KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

موسوی لاری :لحن آقای حداد ، لحن یک رقیب است نه رییس مجلس

موسوی لاری :لحن آقای حداد ، لحن یک رقیب است نه رییس مجلس


رییس ستاد ائتلاف اصلح طلبان با اشاره به صحبت های اخیر حداد عادل مبنی بر اینکه آنهایی که صلاحیت ندارند برای انتخابات ثبت نام نکنند و وقت خود و دیگران را نگیرند اظهار داشت: لحن آقای حداد در این موضوع لحن مناسب رییس قوه قانونگذاری کشورنبود بلکه لحن یک رقیبی است که می خواهد رقیب خود را بترساند و از صحنه خارج کنند که این در شان ایشان نبوده و نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری بهارستان هشتم اظهار داشت: آقای حداد عادل از موضع یک کاندیدا طبیعی است که خود را صاحب صلاحیت دانسته و به کسانیکه صلاحیت ندارند هشدار دهد که ثبت نام نکنند اما از موضع یک مسوول و رییس یکی از قوای سه گانه باید مخاطب ایشان به جای کاندیداها دستگاه نظارت و اجرا باشند.

وی با تاکید بر اینکه آقای حداد عادل باید به دستگاه نظارت و اجرا توصیه کند که قانون را رعایت کرده و بر اساس مبنای قانونی با افراد برخورد کنند ادامه داد: ایشان باید به دو دستگاه مذکور یادآور شود که هیچکس را از حق قانونی خود محروم نکنند چراکه همه شهروندان ایرانی حق دارند در سرنوشت خود سهیم بوده و تنها قانون بین کسانیکه می توانند بیایند یا نمی توانند داوری کند.

رییس ستاد ائتلاف اصلح طلبان، لحن حداد عادل را از موضع و جایگاه رییس قوه مقننه و بخش قانونگذاری کشور مناسب ندانست و عنوان کرد: اولین سوالی که پس از این سخنان در ذهن به وجود می آید اینست که آیا آقای حداد عادل درباره خودش چنین داوری دارد و آیا صلاحیت های قانونی را درباره خود بررسی کرده و پس از آن وارد عرصه شده یا چنین نبوده است؟

موسوی لاری ادامه داد: اگر جواب ایشان به این سوال مثبت باشد سایرین نیز می توانند همین جواب را بدهند یعنی عنوان کنند که ما با توجه به سوابق و تجربیاتمان احساس کردیم که صلاحیت داریم اما اگر پاسخ آقای حداد به این سوال منفی باشد که البته قاعدتا منفی نیست باید حق بدهد که دیگران نیز درباره خود چنین داوری نداشته باشند.

وزیر سابق کشور، در ادامه با اشاره به مرحله ثبت نام کاندیداها و مرحله پس از آن یعنی تایید صلاحیت کاندیداها خاطرنشان کرد: مرحله تعیین صلاحیت ها بزرگ ترین آزمون دولت نهم است و این در حالیست که نوع چینش نیروهای مسوول اجرایی در استان های مختلف امروز بسیار نگران کننده است.

رییس ستاد ائتلاف اصلح طلبان ادامه داد: امروز این نگرانی در بین نیروهای اصلاح طلب وجود دارد که دستگاه اجرایی کشور به جای اینکه مدافع قانون و اجرای آن باشند در صدد قلع و قمع نیروهای منتقد و نیروهایی برآیند که از نظر آنها همراهشان نیستند.

موسوی لاری افزود: پس از مرحله تعیین صلاحیت ها در صورت نیاز از حقوق قانونی کانیداها و مردمی که قصد دارند 24 اسفند در پای صندوق های رای حاضر شوند دفاع خواهیم کرد.

رییس ستاد ائتلاف اصلح طلبان همچنین با اشاره به این شعار اولیه اصلاح طلبان که بخشی از آن در سایت بهارستان 8 آمده مبنی بر اینکه"همراه شو عزیز، کین درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود" خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مهمترین درد مشترکی که امروز دامن گیر کشور است بی برنامگی در دستگاه اجرایی، گرانی، تورم و فشار معیشتی بر روی مردم است و به طبع شعاری که ما به عنوان شعار اصلی خود در نهایت انتخاب می کنیم نمی تواند از این محدوده خارج باشد.

این عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز، در ارزیابی از روند ثبت نام ها در این چند روز اخیر گفت: علی رغم برخی مشکلات با توجه به خبرهایی که از استان های مختلف داریم این روند تاکنون بد نبوده و  تا حدودی انگیزه ثبت نام هنوز در دوستان ما باقی است.

وزیر سابق کشور ادامه داد: اگر برخی از اظهارنظرهای مدیران اجرایی و نظارتی انتخابات ایجاد یاس و ناامیدی نکند ما امیدواریم که بسیاری از چهره ها تا ساعات پایانی ثبت نام کرده و برای حضور در صحنه به تصمیم برسند اما تا این لحظه مجموعا حضور جریانات مختلف برای ثبت نام مناسب بوده است.

رییس ستاد ائتلاف اصلح طلبان در پایان این گفت وگو اظهار داشت: دراین چند روز اخیر فشار زیادی از سوی دوستان برای ثبت نام برروی من بوده اما بنده تا این لحظه ثبت نام نکرده ام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد