KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

کارگردان پروژه «سید مظلوم» کیست؟


بعد از کارگردانی اشک تمساح این بار، کارگردان پروژه «سید مظلوم» کیست؟

 
با ادغام دو مؤسسه جهانی شدن و گفت‌وگوی تمدن‌ها و تعطیلی مرکز دولتی به‌وجودآمده بر اساس ایده گفت‌وگوی تمدن‌های خاتمی، گام دیگری در القای مظلومیت وی در جامعه برداشته شد.

مرکز بین‌المللی گفتگوی تمدنها تا کنون ریاست جواد فریدزاده، عطاءالله مهاجرانی و بروجردی، را تجربه کرده و با مشکلاتی نیز روبرو بوده است. ریاست این مرکز هیچ گاه بر عهده خاتمی نبوده و او پس از پایان دوره خود، مرکز غیرانتفاعی و غیردولتی گفتگوی فرهنگها و تمدنها را راه‌اندازی کرد. با این حال اقدام به تعطیلی رسمی این مرکز، از سوی رسانه‌ها و افکار عمومی نوعی برخورد حذفی با خاتمی تلقی شد.
 
 این در حالی است که اندکی پس از پایان دوره ریاست‌جمهوری خاتمی، دفتر کوچک خاتمی در ساختمان نهاد ریاست‌جمهوری به نام «همراهان» از وی تحویل گرفته شد و پس از بروز برخی مشکلات، نوه امام خمینی، ساختمانی از بیت امام(ره) را برای فعالیت‌های خاتمی در اختیار وی گذارد.

در هفته‌های اخیر نیز در مشهد، تبریز و به ویژه کرمان، بیلبوردهای تبلیغ سفر خاتمی به این شهرها، در حمله افرادی ناشناس، تخریب و پاره شد و حتی عده‌ای درصدد ممانعت از سخنرانی او در مسجد شهر بم شدند.

 به نظر می‌رسد کارکرد مجموع این موارد، پروژه تقویت مظلومیت خاتمی در افکار عمومی، آن هم در آستانه انتخابات مجلس هشتم است؛ امری که با تحریک حس دفاع از مظلوم مردم ایران، می تواند خدمت بزرگی به خاتمی و همراهان اصلاح‌طلبش انجام دهد. 
 
این در حالی است که جامعه شناسان ویژگی «دفاع از مظلوم» را یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری های سیاسی مردم ایران می دانند که نمونه آن در انتخابات دوم خرداد موجب پیروزی او شد و حتی در پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، بی‌تأثیر نبود. جالب آن که خاتمی حتی در زمان در دست داشتن قدرت و پست ریاست جمهوری با دیده اشک بار در دور دوم ثبت نام کرد و برداشت مظلومیت او یکی از عوامل افزایش 2 میلیونی رای او نسبت به دور اول شد.

اکنون پرسش اینجاست که کارگردان پروژه «سید مظلوم» کیست و در آستانه رقابت‌های انتخاباتی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، چه کسانی این‌گونه به مظلومیت خاتمی که می‌تواند به محبوبیت او و همراهانش بینجامد، دامن می‌زنند؟
 
 
نظرات 7 + ارسال نظر
محسن حسینی, برق, سه‌شنبه 11 دی 1386 ساعت 14:20

خیلی عالی بود

ورودتان را به همکلاسی تبریک می گم ، موفق باشید!

مجید, , سه‌شنبه 11 دی 1386 ساعت 14:45

ورود یک انسان واقع بین را به همکلاسی تبریک میگویم انشاا.. آقا پویا هم شعار زنده باد مخالف من را در تاریخ گذشته خود جا نگذاشته باشد و جواب های فله ای ندهد.
جناب بنی احمد پروژه "سید مظلوم" ساخته مرکز استراتژیک حاکم است که بسیاری آنرا نادیده می گیرند.موفق باشی

از نظر شما متشکرم.
باید بدانیم که خیانتی که در دولت اصلاحات به این مردم شد در طول انقلاب بی سابقه خواهد بود و آینده این را به همه اثبات خواهد کرد.
به امید ایرانی آباد وآزاد.

شفیعی , صنایع, سه‌شنبه 11 دی 1386 ساعت 23:17

اقای مجید لازم است تعریفتون را از واقعییت و واقع بینی مشخص نمایید...

مجید, , چهارشنبه 12 دی 1386 ساعت 07:03

سرکار خانم شفیعی با سلام ، بحث این پست 'واقع بینی"نیست و به بیراهه می رویم پیشنهاد می کنم شما یک پست در مورد واقع بینی بنویسید تا در مورد آن نظر بدهم.از من نپرسید چرا خودت اینکار را نمیکنی؟ قبلا در این مورد عذرخواهی کرده ام.
ضمنا بنده در مورد مقاله آقای بنی احمد نظر دادم و اشاره ای به کسانی کرده ام که چشم و گوش بسته از منجی "مظلوم" دفاع مطلق می کنند.

با درود بر جناب بنی احمد عزیز

بسیار خرسندم از ورود شما به همکلاسی تبریک می‌گویم٬ و خوشنودم از اینکه یک اصولگرای دیگر به جمعمان افزوده شد٬ امید به آنکه در همین جو دوستانه از یکدیگر نقد نموده و به سمت آگاهی و روشنایی پیش رویم.

در باب انتشار این نوشته٬ از سایت تابناک٬ نوشتاری نوشته و تقدیم می‌دارم٬ امید به آنکه مورد عنایت واقع گردد.

با آرزوی بهترینها برای شما دوست گرامی
تا درودی دگر با بدرود

با درودی دگر بار

با عرض شرمندگی٬ ظاهرا آدرس نوشتار مذکور را فراموش کردم تا بنویسم: http://kntu.blogsky.com/?PostID=1686

با آرزوی بهترینها
تا درودی دگر بار بدرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد