KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

هشدار ستاد اصلاح‌طلبان درباره سوءاستفاده انتخاباتی از مراسم محرم

هشدار ستاد اصلاح‌طلبان درباره سوءاستفاده انتخاباتی از مراسم محرم و صفر


ستادائتلاف اصلاح طلبان در بیانیه شماره دو خود با بزرگداشت ماه محرم خاطر نشان کرد : مباد آنکه قلمرو زمانی محرم و صفر و گستره احساسات ناب عاشقان امام حسین علیه السلام به مجالی برای تاخت و تاز کینه توزانه و توهین و اتهام و هتک حیثیت نسبت به دلسوزان دردمند تبدیل شود.

 

متن این بیانیه بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

تمدن ها، فرهنگ ها و سازمان ها و نظام های قدرتمند حکومتی زمانی رو به افول می گذارند که برای سؤال ها و نیازهای امروز و مطالبات جدید مردم پاسخ های دیروز یا راه کارهای گذشته را عرضه کنند. این مهمترین آموزه تاریخی است، در این پیوند جمهوری اسلامی ایران باید توانایی و هوشمندی خود را در بهره‌مندی کارآمد و عبرت گرفتن از تاریخ به نمایش بگذارد و اینک در مقابل دو رویداد بزرگ قرار دارد.

از یک سو در آستانه بزرگداشت مهمترین شاهد تاریخی یعنی عاشورا و از سوی دیگر در برابر آزمون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دارد؛ سومین امام و سالار شهیدان برای درمان ک‍ژی‌ها و نابسامانی‌ها و بحران‌های فرهنگی و اجتماعی و بی عدالتی و نیز تقویت خوبی‌ها و قابلیت‌‌های انسانی و گسترش مجال و امکان رشد معنوی و مادی و اخلاقی و نهایتاً برای اصلاح امت اسلامی قیام می‌کند و با شیوه‌ای جدید به تمام نیازها و توقعات و بحران‌های معنوی و مادی جامعه‌اش پاسخی جدید می‌دهد و راهی نو می‌گشاید.

رویداد دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است که آزمون دیگری می‌باشد برای ملتی که از نعمت عشق به امام حسین علیه سلام و تلاش برای شناخت مکتب امام حسین برخوردار است. ملتی که بنابر آموزه‌های قرآنی از تاریخ درس‌ها و عبرت‌ها گرفته است.جامعه انسانی به سبب موهبت الهی عقل و فضیلت کمال طلبی، جامعه‌ای پرنشاط، جستجوگر، آرمان‌گرا و نیز در حال تحول دائمی و خواهان توسعه شتابنده است. توقعات و نیازهای هر روزش اگر نگوییم متفاوت، قطعاً متعددتر و متنوع‌تر می‌گردد. به علاوه جامعه انسانی هر روز ظرفیت‌های تازه‌ای را خلق می کند و نتیجتاً مطالبات و توقعات تازه را پیش روی مدیران و رهبران جامعه قرار می‌دهد.اگر مدیران امروز جامعه، برای مسایل امروز و مطالبات تازه و نو به نوشونده مردم، همان رویکردها و قالب‌ها و سیاست‌های گذشته را - حتی اگر در زمان خود راهگشا و موفق هم بوده باشند- اجرا کنند قطعاً به خطا رفته‌اند و بر حجم مشکلات و خصوصاً نابسامانی‌های اقتصادی کشور می‌افزایند. جامعه ایرانی جامعه‌ای جوان و زنده فلذا طالب مجال‌های متنوع شغلی و فعالیت و نوآوری، آزادی و عدالت اجتماعی ، امنیت شغلی و ثبات و امید و اطمینان به آینده است. ویژگی منحصر به فرد جامعه ایران در قیاس با جوامع دیگر سرعت تحول و گستره و تنوع توقعات نسل جوان جامعه است و این ویژگی نعمت و موهبتی است برای توسعه و کمال جمعی و فردی شهروندان ایران اسلامی.میان ما و آزمون انتخابات، محرم و توفیق مرور و تأمل در آموزه‌های نجات بخش واقعه عاشورا و منظومه فکری و عملی امام حسین علیه السلام قرار دارد. اعتماد به انسان و دفاع از کرامت و عزّت انسان و دفاع از حقیقت و عدالت و پرهیز از انحصار طلبی و اعمال سلیقه شخصی نخستین آموزه‌های مدرسه فکری امام حسین علیه‌سلام است.مباد از ایام پرشور محرم و عشق بی تکلف مردم به امام حسین و خاندان سربلند و سرافرازش به سود گروه یا رویکرد حزبی و سلیقه‌های شخصی و انحصار طلبی بخشی از حاکمیت سوءاستفاده شود. مباد مرثیه‌ها و مویه‌های مردم گرانقدر برای تنهایی و مظلومیت اسوه عدالت و آزادی و بزرگداشت نماد دفاع از کرامت انسان و اعتماد به فطرت بشر، امام حسین علیه السلام در مسیر تحمیل و قیمومیت حزبی و یونیفرم کردن مطالبات و آرمان‌های آحاد جامعه بهره‌برداری شود.در خاتمه مباد آنکه قلمرو زمانی محرم و صفر و گستره احساسات ناب عاشقان امام حسین علیه السلام به مجالی برای تاخت و تاز کینه توزانه و توهین و اتهام و هتک حیثیت نسبت به دلسوزان دردمند تبدیل شود.

ما ائتلاف اصلاح طلبان طعم چنین سوء‌استفاده‌های نابخردانه ای را در گذشته چشیده ایم و نگران مشوه کردن چهره و آموزه های مدرسه عاشورا توسط انحصار طلبان بوده و هستیم. امّا به درک معرفت مردم خوب ایرانمان نیز اعتماد و استظهار داریم که نمی‌گذارند تحت لوای امام حسین بر آموزه‌های درخشان حضرتش زنگار سلیقه و بداندیشی و تشویش بسته شود.

ائتلاف اصلاح طلبان امید دارد مردم عقیل و با شعور کشور با تأمل در آموزه‌های اصلاحی حسین بن علی و اجداد و ابناءاش خود را برای یک مشارکت پرشکوه که همه آحاد جامعه از آن آبرومندانه دفاع کنند آماده کند.

ستاد ائتلاف اصلاح طلبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد