KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

قصری از یاقوت قرمز!!

قصری از یاقوت قرمز!!

 

 

 


هنگامى که شهادت امام حسن مجتبى (ع) نزدیک شد و اثرات زهر در بدن شریفش ظاهر گشته بود، برادرش حسین (ع) کنار بستر او آمد و نشست ؛ و سپس اظهار داشت :

 چرا چهره ات به رنگ سبز متمایل گشته است ؟

 

 


امام حسن علیه السّلام گریست و فرمود:

برادرم ، سخن جدّم درباره من عملى شد، وبعد از آن یکدیگر را در بغل گرفته ؛ و هر دو گریان شدند.


و پس از لحظاتى فرمود:

 جدّم مرا خبر داد: موقعى که در شب معراج در یکى از باغ هاى بهشت وارد شدم و بر منازل مؤ منین عبور کردم ، دو قصر و آپارتمان بسیار مجلّل کنار هم ، مرا جلب توجّه کرد که یکى از زبرجد سبز و دیگرى یاقوت قرمز بود.

 


به جبرئیل گفتم : این دو قصر مربوط به کیست ؟

پاسخ داد: مربوط به حسن و حسین است .

 


گفتم : چرا یک رنگ نیستند؟


پاسخى نداد و ساکت ماند، گفتم : چرا سخن نمى گوئى ؟


گفت : از تو خجالت دارم و شرمنده ام!

 


گفتم : تو را به خدا سوگند مى دهم ، مرا از علّت آن خبر دهى ، که چرا داراى دو رنگ مى باشند؟

 


اظهار داشت : آن قصری که سبز رنگ است مربوط به حسن (ع) خواهد بود، چون که او را مسموم مى کنند و موقع مرگ ، رنگش سبز خواهد شد!

 


و قصری که قرمز مى باشد مربوط به حسین (ع) است ، چون که او را خواهند کشت و رنگش از خون ، قرمز خواهد شد!!

 

منبع: کتاب چهل داستان و چهل حدیث از امام حسین (ع )

مؤ لف : عبداللّه صالحى
 

نظرات 5 + ارسال نظر
علی طهرانی, it, یکشنبه 23 دی 1386 ساعت 11:16

ممنون بسیار عالی بود

مرسی از نظرتون!

چه رنگ های قشنگی !

کاش ما هم از این قصر ها داشته باشیم!

غلامی , IT, خواجه نصیر یکشنبه 23 دی 1386 ساعت 11:37

خیلی زیبا توصیف شده بود این داستان هیچ وقت از ذهن من نخواهد رفت.
ممنون.

ممنون از نظر قشنگت!!

بنفشه فرجی, نرم افزار, یکشنبه 23 دی 1386 ساعت 11:53

خیلی زیبا بود!ممنون

بسیار عالی بود این توصیف شما به قول همکلاسی عزیزمان هیچ وقت این توصیف حضرت امام که حضرتعالی نقل کرده بودید از یادم نخواهد رفت.
متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد