KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

کواکبیان:انتساب ستون پنجم دشمن به اصلاح‌طلبان نمونه بداخلاقی

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با ایسنا:
ـ چه کسانی بر طبل ایجاد یاس در میان مردم می‌کوبند؟
ـ انتساب " ستون پنجم دشمن" به اصلاح‌طلبان نمونه بداخلاقی انتخاباتی است


 

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: سیاسی

دبیرکل حزب مردمسالاری با بیان این‌که " در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) باید تابع آموزه‌های دینی این بزرگان باشیم" گفت: متاسفانه همه ما شعار رعایت اخلاق انتخاباتی را سر می‌دهیم اما در عمل مشاهده می‌شود که از هم‌اکنون بداخلاقی‌های انتخاباتی آغاز شده است.

مصطفی کواکبیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) افزود: این‌که یک مقاله‌نویس در یک روزنامه‌ای عنوان کند که اصلاح‌طلبان ستون پنجم دشمن هستند نمونه بارزی از بداخلاقی‌های انتخاباتی است.

وی با اظهار تاسف از این‌که " برخی در تمامی استنادات بحث‌ها را به نوعی به بزرگان منتسب می‌کنند" افزود: این در حالی است که شکی نیست رهبر معظم انقلاب هم‌چون پدری برای همه‌ جناح های کشور محسوب می‌شوند و همه‌ گروه‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا را در دایره‌ گروه‌های خودی نظام تلقی می‌کنند.

رییس ستاد ائتلاف مردمی اصلاحات با تاکید بر این‌که " افراطیون مدعی اصولگرایی اصولا با هرگونه اصلاح‌طلبی و اصلاحات مخالف هستند" گفت: برای اینان هیچ تفاوتی بین افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در خارج از کشور و اصلاح‌طلبان معتدلی که در چارچوب مقررات نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند وجود ندارد.

کواکبیان افزود: این‌ها اساسا مخالف ورود هرکسی که به نوعی در جرگه‌ی روند اصولگرایی مدنظر خودشان قرار نگیرد هستند. به عبارتی از تز «من لم یکن معنا فهو علینا» پیروی می‌کنند؛ یعنی هرکسی که با ما نیست حتما بر علیه ماست.

دبیرکل حزب مردمسالاری ادامه داد: این‌ها توجه ندارند در سالی این‌گونه اقدامات و نوشته‌ها را بر روی سایت‌ها و مطبوعات خود منتشر می‌کنند که مزین به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی شده است.

رییس ستاد ائتلاف مردمی اصلاحات با تاکید بر این‌که " شکی نیست ما در این ستاد افرادی داریم که بسیار اصولگراتر از مدعیان اصولگرایی هستند و در طول دوران سی ساله انقلاب ثابت کردند که هیچ‌گاه مخالف پیشرفت و سعادت ملت و نظام جمهوری اسلامی نیستند" پرسید: آیا حقیقتا می‌توان از افرادی هم‌چون میرحسین موسوی‌ها، کروبی‌ها، خاتمی‌ها، محتشمی‌پورها، سید هادی خامنه‌ای‌ها و . . . اصولگراتر و معتقدتر به مبانی پذیرفته نظام یافت؟

کواکبیان در عین حال با طرح این پرسش که " آیا این افراد اصلاح‌طلب محسوب نمی‌شوند و اگر اصلاح‌طلب هستند باید آن‌ها را در زمره‌ ستون پنجم دشمن تلقی کرد؟" گفت: ما هم‌اکنون بیش از 350 نفر از کاندیداهای‌مان را در سراسر کشور شناسایی کرده‌ایم که این‌ها هیچ‌گاه ذره‌ای از خطوط قرمز نظام عبور نکرده‌اند و همواره به عنوان اصلاح‌طلب معتدل خط امامی شناخته شده‌اند.

دبیرکل حزب مردمسالاری ادامه داد: اگر برخی می‌خواهند با این فضاسازی‌ها شرایطی بوجود آورید که زمینه‌های رد صلاحیت‌های گسترده‌ دیگری را فراهم کنند، بهتر آن است که صریحا بگویند مخالف حضور گسترده‌ مردم هستند. زیرا با رد صلاحیت‌های گسترده ثابت شده است که ما مشارکت حداقلی خواهیم داشت و مشارکت حداقلی یعنی همان خواست افرادی که به دنبال تحریم انتخابات هستند.

کواکبیان تاکید کرد: برخی از مدعیان اصولگرایی و دلبستگان به قدرت چنان با بداخلاقی انتخاباتی مواجه هستند که می‌خواهند همان خواسته‌ جنایتکارانی هم‌چون بوش را تحقق ببخشند.

رییس ستاد ائتلاف مردمی اصلاحات با طرح این پرسش که " آیا غیر از این است که بوش هیچ تمایلی ندارد که مردم بالای 50 درصد در انتخابات شرکت کنند؟" ادامه داد: چه کسانی بر طبل ایجاد یاس در میان مردم می‌کوبند؟

این فعال سیاسی ابراز عقیده کرد: ممکن است عده‌ای افراطی دم از نظارت خارجی بر انتخابات بزنند که ما هم به شدت با آن مخالفیم و آن را مردود می‌دانیم اما این مساله به این مفهوم نیست که نظارت مردمی را بر عملکرد مجریان و ناظران انتخاباتی رد کنیم.

کواکبیان با بیان این‌که " آن دسته از افراطیون مدعی اصولگرایی که همه‌ اصلاح‌طلبان را با یک چوب رانده و بر این باورند که همه‌ آن‌ها ستون پنجم دشمن تلقی می‌شوند یادشان رفته که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران چگونه از شخصیت‌های اصلاح‌طلب در طول تاریخ یاد کرده‌اند" افزود: بسیاری از افرادی که امروز در میان اصلاح‌طلبان شناخته شده‌اند از جمله کسانی محسوب می‌شوند که در پی‌ریزی نظام و تقویت همیشگی آن کوشش کرده‌اند و سوابق ارزشمند حضور در سال‌های دفاع مقدس را با خود به همراه دارند. آیا همه این‌ها ستون پنجم دشمن هستند؟

دبیرکل حزب مردمسالاری ادامه داد: من به عنوان یک اصلاح‌طلب اعلام آمادگی می‌کنم که با برخی از این مدعیان اصولگرایی مناظره‌ای داشته باشم تا مشخص شود که عملکرد آنان بیشتر به نفع دشمن تمام می‌شود یا عملکرد امثال ما.

رییس ستاد ائتلاف مردمی اصلاحات گفت: چرا ما باید این احتمال را مطرح نکنیم که امثال بوش به دنبال ایجاد اختلاف هرچه بیشتر بین همه‌ عناصر دلسوز انقلاب هستند؟ ما بر این باوریم در میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هم کسانی هستند که خادمان واقعی و دلسوزان حقیقی مردم می‌باشند و هم کسانی حضور دارند که اگر ضرورت پیدا کند از همه‌ شعارهای اساسی انقلاب دست شسته و صرفا به فکر جیب خود و منافع شخصی خود هستند و تفاوتی هم در این زمینه بین عنوان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی وجود ندارد.

کواکبیان با تاکید بر این‌که " ما باید در سال اتحاد ملی توجه داشته باشیم که صرفا با حضور همه‌ جناح‌های معتقد به نظام است که این شعار تحقق عینی پیدا می‌کند" گفت: والا همگان می‌دانند که با سخنرانی و بخش‌نامه و به صورت کلیشه‌ای نمی‌توان اتحاد ملی ایجاد کرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: مجریان و ناظران انتخاباتی باید به مر قانون پایبند بوده و تحت تاثیر چنین فضاسازی‌هایی قرار نگیرند و بدانند که افراطیون در هر جناحی که قرار بگیرند حاضرند به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند و تفاوتی هم در این زمینه بین جناح‌ها وجود ندارد.

دبیرکل حزب مردمسالاری با تاکید بر این‌که " اگر کسانی در صدای آمریکا ادعای اصلاح‌طلبی داشته باشند ما نباید آن‌ها را با خادمان واقعی به مردم و نظام اسلامی یکسان بدانیم" در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا افزود: البته نباید اصولگرایان واقعی را با متحجران دارای افکار طالبانی و واپس‌گرا یک‌کاسه و یکسان بپنداریم.

انتهای پیام

کد خبر: 8610-12668
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد