KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سخنرانی مجتهد شبستری در حسینیه ارشاد

 

در آغاز سلسله درس گفتارهای «فلسفه دین»؛ «کلام خدا - کلام انسان»، دکتر محمد مجتهد شبستری٬ روشنفکر دینی از تاریخ ۲۹/۱/۸۷ یک هفته در میان صبح های پنج شنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در حسینیه ارشاد به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت...

از آنجا که این مباحث در ارتباط مستقیم با موضوع سلسله جلسات کانون سیاسی می‌باشد٬ لذا دعوت می‌گردد تا علاقه‌مندان جهت افزایش آگاهی و سطح اطلاعات خود٬ در این جلسات حضور به هم رسانند.

معرفی اجمالی از دکتر  محمد مجتهد شبستری:

 

دکتر مجتهد شبستری، محمّد٬ در سال ۱۳۱۵ ش، در شبستر، متولد شدند و در سال ۱۳۲۹، در حالی که چهارده سال داشتند، از تبریز به قصد تحصیل، راهی حوزه علمیه قم شدند. دوران تحصیل و اقامتشان در حوزه قم، حدود هجده سال طول کشید در این دوران، علاوه بر فراگیری مقدمات علوم اسلامی، از قبیل: ادبیات عرب و ... در چند رشته، تحصیلات و مطالعات ایشان، ادامه یافت: فقه، اصول، فلسفه، کلام و تفسیر. پس از گذراندن سطوح، حدود هشت سال، در دوره‌های درس خارج فقه و اصول اساتید و مراجع وقت شرکت کردند. در سالهای پایانی دوره تحصیلشان در قم، نشریاتی، منتشر می‌شد و در آن نشریات، سعی می‌شد، معارف اسلامی به صورت قابل قبول، برای نسل تحصیل کرده مملکت عرضه شود که معروفترین آنها، مجلّه مکتب اسلام و فصلنامه و سالنامه مکتب تشیعّ بود و ایشان عضو هیئت تحریریه مجلّه مکتب اسلام بودند. مرحوم بهشتی به خاطر آشنایی که با ایشان داشتند، از ایشان خواستند: به آلمان رفته و سرپرستی مرکز اسلامی هامبورگ را بپذیرند. ایشان این پیشنهاد را پذیرفتند. در سال ۱۳۴۸ به آلمان رفتند.

 


ده سال،سرپرستی مرکز اسلامی هامبورگ را بر عهده داشتتد. حدود یک سال قبل از پیروزی انقلاب، به ایران بازگشتند. از آن موقع، تا کنون علاوه بر شرکت در فعّالیتّ‌های سیاسی مربوط به قبل از انقلاب و سالهای اوّل پس از انقلاب، کار عمده ایشان، تدریس در دانشکده الهیات دانشگاه تهران و ادامه مطالعات شخصیشان بوده است». اثر قرآنی ایشان ترجمه پژوهشهایی درباره قرآن و وحی نوشته صبحی صالح، همچنین هرمنوتیک، کتاب وسنت (تهران، طرح نو، ۱۳۷۵)؛ ایمان و آزادی (تهران، طرح نو، ۱۳۷۵) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد