KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

امیدواریم قانون در بررسی صلاحیت‌ها ملاک عمل قرار گیرد

استاندار قبلی خراسان‌رضوی:امیدواریم قانون در بررسی صلاحیت‌ها ملاک عمل قرار گیرد


استاندار قبلی خراسان رضوی، روز گذشته با حضور در فرمانداری مشهد، نسبت به ثبت‌نام برای کاندیداتوری در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی، از حوزه انتخابیه مشهد اقدام کرد.

حسن رسولی، سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: یکی از مهمترین واقعیاتی که در تحلیل جامعه‌شناسی ایران مورد توجه مفسران قرار دارد، ضریب مشارکت مردم در انتخابات است.

وی افزود: در 27 سال گذشته این شاخص، میزان مشروعیت برای نظام است. اگر توسعه مشارکت را شرط لازم تامین منافع ملی مخصوصا در شرایط فعلی بدانیم، شرایط کافی و مقدمه این شرط، برگزاری انتخابات پرشور است.

سرپرست بنیاد باران تصریح کرد: انتخابات پرشور در سایه حضور گسترده مردم معنی دارد و حضور گسترده مردم تحت تاثیر آرایش سیاسی نیروهای فعال در عرصه انتخابات است.

رسولی افزود: هر چه رقابت‌ها جدی‌تر و در فصل انتخابات باب تحلیل افکار و گفت‌وگو بیشتر باشد، امکان رسیدن اطلاعات بیشتر به مردم فراهم می‌شود و یک انتخابات باشکوه خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: قطعا فضای دوقطبی به جدی‌تر شدن عرصه انتخابات کمک می‌کند و رسیدن به این فضای دو قطبی که باعث انگیزه و حضور بیشتر مردم می‌شود، تا حد زیادی تحت تاثیر رفتار و عمل مجریان انتخابات است که امیدواریم به این وظیفه ملی و شرعی خود به خوبی عمل کنند.

وی تصریح کرد: مهمترین آفتی که فضای دوقطبی انتخابات را تهدید می‌کند، عدول احتمالی مجریان و ناظران انتخابات از قانون است که اگر چنین اتفاقی بیفتد، مردم دلسرد خواهند شد و احساس می‌کنند که دایره انتخابات محدود است.

وی تاکید کرد: هر چه ضریب امانت‌داری متولیان انتخاباتی گسترده‌تر باشد، آسیب کمتری متوجه فضای بانشاط انتخابات می‌شود.

رسولی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در استان یزد، مبنی بر این که، "صلابت و امانت‌داری انتخابات باید رعایت شود"، امیدواریم که در انتخابات آتی، قانون مصوب مجلس و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در بررسی صلاحیت‌ها ملاک عمل قرار گیرد و برای این موضوع قدری باید صبر کرد.

استاندار قبلی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مهمترین حساسیت مجموعه اصلاح‌طلبان برای کشور، مربوط به حوزه‌های معیشتی و اقتصادی مردم است. مردم، به‌ویژه جمعیت جوان و تحصیلکرده کشور در سال‌های گذشته با توجه به شعارها و وعده‌های دوستان، به این شعارها اعتماد کرده و به این افراد رای داده‌اند.

وی افزود: امروز که در ماه‌های پایانی فعالیت مجلس هفتم قرار داریم و 30 ماه از زمان آغاز مسوولیت دولت نهم می‌گذرد، باید در برخی عملکردها تجدیدنظر شود.

رسولی خاطرنشان کرد: امروز گرانی، تورم، بیکاری و افزایش قیمت برخی اقلام مصرفی مردم، به یکی از مهمترین دغدغه‌ها تبدیل شده است. مخصوصا در شرایطی که نفت ایران با قیمت بالایی به فروش می‌رسد به همین دلیل باید با استفاده از علم اقتصاد، از تجارب دیگران در جهت رشد اقتصادی کشور استفاده شود.

سرپرست بنیاد باران گفت: ایران شرایط حساسی دارد و دشمن اطراف کشور را محاصره کرده است. لذا باید با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری، به دنبال ارتقای جایگاه ایران در منطقه و جهان باشیم.

رسولی تاکید کرد:‌ دستیابی به چرخه سوخت هسته‌یی حق طبیعی ایران است و به عنوان اصلاح‌طلبان از این حق ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم و معتقدیم در این راه باید از هنر دیپلماسی استفاده کرد.

وی با بیان این مطلب که دوستان دولت نهم شبانه‌روز تلاش می‌کنند، افزود: معتقدم در هر زمانی باید از تجارب گذشتگان استفاده کرد و نباید سرمایه‌های اجتماعی کشور را به هدر داد.

استاندار سابق خراسان رضوی گفت: ایران کشور بزرگی است و کشورداری در ایران کار دشواری است، بر اساس تجربه 27 ساله مدیریتی‌ام می‌گویم که اگر تمام سرمایه‌های اجتماعی و انسانی را با یک سعه صدر بالا بکار بگیریم، باز هم برای اداره کشور نیازمند بهره‌گیری از تجارب کارآمد بیشتری هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور، انحصار مدیریتی برای یک جریان خاص به صلاح نیست و می‌توان با یک مجلس مقتدر، قوی و خیرخواه اوضاع را بهبود بخشید.

 استاندار قبلی خراسان رضوی افزود: اهل این استان هستم و حدود 4 سال در این استان مسوول بوده‌ام و معتقدم با تلاش‌های دولت نهم کارهای خوبی در استان صورت گرفته است ولی مشهد با شهری که پیشانی ایران است، فاصله بسیاری دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد