KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

فوائد ماست

همکلاسی ماست بخور!!

فوائد ماست (ماست بخورید تا سالم بمانید) ادامه مطلب حتما  را بخوانید. نظر هم یادتون نره

فوائد ماست (ماست بخورید تا سالم بمانید )
تحقیقات زیادی در مورد اثرات درمانی و پیشگیرانه‌ی ماست و باکتریهایی که در تولید آن به کار رفته اند بر بیماری هایی مانند سرطان ، عفونت ها ، اختلالات دستگاه گوارش و آسم انجام شده است .


این نظریه وجود دارد که افزایش مصرف ماست ، به خصوص در افراد دارای اختلال ایمنی مانند افراد مسن ، پاسخ ایمنی و مقاومت به بیماری های مرتبط با آن را افزایش می‌دهد .
شیر در اثر تخمیر توسط باکتری ها ، به ماست تبدیل می‌گردد . به جز چند تفاوت کوچک ، شیر و ماست ترکیب ویتامینی و مواد معدنی مشابهی دارند . در طی تخمیر ویتامین B۱۲.B۶.C مصرف می‌شوند و اسید فولیک و کولین تولید می‌گردند .

 تفاوتهای کوچک دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد که بستگی به گونه ی باکتری به کار رفته  دارد . اگر چه ترکیب مواد معدنی شیر و ماست مشابه هستند . ولی برخی مواد معدنی مانند کلسیم در ماست ، قابلیت دسترسی بیشتری دارند ، چون در یک ترکیب اسیدی وارد بدن می گردد ، معمولاً ماست لاکتوز کمتر و اسید لاکتیک بیشتری نسبت به شیر دارد و به همین دلیل افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند و نمی توانند شیر را تحمل نمایند ، می‌توانند از ماست استفاده کنند . همچنین ماست نسبت به شیر، گالاکتوز ، پپتیدها ، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب بیشتری دارد .
به طور کلی یک لیوان ماست کم چرب ( ۲۵۴ گرم ) حاوی ۱۵۵ کیلو کالری انرژی ،۱۳ گرم پروتئین ،  ۱۲گرم کربوهیدرات و۸/۳ گرم چربی است که البته میزان چربی آن به شیر اولیه بستگی دارد . ماست ، منبع عالی ای برای کلسیم ( ۴۴۷ میلی گرم ) و ریبو فلاوین و منبع خوبی برای منیزیم ( ۴۳ میلی گرم ) و پتاسیم (۵۷۳ میلی گرم ) است .
Whey مایع شفافی است که از ماست جدا می‌گردد . این مایع فواید زیادی دارد ، از جمله این که مسهل است و برای کلیه ها نیز مفید می‌باشد . این مایع همچنین دارای مقدار زیادی مواد معدنی بوده و منبعی پروتئینی است . افزون بر این برای رشد استخوانهای کودکان می‌تواند بسیار مفید باشد که توصیه می‌شود در سوپ ها نیز از آن استفاده  شود .
ده دلیل برای استفاده از ماست :
۱- اگر چه ترکیبات شیر به ویژه ویتامین B۱۲  آن بسیار ارزشمند است ، ولی ماست آسان تر از شیر هضم می‌شود . بسیاری از افرادی که به علت عدم تحمل لاکتوز نمی‌توانند شیر را تحمل کنند می‌توانند از ماست لذت ببرند . روند تخمیر ، ماست را قابل هضم‌تر از شیر می‌کند ، باکتری‌های زنده ای که در تولید ماست به کار می‌روند ، تولید لاکتاز می‌کند .

لاکتاز آنزیمی است که در افراد با عدم لاکتوز وجود ندارد . برخی ماستها حاوی بتاگالاکتوزیدار نیز هستند که آن نیز به جذب  لاکتوز در افراد با کمبود لاکتوز کمک می‌کند . آنزیمهای باکتریایی ، بخشی از پروتئین کازئین موجود در شیر را هضم می‌کنند که جذب آن را آسان تر کرده و و حساسیت را کاهش می‌دهد .

 با توجه به تفاوت در انواع مختلف در کل ، ماست ، لاکتوز کمتری نسبت به شیر دارد و روند تخمیر باعث می‌شود لاکتوز موجود در شیر ، به گلوکز و گالاکتوز تجزیه شود . به همین علت توصیه می‌شود افرادی که بعد از خوردن شیر احساس ناراحتی می‌کنند ، حتماً از ماست استفاده کنند .
۲- ماست باعث سلامت روده ی بزرگ می‌شود ، وقتی ماست مصرف می‌کنید شما به دو روش از روده خود محافظت می‌نمایید ، اول اینکه ماست حاوی لاکتوباکتری است که از روده‌ی بزرگ حفاظت می‌کند و حتی خطر سرطان روده ی بزرگ را کاهش می‌دهد . این باکتری ها رشد باکتری های مفید روده را افزایش داده و موجب کاهش تبدیل صفرا به مواد سرطان زا می‌شوند .

به نظر می‌رسد این باکتری ها در ماست ، مواد مضر را قبل از اینکه سرطان زا شوند ، مثلاً نیترات ها و نیتریتها را قبل از تبدیل آنها به نیتروآمین ، غیر فعال می‌کنند ، از طرفی ماست هم مانند شیر غنی از کلسیم است کلسیم ماده معدنی است که باعث سلامت روده‌ی بزرگ شده و خطر سرطان را می‌کاهد . کلسیم با اسیدهای صفراوی که موجب سرطان می‌شوند ، باند می‌گردد و از تحریک روده ‌ی بزرگ به وسیله این مواد جلوگیری می‌کند .

 کسانی که رژیم با کلسیم بالا مصرف می‌کنند کمتر به سرطان  مقعد مبتلا می‌شوند ، یک مطالعه نشان داد که مصرف متوسط ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم در یک روز با ۷۵% کاهش در سرطان مقعد همراه است .
۳- ماست ، زیست دسترسی مواد مغذی دیگر را بهبود می‌بخشد ،تخمیر ماست ، جذب کلسیم و ویتامین های B را می‌افزاید ، اسید لاکتیک در ماست به هضم کلسیم شیر کمک می‌کند و جذب آن را آسان تر می‌کند .
۴- ماست میتواند ایمنی در برابر بیماری ها را افزایش دهد . مطالعات نشان داده است که مصرف ماست می‌تواند تولید آنتی بادی و فعالیت فاگوسیت ها و سلول های کشنده‌ی طبیعی را افزایش دهد .ماست تولید انترفرون گاما را  می‌افزاید . اجزای غیر باکتریایی ماست مانند پپتیدها ، اسید فولیک ، کلسیم ، اسید لینولئیک ،ویتامین های موجود و دیگر اجزا نیز ، برای سیستم ایمنی مفید هستند .

 محققان گزارش کردند ماست بدون باکتری نیز ، تولید آنترفرون گاما . فعالیت کشنده سلولهای کشنده‌‌‌ی طبیعی و لنفوسیت های خون را می‌افزاید . در طی تخمیر شیر ، پروتئین موجود در آن توسط باکتری ها ، هیدلیز شده و مقدار عمده ای اسیدهای آمینه ‌ی آزاد و پپتید ، تولید می‌گردد که اثر ایمنی ماست را افزایش می‌دهد .
 پروتئین موجود در آب ماست حاوی مقدار زیادی اسیدهای آمینه‌ی ‌‌سیستئین است که می‌تواند در اثرات ماست بر ایمنی نقش داشته باشد . این اسیدهای آمینه جزو مهمی در تولید گلوتاتیون می‌باشد . گلوتاتیون برای سمیت زدایی مواد سرطان زا‌ی داخلی و خارجی ، ورادیکالهای آزاد همچنین تنظیم اعمال ایمنی لازم است .

 چندین مطالعه نشان داده است که پروتئین موجود در آب ماست ، شیوع عفونت را کاهش داده و طول عمر را می‌افزاید . در طی تخمیر ، در چربی شیر تغییرات بیوشیمیایی رخ می‌دهد ، تخمیر شیر باعث پایداری کلسیم ، منیزیم ، فسفر و همچنین برخی مواد معدنی می‌شود .

 بنابراین تخمیر شیر ممکن است اثراتی روی قابلیت دسترسی مواد معدنی داشته باشد . نشان داده شده است که کلسیم وفسفر در ماست ، بهتر از شیر جذب می‌شوند و مصرف طولانی مدت ماست با افزایش کلسیم یونیزه‌ی سرم همراه است . کلسیم عمل سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد ، یعنی فعالیت لنفوسیت ها و تولید اینترلوکین را افزایش می‌دهد .
۵- ماست به بهبود بعد از عفونت روده‌ای کمک می‌کند . برخی از اختلالات ویروسی یا حساسیت ها به سطح روده به خصوص به سلولهای تولید کننده‌ی‌لاکتاز آسیب می‌رسانند . این امر منجر به سوء جذب لاکتوز می‌شود . به همین دلیل است که کودکان ۱-۲ ماه بعد از عفونت روده ای ، شیر را نمی‌توانند تحمل کنند .

ماست چون شامل لاکتوز کمتری است معمولاً بهتر تحمل کنند و غذای مناسبی برای اسهال است . بسیاری از متخصصان کودک ، ماست را برای کودکانی که دچار انواع مختلف سوء جذب هستند توصیه می‌ِکنند تحقیقات نشان می‌دهد کودکان مبتلا به اسهال ، وقتی ماست می‌خورند سریع تر بهبود می‌یابند . خوردن ماست همراه با مصرف آنتی‌بیوتیک ها مفید است . ماست اثرات بد آ‎نتی بیوتیکی را بر باکتری های مفید روده، به حداقل می‌رساند .
۶- ماست می‌تواند عفونتهای مخمری را کاهش دهد . تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن یک لیوان ماست در روز ، تعداد توده های مخمری در زنان را کاهش می‌دهد .
۷- ماست منبع غنی کلسیم است ، هر لیوان ماست نیمی از میزان توصیه شده‌ی کلسیم را برای کودکان و ۳۰-۴۰ در صد میزان توصیه شده‌ی کلسیم برای بزرگسالان تامین می‌کند . چون کلسیم ماست ، نسبت به شیر قابلیت جذب بیشتری دارد . یک لیوان ماست کلسیم بیشتری از همان میزان شیر تهیه می‌کند .
۸- ماست منبع عالی پروتئین است . ماست حاوی ۱۰-۱۴ گرم پروتئین در هر لیوان است که ۲۰ در صد مقدار پروتئین مورد نیاز بسیاری از افراد می‌باشد . یک لیوان ماست به دلیل وجود باکتری ها حاوی پروتئین بیش تری از همان میزان شیر است ( ۱۰ گرم در برابر ۸ گرم ) . از طرفی در طی تخمیر ، هضم پروتئین ساده تر می‌شود .
۹- ماست می‌تواند کلسترول را کاهش دهد . این امر به این دلیل می‌تواند باشد که باکتری های زنده در ماست ، کلسترول را جدب می‌کنند ، یا به این علت که ماست با اسیدهای صفراوی باند می‌شود .
۱۰- ماست یک غذای خوب برای رشد است . دو خاصیت غذایی ماست می‌تواند به رشد کودکان بخصوص در کودکان دارای مشکلات روده ای کمک نماید. گرفته شده ازdocter with out any frontier.

نظرات 8 + ارسال نظر
؟؟؟؟, کامپیوتر, سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 10:13

سلام

چرا کسی به سوالم جواب درست نمیده؟؟؟
میگم امتحان میان ترم برنامه نویسی تا کجا می آید ؟

م.علیرضا, صنایع, سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 10:14

خیلی مفید بود ممنون بازهم از ای نوع مطالب بزنید.

ف.م, , سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 10:17

میگن۴فصل اول

پاسخ نویسنده متن, , سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 10:22

آق یا خانومی که سوال کردی این فصل ها میاد ولی بد نبود اول در رابطه با مطلبی که درج کردم یک نظری میدادی
۱- دستورات انتقال کنترل۲-آرایه۳-توابع امیدوارم فهمیده باشی

زهرا, , سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 11:43


مطلب خیلی عالی بود

همه با هم :زنده باد ماست D:

علی موسوی, , سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 16:05 http://kashanhami.blogfa.com/

سلام
با مطلب ‹‹ لطفا شما هم ریا کنید!›› به روزم.
از نظرات مفید شما بهره مند می گردم.

آقای موسوی نظر لطفتان است.

حسین رنجبر > ح ر, نرم افزار, خواجه نص سه‌شنبه 24 اردیبهشت 1387 ساعت 19:00

خوردن ماست می تواند تا حدودی باعث جلوگیری از مشکلات
لثه و افتادن زودرس دندان ها شود و تاثیر بسزایی در بهتر شدن
سلامت لثه ها دارد.

گفتنی است عواملی مانند سن >جنسیت>استعمال سیگار
>مصرف الکل>مسواک زدن مداوم و استفاده از نخ دندان در حفظ سلامتی لثه موثر است.

اما بهتر از همه این ها این است
که روزی یک کاسه ماست بخورید.

اما ......................اما

بنا بر تحقیقات دانشمندان مصرف چای بعد از غذا و ماست و لبنیات همراه غذا باعث کاهش در جذب آهن بدن می شود.
درباره ماست اعلام شده است خوردن آن در حین غذا باعث
کاهش جذب آهن این ماده ی حیاتی می شود.

بنابر گزارشی وجود فراوان کلسیم در لبنیات موجب کاهش
جذب آهن در بدن می شود زیرا اولویت جذب با کلسیم است
و آهن جذب نشده و مستقما دفع می شود.
کمبود آهن بیماری خطرناکی است که در زنان جوان
بسیار مشاهده می شود و باعث اختلالات شدیدی
در بدن می شود.
با تشکر ار پسر دایی عزیزم که در رشته
پزشکی تحصیل می کند و این اطلاعات را
در اختیار بنده گذاشت.

آقای حسین رنجبر دقیقا مطلب قبلی بنده در رابطه با کمبود آهن بود پس محبت کنید وان را بهمراه پسر دایی محترمتان مطالعه فرماییید متشکرم

, , چهارشنبه 25 اردیبهشت 1387 ساعت 18:03

یه جا به نقل از ابوعلی سینا شنیدم:من نمیدانم افرادی که ماست میخورند چرا میمیرند؟.
مطلبتون مفید بود اقای هوشنگی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد