KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اژدهایی دی چین!

از اژدها چه میدانید؟

تقریباً در تمام داستانهای فولکوریک دنیا از اژدهای غول آسا سخن رفته است.در این داستانها اژدها به شکل دیوهای عظیمی است که همانند خزنده ها راه میرود و ظاهر وحشتناکی دارد.چشمهایش بر آمده است و از حلق آن آتش می جهد، نعره های وحشتناکش زمین را به لرزه در می آورد.

یکی از اژدها های معروف عهد کهن، که در داستانها زندگی میکند هیدر است که ۹ سر دارد. این دیو قبل از این که توسط هرکول کشته شود، دختران جوان زیادی را بلعیده است!

دیو دیگری که به زشتکاری معروف بوده، و از دهان وی آتش جست می زد به وسیله    شوالیه جوانی به نام بگرفون و به کمک اسب بالدار او از پای در آمد.

در این افسانه های عهد قدیم اژدها با همه زشتکاری و پلیدی، گنجینه های مهم پر از طلا، نقره و جواهر نیز در اختیار داشته است و ازطرف دیگر در همه این افسانه ها طرف مقابل اژدها قهرمانی دلیر و پهلوانی بی باک بوده است، که سرسختانه با وی جنگیده و سرانجام بر آن فایق آمده است.

با وجود اینکه در همه افسانه های فولکوریک اژدها سمبل شیطان و اهریمن است، گاهی حمایت و سرپرستی کسی را نیز به عهده دارد و یا با دیوها و غولهای دیگری میجنگد، و از حقانیت قومی دفاع میکند.

نقاشیهای عهد عتیق نیز جنگجویانی را در حال مبارزه تن به تن با اژدها های وحشی نشان میدهد که نزدیک است به وسیله پهلوانان کشته شوند.

اگر علم وجود اژدها را نمیتواند قبول کند، عامه مردم همواره آن را باور داشته اند. دریانوردان از سفر به دریاهای ناشناس وحشت داشتند، و چنین می پنداشتند که اژدها هایی غول پیکر کشتی و تجهیزات آنها را خواهند بلعید.

راستی از نظر علمی اژدها چیست؟ دانشمندان چنین پاسخ میدهند که در دورانهای ماقبل تاریخ در روی زمین خزندگان بزرگ و وحشت انگیزی وجود داشتند که بزرگترین آنها دینوزورها بودند. شاید بتوان قبول کرد که آخرین نسل آنها همزمان با انسان غارنشین بوده است و انسانهای اولیه با دیدن قیافه       وحشتناک آنها این داستانها را ساخته است و به انسانهای بعدی منتقل کرده اند.

و اگر مطالب فوق درپشت هاله ای از گرد و غبار تاریخ قرار دارند، ولی اکنون از یک اژدهای دیگرصحبت میکنیم که واقعاً وجود دارد! بله این اژدها در چین زندگی میکند و هر سال در روزهای عید در خیابانهای پکن به راه می افتد، طبل می زند وآواز می خواند، نکبت و شوربختی را دور میکند و شادمانی می آورد. مردم با شنیدن صدای آن به خیابانها میریزند و شادی و هلهله میکنند. ولی این اژدهای غول پیکر کاغذی است که توسط مردم آماده میشود و به خیابانها می آید.

کاشکی ازنژاد این گونه اژدها اینجا هم بود. نه؟ 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
رویا, IT, دوشنبه 29 بهمن 1386 ساعت 19:38

چه پهلوونای قلدری بودن ها!! خوب کلاغ هم جواهرات ببینه کش می ره٫ شیر گشنش می شه می کشه و می خوره!
دلیل نمی شه همشون رو بکشیم که!!

دستت درد نکنه! بازم بنویس!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد