KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

احمد خرم: مهم‌ترین مسأله در مجلس نظارت بر اجرای قانون است

احمد خرم: مهم‌ترین مسأله در مجلس نظارت بر اجرای قانون است


 

«احمد خرم» وزیر سابق راه و ترابری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور برای حضور در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرد.

وی سپس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا به صورت مستقل تصمیم دارید وارد انتخابات شوید یا در قالب ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان، گفت: من مستقل کار نمی‌کنم. بر اساس اعتقادم مبنی بر این‌که جبهه‌ی اصلاحات نزدیک‌ترین جبهه به خط امام و قانون اساسی کشور است، از موضع این جبهه وارد انتخابات می‌شوم. خبرنگاری از خرم پرسید آیا ممکن است استیضاح شما در مجلس ششم در بررسی صلاحیتتان مؤثر باشد؟ که وی گفت: بعد از استیضاح با توجه به این‌که هیچ‌گونه محکومیتی برای من صادر نشد، حتی مدیران و هیچ یک از افراد تحت پوشش نیز محکوم نشدند، بنابراین مدرک مستند قانونی برای تأثیرگذاری در بررسی صلاحیت من وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها و یکدستی هیأت‌های نظارت و اجرا، افزود: در گذشته به دلیل این‌که مجریان و ناظران از یک جنس نبودند مراقب هم بودند و اگر هریک مشکلی ایجاد می‌کرد دیگری فریادش بلند می‌شد. من در برگزاری 20 انتخابات بوده‌ام و در این 20 انتخابات کوچک‌ترین مشکلی که پیش می‌آمد دستگاه‌های بازرسی و نظارت بسیار حساس بودند و کوچک‌ترین تخلفی گزارش می‌شد؛ اما در حال حاضر که مجریان و ناظران از یک جنس هستند باید بیشتر مراقب باشند و در عین‌حال این نکته را در نظر داشته باشند که حضور پرشور مردم در انتخابات در پی اطمینان به انتخابات است.

وی هم‌چنین گفت که مجریان و ناظران باید تاکید کنند مراقب سلامت انتخابات هستند.

خرم در پاسخ به پرسشی درباره تحصن نمایندگان مجلس ششم نیز گفت: در کشور ما اقداماتی در مقاطع مختلف رخ می‌دهد مانند انتخابات و یا برخی بحران‌ها و به هر حال بخشی از افکار جامعه و به خصوص وابستگان به نظام جمهوری اسلامی اگر اعتراضی می‌کنند باید با سعه‌ی صدر با آن‌ها برخورد شود.

وی هم‌چنین درباره برنامه‌های اصلاح‌طلبان در مجلس هشتم گفت: مهم‌ترین مسأله در مجلس و حتی از قانون‌گذاری مهم‌تر، نظارت بر اجرای قانون است. مجلس باید توانایی نظارت علمی و تخصصی داشته باشد. متأسفانه اکنون نظارت مجلس از حد علمی پایین‌تر است و در واقع منظور ما نظارت علمی و تخصصی به معنای واقعی است نه با داد و فریاد؛ حتی نمونه‌ی آن این که اگر مجلس نظارت جدی داشت نقدینگی تا این حد افزایش نمی‌یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد