KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شل سیلور استاین

شل سیلور استاین در ۲۵ سپتامبر ۱۹۳۲ در ایلینویس شیکاگو متولد شد.بعضی از منابع٬سال تولد او را ۱۹۳۰ ذکر کردند.نام خودش٬ شلدن آلن سیلور استاین بود.وی در سال ۱۹۵۰در ارتش آمریکا به خدمت فراخوانده شد و از همان زمان٬کار نقاشی کارتونی را برای برخی مجلات آغاز کرد.

سیلور استاین از کودکی استعداد ذاتی خاصی در نقاشی و نوشتن داشت.خودش بعدها در جایی مینویسد که این دو کارـنقاشی و نوشتن ـتنها اموری بودند که وی در آنها موفق بود:

«وقتی بچه بودم٬حدود ۱۲ الی ۱۴ سالگی٬بیشتر ترجیح دادم که یک بازیکن بیسبال باشم و یا با دوستانام معاشرت داشته باشم. اما بیس بال بلد نبودم و خوشبختانه دختران و پسران دوروبرم هم چندان از من خوششان نمی آمد.در این مورد کاری از دست من بر نمی آمد.بنابراین شروع به نوشتن و نقاشی کردم و خوشبختانه در این دو زمینه٬کسی را نداشتم که از او تقلید کنم٬و یا تحت تاثیرش قرار بگیرم.بنابراین کم کم به سبک خودم دست پیدا کردم و قبل از اینکه با آثار نویسندگان و هنرمندان دیگر آشنا شوم٬مشغول کار خلاقه شدم.در واقع حدود سن ۳۰سالگی بود که به طور جدی با آثار نویسندگان دیگر آشنا شدم.در آن زمان با وجود اینکه مورد توجه مردم قرار گرفته بودم٬اما باز هم٬کار را به هر چیز دیگر ترجیح میدادم٬چون دیگر کار کردن برایم به شکل عادت در آمده بود.»

یکی از آثار استاین « ۲۵دقیقه مهلت است»که حاوی اشعار عاشقانه است.استاین عشق را تنها نکته اساسی زندگی میداند که همیشه میتوان از آن صحبت کرد و خسته نشد .

۲۵دقیقه مهلت

۲۵ دقیقه مهلت

برای اینکه دوستت بدارم

۲۵دقیقه مهلت

برای اینکه دوستم بداری

۲۵دقیقه مهلت برای عشق

زمان کوتاهی است...

با این همه

من ۲۵دقیقه از عمرم را کنار میگذارم٬

تا به تو فکر کنم

تو هم اگه فرصت داری

۲۵دقیقه

فقط ۲۵دقیقه به من فکر کن!...

بیا ۲۵دقیقه از عمرمان را برای یکدیگر پس انداز کنیم...

پایان...

نظرات 1 + ارسال نظر
رویا, IT, پنج‌شنبه 9 اسفند 1386 ساعت 19:38

چه شعر قشنگی بود!
من خیلی شعر هاشو دوست دارم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد