است٬ و همچنین وعده‌ای که ایشان مبنی بر عدم برخورد و اهمیت حجاب داده بودند٬ در باب هزینه‌های دانشگاه هم که به عینه در مورد خودمان٬ یعنی دانشجویان الکترونیکی قابل مشاهده است که با وجود ارائه ننمودن کمترین خدمات برای هر واحد عملی علیرغم اعلام اولیه که قرار بود هر واحد عملی ۳۰ هزار تومان باشد اکنون به ۳ برابر و ۹۰ هزار تومان رسیده است!!!
وزیر محترم علوم نیزمجوز افزایش شهریه دانشگاه پیام نور را صادر کرده است.
شهریه دانشگاه آزاد نیز بعلت عدم پرداخت وام مصوب دانشگاه آزاد توسط بانک‌های عامل ، شهریه این دانشگاه افزایش یافته است.

در موارد اقتصادی که دیگر با این تورم ۲۴٪ هیچ جای سخن نمی‌ماند.
راستی آن مافیاهای قدر که قرار بود جان در راهش رود چه شد؟!
گویا قرار بود دانشجویان منتقدانه در عرصه سیاسی باشند٬ پس این همه زندانی سیاسی از کجاست؟!!!
قرار بود انتقاد یک موهبت الهی محسوب شود٬ پس چرا حمید توکلی را به جرم انتقاد یک ترم تعلیق از تحصیل می‌کنند؟!!!

دوست عزیز٬ جناب تقدسی عزیز٬ لطفا سر خود را تا انتها در برف فرو نبریمم٬ کمی چشم به روی وقایع بگشاییم٬ البته نمی‌دانم شاید شما در این جامعه زندگی نمی‌کنید و از مشکلات آن خبر ندارید٬ ولی بدانید که مردم این جامعه از صبح تا شب با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارند٬ پس اینگونه فضای بوجود آمده را لطفا بی جهت توجیه نفرمایید...

با سپاس و آرزوی بهترین‌ها...

تقدسی, , سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 18:42

اگه یه بار دیگه نظراتمو با دقت بخونی و یه کم روش فکرررررر کنی، قاعدتا باید جوابتو گرفته باشی. من خیلی عادت ندارم برای حرفی که میشه تو چند جمله بیانش کرد، داستان بنویسم و انتظار دارم طرف مقابلم هم کمی از فکرش استفاده کنه. ولی این دفعه رو کوتاه میام و برات دقیقتر (در حد کلاس دوم دبستان!) توضیح میدم :
«مردم نوسان تغییر قیمت نفت را در زندگی خود باید ببینند.»
این جمله رو با جمله زیر مقایسه کن.
«من نفت را سر سفره های مردم میاورم.»
مفهوم این دو جمله زمین تا آسمون با هم تفاوت داره. جمله اول جهت تلاشهای دولت رو مشخص میکنه و این مفهوم رو میرسونه که نظر دولت در رابطه با افزایش قیمت نفت چیست و طبیعتا تلاشهایش به چه سمتی است و نظر و هدف و تلاشش اینست که حداقل از قسمتی از پول نفت در جهت رفاه مردم استفاده کند، که دولت هنوز هم رو این مساله پافشاری میکند و این مساله از لوایح و درخواستهای دولت برای برداشت از ذخیره ارزی و خرج آن برای رفاه مردم کاملا قابل لمس است.
جمله دوم نیز همون مفهوم جمله اول را در بر دارد با این تفاوت که گوینده جمله دوم وعده ای داده است که همه اختیارات عملی کردن آن وعده را ندارد و طبیعتا این جمله شما درست بود که «آیا یک شخصی که می‌خواهد رئیس جمهور شود نباید مسائل پیش رو از جمله گروه‌هایی که شما از آن‌ها نام می‌برید را پیشبینی می‌نمود؟!!!»
و اما :
جمله اول رو منم از احمدی نژاد شنیدم ولی دومی رو یادم نمیاد. اگه سند معتبری آوردی که این جمله رو از قول احمدی نژاد گفته باشه مطمئن باش بدون تعصب حق رو به تو میدم. منتظرم...
دیگه از این ساده تر نمیتونم برات توضیح بدم. ببخشید!

برای ادعاهایی هم که کردی، منتظر ارائه مدارک و اسناد معتبر از جانب شما هستم. تا اونجا که ما اطلاع داریم دولت نهم اقدام به دادن وام به دانشگاه آزاد کرد تا اونها هم به دانشجویان وام دهند و کمی از فشار هزینه ها کاسته بشه. در ضمن دوستان زیادی دارم که به عنوان دانشجوی شبانه درس میخونند و کم و بیش در جریان وضعیت شهریه شبانه، قبل و بعد از دولت نهم هستم. در ضمن افزایش شهریه ها هم باید نسبت به تورم سنجیده شود.
هنوز هم احمدی نژاد جونشو برای خدمت به مردم و مقابله با فسادهای اقتصادی گذاشته و ذرهای از اهدافش کوتاه نیومده. همین مساله برای من ارزشش بیشتره از خیلی از چیزهایی که برای شما ارزشمنده.
در مورد انتقادپذیری هم فقط کافیه دیدارشو با دانشجویان دانشگاه امیرکبیر(یکی دو سال پیش) بازبینی کنید که چطور دانشجوی مملکت به خودش جرات میده با کمال وقاحت عکس رئیس جمهور و نماینده ۱۷۰۰۰۰۰۰ ایرانی رو در یک جلسه رسمی و جلوی خود رئیس جمهور، آتیش بزنه و رئیس جمهور خم به ابروش نیاره و به زیبایی این جواب رو بده که « اگر هزار بار هم بسوزیم، عقب نشینی نمی‌کنیم.» اگه میخواید قدرت مقایسه داشته باشید کافیست به سخنرانی آقای خاتمی در دانشگاه تهران (اگر اشتباه نکنم) یا تربیت مدرس (در تاریخ ۱۶ آذر ۷۹) که خودم در اونجا حضور داشتم مراجعه کنید تا «تحمل صدای مخالف» رو بین دو رئیس جمهور مشاهده کنید که البته تحمل آقای خاتمی هم خوب بود ولی به نظرم تحمل آقای احمدی نژاد بسیار بیشتره. (این مثال رو فقط برای شما که عاشق اصلاح طلبانی، زدم). ضمنا تعلیق آقای توکلی هم ربطی به انتقادپذیری رئیس جمهور نداره. عزیزم چرا همه مسائل رو با هم قاطی میکنی؟! هر کسی تو این مملکت وظیفه ای داره و اگر از وظیفش کوتاهی کنه، لطمه ای به اعضای جامعه وارد خواهد شد. حالا اگه کسی وظیفه اش را درست انجام نداد، نباید از بالا تا پایین رو متهم کرد. البته باید با چنین شخصی برخورد بشه. ولی به همین سادگیها هم که فکر میکنید نیست. کمی از بالا به مسائل نگاه کنید. مگه یک رئیس جمهور توانایی دخالت در کوچکترین مسائل رو داره؟ اگه دخالت کنه مسلما از مسائل مهمتر و اساسی تری باز می مونه. یه کم منصفانه قضاوت کنیم بهتره.
آقای صفری دیگه از تایپ کردن خسته شدم و باید برم وگرنه حرفای گفتنی زیاده...
امیدوارم دیگه شبهه ای برات نمونده باشه.
والسلام علی من اتبع الهدی

با درودی دگر بار بر جناب تقدسی عزیز و گرامی و سپاس از اینکه توضیحات خود را در سطوح و حدود لازمه فرمودید...

اما گمان می‌کنیم این توضیحات در این سطوح ناشی از هضم نگشتن مطالب در مطالب گذشته باشد٬ چرکه بحث و صحبت ما بر سر همان سخنی است که شما نیز به یاد دارید٬ یعنی «مردم نوسان تغییر قیمت نفت را در زندگی خود باید ببینند.»
پس این از پاسخ مطلب نخستتان...

اما در مورد دوم٬ بنده با مدرک و سند در نوشتار سخن آورده‌ام دوست گرامی٬ به نظر می‌آید در همه جا این دقتی را انجام می‌دهید٬ و در نهایت مجبور به این توضیحات گزاف می‌شوید٬ که دلیلش را چیز دیگری بیان نموده بودید٬ ولی اکنون متوجه شدم که گویا دلیلش کم دقتی و بی دقتی شما در نگاه به امور است...

پس شما را ارجاع می‌دهم به مطالعه‌ی کامل این نوشتار و برای مثال نیز یک نمونه را می‌آورم تا هرچه روشن‌تر گردد:

وزیر علوم در روزنامه کیهان۳۰/۶/۸۵: دولت مجوز افزایش شهریه دانشگاه پیام نور را صادر کرده است.

از این مدرک موثق‌تر؟!!!!
و یا حتی خود ما دانشجویان الکترونیکی که شهریه واحدهای عملیمان بیش از ۲۰۰٪ افزایش یافته!!!
آیا تورم ۲۰۰٪ بوده که متناسب با آن باشد؟!!!

در باب مثال در باب نقد پذیری هم دست بر روی مثال بسیار جالبی گذاشتید!!!

دوست عزیز٬ جناب تقدسی گرامی٬ به حتم از زندانی بودن سه دانشجوی امیرکبیری در همان جریانات سال گذشته این دانشگاه به جرم واهی نشر و انتشار مطالب موهن٬ که جعلی بودنشان نیز ثابت گردیده و دادگاه تجدید نظر نیز حکم بر بی گناهی آنان را داده و دوباره با فشار گروه‌هایی آنان را به حکم حبس چند ساله محکوم می‌کنند خبر دارید؟!!!
به حتم از احکام سلسله‌وار تعلیقی دانشجویان در همین دانشگاه و دیگر دانشگاه‌ها خبر دارید...
آیا این است صبر و انتقاد پذیری رئیس مهر ورز؟!!!
آیا رؤسای دانشگاه‌ها منصوب شده توسط وزیر همین رئیس جمهور نمی‌باشند؟!!!
در آن مورد هم لطفا اصلا مقایسه نفرمایید که خود در آن به صبر و شکیبایی و رفتار بسیار نکوی جناب خاتمی اذعان داشتید...

پس دوست من دیگر نه لازم به نوشتن طوماری است که از بی دقتیمان ناشی شده باشد و نه دیگر امور٬ دیگر لازم است تا کمی منصفانه و واقع بینانه به مسائل نگریسته و در پیش وجدان خودمان به بررسی آن‌ها بپردازیم...

با سپاس و آرزوی بهترین‌ها

تقدسی, , سه‌شنبه 31 اردیبهشت 1387 ساعت 19:46

دیگه تقریبا مطمئن شدم یا واقعا متوجه حرفام نمیشید یا خودتونو زدید به ....
با تفکراتتون خوش باشید که مصداق «خسر الدنیا و الاخره» است!

تشکر از لطف و عنایت و دقت نظر مثال نزدنی شما...
همچون همیشه برایتان آرزوی بهترین‌ها را دارم...

فرامرز طاهری چهارشنبه 14 اسفند 1387 ساعت 22:57 http://tohfeyegarmsar.blogfa.com

اولا حضرت آقای ثمره هاشمی تو و یارانت اگر تابع قانون بودید مطابق جدول شماره هشت قانون برنامه چهارم باید تنها مبلغ ۶۰ میلیارد دلار هزینه از محل ۲۵۰ میلیارد دلار فروش نفت تا پایان نیمه اول سال جاری میکردید و ۱۹۰ میلیارد دلار آنرا به حساب ذخیره ارزی واریز میکردید که نکردید.ثانیا فکر کردید ارث پدرتان را میخواهید به مردم بدهید.اموال این ملت را تاراج نمودید و به دامن یاران تروریست خود ریختید تازه طالب کار هم هستید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد