KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

عکسی خبرساز از مریخ

                                                  به نام او

سلام بر همگی و همین طور یه سلام مخصوص به دوستان آسمونی

لازمه اول اینو بگم به دلیل یه مشکل جزئی من نتونستم فعالیتم را ادامه بدم،به همین دلیل از شما عذرخواهی می کنم و امیدوارم که دیگه از این مشکلات نه فقط برای من بلکه برای بقیه اعضای همکلاسی پیش نیاد.

تو این فکر بودم که کارمو با چه پستی شروع کنم،گفتم بد نیست یه عکسی را بهتون نشون بدم که خیلی جنجال بر انگیز بود (و البته یه کمی هم خنده دار)

اینم از نمایی نزدیک تر

توضیح:

کاوشگر روباتیک روح در واپسین روزهای سال 2007 تصاویری را از بیابانهای سرخ سیاره مریخ به زمین فرستاد که شگفتی دانشمندان ناسا را برانگیخت. در این تصاویر به نظر می رسد انسانی روی تپه ای نشسته است. 

کاوشگر مریخ نورد روح در روزهای پایانی سال گذشته تصاویری را به زمین ارسال کرد که به تازگی در سایتهای مختلف منتشر شده و تعجب محافل علمی و کیهان شناسی را برانگیخته است.

در این تصاویر که احتمالا حاصل یک بازتابش نوری است به نظر می رسد زنی با لباس سبز رنگ در حالی که دست خود را بلند کرده است، روی تپه ای در دور دست نشسته است.

ناسا دو کاوشگر دوقلوی "روح" و "فرصت" را در سال 2004 در راستای دستیابی به اهداف ماموریت "مارس اکسپلورر" به مریخ فرستاد. این دو کاوشگر از آن زمان تاکنون در خاک سیاره سرخ به کاوش می پردازند و تصاویر 360 درجه ای را در تائید کاوشهای خود به زمین ارسال می کنند و به همین منظور در روزهای آخر سال گذشته، کاوشگر روح این تصاویر شگفت انگیز را به زمین فرستاد.

بحثها و اختلاف نظرهای زیادی در خصوص این تصاویر در سایتهای مختلف منتشر شده است که هریک از آنها در تلاشند تا توضیحی منطقی برای تصویر زن سبز رنگی که روی تپه ای نشسته است، پیدا کنند.

در این راستا دو روزنامه انگلیسی "دیلی میل" و "تایمز" به بررسی این پدیده ، البته از دیدگاه تمسخرآمیز و با این نگاه که سرانجام کاوشگر روح موفق شده است حیات را در مریخ پیدا کند، پرداخته اند.

دیلی میل در این خصوص نوشته است: "این تصاویر مربوط به زنی است که یک بازوی خود را بالا آورده است."

روزنامه تایمز هم توضیح داده است: "این عکس بن لادن است که در فاصله 300 میلیون مایلی زمین مخفی شده است!"

این درحالی است که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، این تصاویر در اثر یک تاثیر ساده بصری است که برپایه سایه روشن استوار شده است. در حقیقت کاوشگر اروپایی مارس اکسپرس که از مدار مریخ به کاوش در این سیاره می پردازد نیز سال گذشته توانسته بود، روی صخره های یکی از کوههای سطح سیاره سرخ، تصویر چهره زنی را پیدا کند.

تفاسیر سایتهای خبری و روزنامه ها در این خصوص در شرایطی انجام می شود که تاکنون آژانس فضایی آمریکا هیچ اظهار نظری در توضیح این تصاویر ارائه نکرده است.

به اعتقاد دانشمندان ناسا، کاوشگر روح تغییراتی را روی صخره هایی پیدا کرده است که نشان می دهند هنوز در سیاره سرخ آب وجود دارد. در حقیقت این تصاویر می توانند حاصل انعکاس نور روی آب باشد.

براساس اطلاعات جمع آوری شده در سالهای اخیر، آب می تواند ترکیبات سنگهای مریخ را تغییر داده باشد.

اما اکنون با انتشار این تصاویر این سوال در ذهن بسیاری از مردم دنیا شکل می گیرد که "آیا واقعا انسانهای سبز رنگ مریخی وجود دارند؟!"


نظر شما چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!

نظرات 10 + ارسال نظر
رویا, IT, شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 13:00

ای بابا! هی عکس دانشجوها رو میندازید تو سایت!
تو مریخ هم دست از سرشون بر نمی دارید!!؟
D:

, , شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 14:00

فکر کنم خانوم زنیر باشه

آرمین همدمی, صنایع, شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 15:25 http://arminsky.blogsky.com

اولا تبریک میگم به رفیق عزیزم آق روح الله گل به خاطر بازگشتش به همکلاسی.
دوما هم اینکه میگفتی یه گاوی گوسفندی چیزی واس خاطر ورود دوبارت می کشتیم...
مطلب خیلی جالبی بود فقط امیدوارم که این خبر حقیقت نداشته باشه به خاطر اینکه اگه یه روز خواستیم بریم مریخ و مجبور شدیم که اونجا تجدید فراش کنیم اصلا دوست ندارم که همسر آیندم سبزک باشه!!!
و خارج از شوخی خیلی دوست دارم که این بچه های ناز و خوب ایرونی که به نظر من علاقه شدیدی هم به این نجوم دارن بالاخره بتونن یه گروه بزرگ و ملی نجوم تو همین ایران خودمون تشکیل بدن یعنی تشکیل بدیم...
به امید اون روز

شفیعی, , شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 15:40

از کجا میشه تشخیص داد زنه یا مرده؟فقط یه توده به نظر میاد( :

فائزه غلامی, IT, شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 16:29

خیلی جالب بود.
ولی فکر نمی کنم انسان های سبر رنگ در مریخ وجود داشته باشند.
ممکن هست که سنگ باشه که شبیه انسان هست.!!؟

علی طهرانی, , شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 16:37

خیلی حالب بود

ان شاالله که دیگه از اینگونه مشکلات برای هیچ همکلاسی ای پیش نیاد !

با شروع مجدد فعالیت گروهیت ، خیلی خوشحالم کردی !

اینقدر دنبال عکس این آدم فضایی ها میگردی که دیگه وقتی رفتی خواستگاری ، خانواده دختره میگن برو همون سبزه رو بگیر! که دنبالش بودی !

D:

النا, , شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 17:13

خیلی مطلب جالبی بود ...

سمیرا زیبافر, , شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 19:10

من که اینجا زیاد نمیام .الالنم به خاطر دوست و همکاسی خوبم اومدم و از ورود مجددشم خوشحالم متن جالبی بود.راستش بنظر من همچین چیزی وجود نداره....

فرزانه, صنایع, شنبه 18 اسفند 1386 ساعت 19:49 http://farzaneh021.blogfa.com

سلام !

خوبه که شما تونستین برگردین !! من فکر کنم عضویتم لغو شده باشه تا الان !!!

پدیده ی جالبیه . ولی نمی دونم چرا همه دانشمندا زمینه ی حیاط رو فقط آب می دونن ... ممکنه موجودات هوشمندی با مکانیزم بدنی دیگه هم وجود داشته باشن که نیازی به آب ندارن...

شاد زی . روز خوش و مهر افزون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد