KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تاریخچه مصور کربلا

The History of KARBALA

تاریخچه کربلا 

Obaydullah ibn Ziyad's henchmen about to throw Muslim ibn Aqeel from a tower in Al-Kufa

افراد عبیدالله ابن زیاد در حال پرت کردن مسلم ابن عقیل از بالای یک برج در کوفه 

 

 

Imam Hussain's (A) convoy arrives at Karbala

لشگر امام حسین(ع) به کربلا میرسد 

 

 

Imam Hussayn (A) talking to the people of Bani Asad's tribe and negotiating purchase of Karbala

امام حسین(ع) در حال گفتگو با مردم قبیله بنی سعد می باشند و خواستار خریداری و اجازه ورود به کربلا هستند

 



  Imam Hussain (A) addresses the army of Omar ibn Sa'ad before the battle

امام حسین(ع) قبل از نبرد ارتش عمر ابن سعد را اندرز می دهند 

 



  Two men from Oman ibn Sa'ad's army approaching Imam Hussain (A) and offering loyalty to him which he accepts

دو نفر از افراد سپاه ابن سعد به امام حسین(ع) می پیوندند و با ایشان بیعت می بندند و ایشان نیز می پذیرند

 

Imam Hussain (A) brings a martyr's body into the tents

امام حسین(ع) بدن چاک چاک یک شهید را به خیمه می آورند

 



  Battling with the enemies

در حال مبارزه با دشمنان

 



  Ali Al-Akbar (A): Oldest son of Imam Hussain (A) dying on the laps of his father

علی اکبر(ع): بزرگترین پسر امام حسین(ع) در حال جان دادن در دامان( آغوش ) پدر

 


Abbas (A) on the Euphrates river looking towards the fleeing army of Omar ibn Sa'ad

حضرت عباس(ع) در حال نگریختن به ارتش در حال فرار عمر ابن سعد  

 

 

Imam Hussain (A) rises his baby Ali Al-Asghar towards the unashamed army of Oman ibn

Sa'ad requesting water for him.

  امام حسین(ع) فرزد خردسال خویش علی اصغر را به سمت لشگر بی حیا ابن زیاد بالا برده است و از آنها برای علی اصغر طلب آب می کند

The army replies him with a fatal arrow

لشگر لعین نیز پاسخ ایشان را با یک تیر کشنده می دهند 

 



  Imam Hussain (A) bidding the last farewell to the ladies at the tents

امام حسین(ع) آخرین خداحافظی های خویش را با زنان خیمه انجام می دهند 

 


Imam Hussain (A) at battle

امام حسین(ع) در نبرد

 


The fallen Imam (A) awaiting the call of Allah almighty

امام بر زمین غلطیده منتظر لبیک حق تعالی  

 



  Zul-Janah [The Winged] returning without his master

ذول الجنا بدون صاحبش باز می گردد 



Women of the sanctified household at the feet of Zul-Janah who returns without the Imam (A)

زن های مقدس اهل خانه به پاهای ذول الجنا که بدون امام(ع) بازگشته است می افتند



The ladies with Zul-Janah weeping at the martyrdom of Imam (A) . The women of Imam's household wailing over the total devastation in Karbala over the past few hours

زنها به همراه ذول الجنا در حال عذاداری برای شهادت امام(ع). زنهای خانه امام در حال شیون برای ویرانی کربلا (و بلایی که بر سرشان آمده است)که در مدت زمان کوتاهی نیز رخ داده است میباشند 

 


The headless body of Imam Hussain (A) left on the plains of Karbala

پیکر مقدس و بی سر امام حسین(ع) در دشت کربلا رها شده است

البته این عکس رو نمیخواستم تو این پست بذارم اما فکر کردم که شاید نقطه اوج این داستان همین تصویر باشه.

 پس سعی کنیم که خوب درکش کنیم که چرا این چنین شد و قدر چنین امامی را بدانیم و با خود زمزمه کنیم که ایشان شهادت را به ذلت زندگی با آن شرایط  ترجیه دادند تا الان بعد از گذشت چندین قرن اسلام همواره زنده بماند

پس حداقل کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که یک مسلمان واقعی باشیم؛ و همان اسلامی را بنا نهیم که امام حسین (ع) برایش جنگید و در کمال افتخار به شهادت رسید 

 

 

Omar ibn Sa'ad's army Looting and Burning of the tents

لشگر عمر ابن سعد خیمه ها را چپاول می کنند و به آتش می کشند

 

While in chaos, the ladies rally around the new Imam Ali Zainul-Abideen (A) [The Best Of Worshipers]

در آن هرج و مرج و شلوغی زنان دور تا دور امام جدید امام زین العابدین(ع) اجتماع کردند 

 


In chains and on foot, the women are taken prisoners to Al-Kufa

زنانی که اسیر و زندانی شده اند در بند و زنجیر و با پای پیاده به سمت کوفه می روند

 

Sayyida Zainab (A) addresses Yazeed ( Allah's curse upon him ) in the royal court

حضرت زینب(س) یزید را که لعنت خدا بر او باد در دربار پادشاهی اش مورد خطاب قرار میدهد ( و وی را بازخواست و محکوم میکند)

سلام بر حسین(ع) و بر علی ابن حسین(ع) و بر اولاد حسین(ع) و اصحاب حسین(ع)

«و در آخر امیدواردم مورد قبول آنکس که باید؛ قرار بگیرد»

  از شما دوستان عزیز نیز کمال تشکر را دارم. البته اگر در ترجمه این متن اشتباهی مشاهده می فرمایید امیدوارم به بزرگی خودتان و به حق همین روزهای عزیز این بنده حقیر را عفو کنید چون هنوز آنقدر در این کار مهارت کسب نکرده ام؛ اما خیلی دوست داشتم این متن بالا رو به فارسی هم داشته باشیم

منبع:http://www.saffinatulnajat.org/yahossayn.htm

خواهش می کنم تو این ایام مقدس و پاک وقتی که به مساجد و تکایا و یا حتی به خونه دلتون مراجعه میکنین حتما به یاد افرادی که منتظر دعاهای ناز شما هستند باشید و برای بیماران طلب شفا از خداوند بزرگ و صاحب این ماه داشته باشید و تو اون گوشه و کنار دلتون هم یه دعای کوچیک برای ما بکنید چرا که جدا التماس دعا داریم

با تشکر دوست کوچک شما

نظرات 16 + ارسال نظر
غلامی , IT, خواجه نصیر سه‌شنبه 25 دی 1386 ساعت 12:09

واقعا جالب و زیبا حادثه ی عاشورا رو نمایش دادیند.
ممنونم.

ممنون از شما. اما اینو گفته باشم که کار اصلی رو نقاشایی کردن که با عشق این صحنه ها رو به تصویر کشیدن.
من این مطلب رو یه جا دیدم و خیلی دوست داشتم که دوستای خوبم هم اینو ببینن به همین خاطر سعی کردم که به فارسی ترجمش کنم تا راحت تر بشه درکش کرد. (البته اگه سوتی هایی هم در ترجمه دیده میشه دیگه باید ببخشید.)
جدا درک کربلا و اتفاقاتی که اونجا افتاده خیلی مهمه...

از عسلویه, , سه‌شنبه 25 دی 1386 ساعت 13:34 http://andishevarz.blogfa.com

بسیار استفاده کردیم..برای نمایشگاه مان مفید هستند

علی طهرانی, it, سه‌شنبه 25 دی 1386 ساعت 14:58

واقعا جالب وزیبا بود
ممنون

عالی بود ممنون

Imam Hussain (A) brings a martyr's body into the tents
دوست عزیز خواستم فقط متذکر این نقطه شوم که طبق موثق ترین منابع مقتل خوانی تشیع امام حسین (َع) پیکرهای مطهر تمامی شهدا را به خیمه گاه آورد الا بدن مبارک حضرت عباس

از شما دوست گرامی کمال تشکر را دارم.
و به خاطر دقتی که در خواندن این متن به کار بردید بسیار خرسند شدم.
اما من فکر می کنم که توصیفات زیر هر عکس فقط شرح حال همان لحظه بوده است.
باز هم از شما دوست عزیز ممنونم...

فائزه نعیم , it, خواجه نصیر سه‌شنبه 25 دی 1386 ساعت 17:06

واقعا سوزناک وسوزناک تر از اون این که هدف چنین انسان های بزرگی رو فراموش کنیم!
ازتون ممنونم

کاملا درست میفرمایید و من هم با شما موافقم که باید هدف اینچنین پیشوایی را زنده نگه داریم و اسلامی را که ایشان به خاطرش جهاد کردند محقق سازیم...

روح اله عنایتی, IT, خواجه نصیر سه‌شنبه 25 دی 1386 ساعت 19:30

اقا ارمین خیلی خیلی خیلی خیلی پست قشنگی بود
از عاشورا میشه خیلی درس ها گرفت
فقط باید عمل کرد عمل عمل عمل
خیلی ممنون

روزبه ناعمه, صنایع, چهارشنبه 26 دی 1386 ساعت 08:51

سلام بسیار جالب تاثیر گذار بود

با تشکر از شما دوست عزیز به خاطر این پست قشنگتون.
امیدوارم که به حق همین روزهای عزیز به آرزوهاتون برسین و همواره تحت توجه و رحمت خداوند و پیرو راه این امامان عزیز باشین.
سعادتمند باشید.

محقق, , دوشنبه 1 بهمن 1386 ساعت 13:48 http://nujomi.persianblog.ir

کاش بودم شعله تا شمع مزارت می شدم/ چلچراغ زائر شب زنده دارت می شدم/کاش بودم پرچم حاشیه دار ماتم ات/تا که زینت بخش بزم سوگوارت می شدم/کاش بودم حلقه حلقه همچو زنجیر عزا/بر کف دل بیقراری بی قرارت می شدم/کاش بودم خاک و می دادی بها بر من که من/خاک پای ذوالجناح راهوارت می شدم/کاش می بودم سپر تا در هجوم تیغ مست/مانع شمشیر خصم نابکارت می شدم/کاش بودم قطره آبی و از روی وفا/شبنم لبهای خشک شیر خوارت می شدم/کاش بودم در شب شام غریبان تا که من/پاسدار خیمه بی پاسدارت می شدم.
التماس دعا[بدرود]

حیدری, , چهارشنبه 11 اردیبهشت 1387 ساعت 08:08 http://elamic.iranblog.com

سلام خیلی متشکرم قشنگ بود

طاووس چهارشنبه 13 شهریور 1387 ساعت 14:06

سلام آرمین جون
نام اسب امام حسین به ایت شکل نوشته می شود ذوالجناح به معنای (دارای دو بال) کارت قشنگ بود ممنون

عاشق امام حسین جمعه 13 دی 1387 ساعت 16:35

من یه رهگذری بیش نبودم.داشتم وب گردی میکردم که به وب شما برخورد کردم.خیلی عالی بود.از زحماتتون ممنون.راستی محرم الحرام هم به شما تسلیت میگم.

گنه کار دوشنبه 16 دی 1387 ساعت 01:20

قبول حق

فرهاد . روانسناسی سه‌شنبه 12 خرداد 1388 ساعت 22:25 http://zolala.blogfa.com

دست گلت درد نکنه ، اجرت با خدای حسین
با اجازت از عکسهای قشنگ و جگر سوز ، در وبلاگم استفاده کردم .

محمد جواد الکتروتکنیک جمعه 16 بهمن 1388 ساعت 17:36

دمتون گرم عالی بود اجرتون با امام حسین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد