KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

من خدای احساس هستم پاک باز وعاشق

باز نوبت ما شد نوبت گفتن سوختن ساختن نمیدونم چرا این طوری شدم اما میدونم این قشنگ ترین احساس یک انسانه من میخام این جوری بمونم
عشق خون است حسرت زاری *عاشق نشوید اگر توانید

اما حرف اصلی اگر من رو این گونه میبینید فکر نکنید من به عشق صورت مبتلا شدم
بدونید که من به عشق جان مبتلا شدم
ان که شد به عشق صورت مبتلا *از ان عشق افتد به صد بلا

و عشق ما با تغیر رنگ صورت عوض نمیشود

ان عشق هایی که از پی رنگی بود*ان عشق نبود عاقبت ننگی شود

حضرت مولانا مثنوی دفتر اول

اما بهش بگین افتاب مثل لین که قصد طلوع رو نداره به او بگویید خود افتاب شود و طلاع کند و طلسم این زندگی را بشکند
برون بیا ای شمس تبریزی زه مشرق *که اصل اصل اصل هر ضیایی

 

 
کی‌ درد و یکی‌ درمان‌ پسنددیکی‌ وصل‌ و یکی‌ هجران‌ پسندد*

من‌ از درمان‌ و درد وصل‌ و هجران‌پسندم‌ آنچه‌ را جانان‌ پسندد
خواجه نصیر الدین طوسی

خدای من من این رو برای تو میگم
دست از طلب بر ندارم تا کام من براید*یا جان رسد به جانان یا جان زه تن برایید
یا به تو میرسم با میمیرم


به روز مرگ چو تابوت من روان باشد* گمان مبرید مرا درد این جهان باشد
جنازه ام چو بینی مگو فراق فراق *که مرا وصال وملاقات ان زمان باشد
مولانا

اما
: بعضی شعرا یعضی حرف ها هم حکایت ما شده مثلا. د ر ان شهری که عصا از کوران می دزدیدند *منه ساده دل دلخوش محبت بودم

 

وقتی قلب عریان کسی را ندیدی بدن عریانت را نشانش نده! هیچ گاه چشمانت را برای کسی که معنی نگاهت را نمی فهمد گریان مکن قلبت را خالی نگه دار اگر هم یه روزی خواستی کسی را در قلبت جای دهی سعی کن که فقط یک نفر باشد به او بگو که تو را بیش تر از خودم وکمتر از خدا دوست دارم زیرا که به خدا اعتقاد دارم وبه تو نیاز دارم


 

هیچ نگذار عزیزترینت به زور لبخند بزند بعضی وقتها باید تا نهایت آرامش گریست آن گاه تبسمش زیبا تراز رنگین کمان بعد از باران خواهد شد امروز کسی باش که
واقعا آرزو داری مهربان و با گذشت ساده و شفاف پاک و خالص با انعطاف و مددرسان به لحظات زندگی چنان ارزش بده که آرزو داری و چنان با محبت رفتار کن که دلیلی برای سرمشار بودن نباشد پس لااقل یک روز کسی باش که واقعا آرزو داری

 


 با هر بار افتادن قطره اشک از چشمانم یک لحظه به نبودنت اضافه می شود در نبودنت یا چشمانم را از دست میدهم یا در این سیل اشکها غرق می شوم

 

 زندگی زیباست حتی اگر کور باشی. خوش آهنگ است حتی اگر کر باشی. مسحور کننده است حتی اگر فلج باشی. اما بی ارزش است اگر ثانیه ای عاشق نباشی

 

 

 در من غم بیهودگیها می زند موج در تو غروری از توان من فزونتر در من نیازی می کشد پیوسته فریاد در توگریزی می گشاید هر زمان پر


 
 

 نگاه که با دستانت واژه ی عشق را بر قلبم نوشتی سواد نداشتم، اما به دستانت اعتماد داشتم


لیلی از تو مجنون از من خواهش از من خواستن از تو ناز از تو خریدنش از من دروغ از تو باور از من موندن از من رفتن از تو نیومدن از تو انتظار از من جه قشنگه نگو زشته حرفها از دله نه کتابه مجنونم بیا لیلی ام باش

 

هنگامی که دری از خوشبختی به روی ما بسته میشود ، دری دیگر باز می شود ولی ما اغلب چنان به دربسته چشم می دوزیم که درهای باز را نمی بینیم


عشق فرا موش کردن نیست بلکه بخشیدن است/عشق گوش دادن نیست بلکه درک کردن است /عشق دیدن نیست بلکه احساس کردن است /عشق جازدن وکنار کشیدن نیست بلکه صبر داشتن و ادامه دادن است


 دوری دوستی های کوچیک رو از بین میبره ولی به دوستی های بزرگ عظمت میده مثل باد که شعله کبریت رو خاموش میکنه ولی شعله های اتیش رو بزرگتر میکنه


:ی بخشمت .... بخاطر تمام خنده هایی که از صورتم گرفتی .... بخاطر تمام غمهایی که بر صورتم
نشاندی .... نمی بخشمت .... بخاطر دلی که برایم شکستی .... .. بخاطر احساسی که برایم پرپر کردی


: من نمی دانستم که سرانجام چه آید به سرم؟ تو مرا خوب نگر شاید این بار ببینی که تو را منتظرم

 


 مهم نیست کف پات رو شسته باشی یا نه ! حتی مهم نیست که کف پات نرمه یا زبر ! مهم اینه که وقتی پات رو تو زندگیه کسی میزاری و از زندگیش عبور می کنی وقتی که مهلتت تموم شد و فقط رد پات موند انقدر اون رد پا خواستنی باشه که به کسی اجازه نده پاهاش رو روی رد پات بذاره

 

 ای دل، به کمال عشق آراستمت وز هر چه به غیر عشق پیراستمت یک عمر اگر سوختم و کاستمت امروز چنان شدی که می خواستمت ای عشق، غم تو سوخت بسیار مرا آویخت مسیح وار بر دار مرا چندان که دلت خواست بیازار مرا مگذار مرا ز دست ، مگذار مرا ای عشق ،شکسته ایم مشکن ما را اینگونه به خاک ره میفکن ما را ما در تو به چشم دوستی می بینیم ای دوست مبین به چشم دشمن ما را ای عشق در آتش تو فریاد خوش است هر کس که در آتش تو افتاد خوش است بیداد خوش است از تو ، وز هستی

 

 

ب.ظ): آرزویم این است نرود اشک در چشم تو هرگز مگر از شوق زیاد......نرود لبخند از عمق نگاهت هرگز........و به اندازه ی هر روز تو عاشق باشی........عاشق آنکه تو را می خواهد.......و به لبخند تو از خویش رها می گردد...... و ترا دوست بدارد به همان اندازه که دلت می خواهد سوختم باران بزن شاید تو خاموشم کنی / شاید امشب سوزش این زخم ها را کم کنی آه باران من سراپای وجودم آتش است / پس بزن باران بزن شاید تو خاموشم کنی


 
ب.ظ): من نه عاشق  و نه محتاج نگاهی  بودم که بلغزد بر من...........من خودم بودم و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد
 
میدونی قشنگی راه رفتن زیر بارون چیه؟ این که هیچکس نمیتونه اشکاتو ببینه


 
زیبایی عشق به سکوته نه فریاد/ زیبایی عشق به تحمله نه خورد شدن و فرو ریختن/ عشق خیالیه که اگه به واقعیت برسه تمام شیرینیه خودش و از دست میده/ عشق یه کویره که عاشق تشنه با رویایه سراب معشوق قدم به جلو میزاره عشق سخن گفتن با نگاهه/ عشق امید به رسیدن و ترس از نرسیدنه

 

هیچوقت مغرور نشو ... برگا وقتی می ریزن که فکر می کنن طلا شدن ... آنکس که اعتماد می کند خیانت می بیند و آنکس که اعتماد نمی کند خود خیانتکار است. آدما مثل کتابن ... از روی بعضی ها باید مشق نوشت ... از روی بعضی ها باید جریمه نوشت ... بعضی ها رو باید چندبار خوند تا معنیشونو بفهمیم ... و بعضی ها رو باید نخونده دور انداخت


 
عشق ایستادن باهم زیر باران و خیس شدن نیست ... بلکه عشق آن است که در زیر باران چتری برایش شوی و او هیچ وقت نفهمد که چرا خیس نشد


 
میدونی وقتی گریه میکنی چرا چشاتو میبندی, وقتی میخوای از ته دل بخندی, وقتی میخوای کسی رو که دوسش داری ببوسی یا وقتی میخوای تو رویا بری چرا چشاتو میبندی ؟ چون قشنگ ترین چیزا تو این دنیا دیدنی نیستن

 

فرق من و تو: گفتی عاشقمی، گفتم دوستت دارم. گفتی اگه یه روز نبینمت میمیرم، گفتم من فقط ناراحت میشم. گفتی من بجز تو به کسی فکر نمی کنم، گفتم اتفاقا من به خیلی ها فکر می کنم. گفتی تا ابد تو قلب منی، گفتم فعلا تو قلبم جا داری. گفتی اگه بری با یکی دیگه من خودمو می کشم، گفتم اما اگه تو بری با یکی دیگه، من فقط دلم میخواد طرف رو خفه کنم. گفتی ... ، گفتم... . حالا فکر کردی فرق ما این هاست؟ نه! فرق ما اینه که: تو دروغ گفتی، من راستشو

 

هنگامی که دری از خوشبختی به روی ما بسته میشود ، دری دیگر باز می شود ولی ما اغلب چنان به دربسته چشم می دوزیم که درهای باز را نمی بینیم
 

آدما مثل یک کتاب میمونند که تا وقتی تموم نشن برای دیگران جالبن پس سعی کن خودتو جلوی دیگران تندتند ورق نزنی چون اگه تموم بشی مطمئن باش میرن سره یه کتابه دیگه

 

گفتگوی ماه و نابینا: نابینا گفت : دوستت دارم ماه گفت تو که منو نمی بینی چطوری دوستم داری نابینا گفت اگه می دیدمت عاشق زیباییت می شدم اما الان که نمی بینمت عاشق خودت هستم

 

یادته یه روزی بهم گفتی هر وقت خواستی گریه کنی برو زیرِ بارون که نکنه نامردی اشک هاتو ببینه و بهت بخنده ... گفتم اگه بارون نیومد چی؟؟ گفتی اگه چشم های قشنگ تو بباره آسمون گریه ش میگیره ... گفتم یه خواهش دارم ؛ وقتی آسمونِ چشام خواست بباره تنهام نزار ... گفتی به چَشم ... حالا امروز من دارم گریه میکنم اما آسمون نمی باره ... و تو هم اون دور دورا ایستادی و داری بهم می خندی پس من تنها بیکس ماندم میان اشک ها دوریت اما تو اشک من خندت میگرفت اما یادم نرفته که میگفتی ز تمام دنیا فقط چشمهایت را خواستم آیا آسمان سهم زیادی از دنیارا خواسته ام


 
زندگی چیست؟ زندگی زیستن است. زندگی عشق به دوست داشتن است. زندگی آوازیست که به هنگام سحر مرغ سحر می خواند. زندگی خواستن است. زندگی پیغامی است که جهان را به تراوت می خواند. زندگی فریاد است. فریادی در باد گذرش بادی سخت و در آن خاک حوادث بسیار سخنش فیادی است که به ما می گوید: "زندگی راه امید داشتن است.


 

ق.ظ): اشکی که بی‌صداست پشتی که بی‌پناست دستی که بسته است پایی که خسته است دل را که عاشق است حرفی که صادق است شعری که بی‌بهاست شرمی که آشناست دارایی من است ارزانی شماست


 
ب.ظ): در ژرفای جانم ترانه ای دارم که هیچ کلامی آن را نمی پوشاند در دانه دلم آوازی دارم که همچون جوهر بر کاغذ نمی لغزد این آواز همچون ردایی ململی احساس مرا در بر میگیرد و هرگز مانند رطوبت بر زبانم جاری نمی شود. جبران خلیل جبران

 


 هیچ نگذار عزیزترینت به زور لبخند بزند بعضی وقتها باید تا نهایت آرامش گریست آن گاه تبسمش زیبا تراز رنگین کمان بعد از باران خواهد شد امروز کسی باش که واقعا آرزو داری مهربان و با گذشت ساده و شفاف پاک و خالص با انعطاف و مددرسان به لحظات زندگی چنان ارزش بده که آرزو داری و چنان با محبت رفتار کن که دلیلی برای سرمشار بودن نباشد پس لااقل یک روز کسی باش که واقعا آرزو داری


 
گریه هایم بی صداست عشق من بی انتهاست رد پای اشکها یم را بگیر تا بدانی خانه عاشق کجاست

 


اینکه تمام عشقت رو به کسی بدی تضمینی بر این نیست که او هم همین کار رو بکنه پس انتظار عشق متقابل نداشته باش ، فقط منتظر باش تا اینکه عشق آروم تو قلبش رشد کنه و اگه این طور نشد خوشحال باش که توی دل تو رشد کرده

 

 
 
اواز من پرسید من رو بیشتر دوست داری یا زندگی تو خوب من هم گفتم زندگیمو اون هم ناراحت شد اما عشق ساده من نمی دونست که زندگی من اون


 
یه شب یه ستاره شانس از اسمون افتاد رو زمین بهم گفت دنیارو می خوای یا یه دوست خوب ؟؟؟ گفتم هیچ کدوم . چون یه دوست دارم که واسم مثل یه دنیاست

 


ب.ظ): دختره از پسره پرسید من خوشگلم؟گفت نه .گفت دوستم داری؟گفت نوچ؟گفت اگه بمیرم برام گریه میکنی؟ گفت اصلا؟دختره چشماش پر از اشک شد. هیچی نگفت:پسره بغلش کرد گفت:تو خوشگل نیستی زیبا ترین هستی.تورودوست ندارم چون عاشقتم. اگه تو بمیری برات گریه نمیکنم چون من هم میمیرم

 


یه شب یه ستاره شانس از اسمون افتاد رو زمین بهم گفت دنیارو می خوای یا یه دوست خوب ؟؟؟ گفتم هیچ کدوم . چون یه دوست دارم که واسم مثل یه دنیاست

 

چه زیبا! گفتم دوستت دارم !چه صادقانه پذیرفتی! چه فریبنده ! آغوشم برایت باز شد !چه ابلهانه! با تو خوش بودم !چه کودکانه ! همه چیزم شدی ! چه زود ! به خاطره یک کلمه مرا ترک کردی ! چه ناجوانمردانه ! نیازمندت شدم ! چه حقیرانه! واژه غریبه خداحافظی به من آمد! چه بیرحمانه! من سوختم !............ولی هنوز هم دوستت دارم! غریبانه

 

 
دیگر جنگ فتنه خون ریزی مجوی*بیش از این از شمش تبریزی نگوی

نظرات 1 + ارسال نظر
عاشق , , پنج‌شنبه 29 فروردین 1387 ساعت 21:54

فقط اینو بدون که من یه عاشقم و اینو دارم می گم :
آدم عاشق تو دنیا فقط یه چیزیو میبینه اونم فقط عشقشه فقط و فقط و فقط

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد