KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

جشنی خودجوش در پلی تکنیک در پی تبرئه دانشجویان، با عکس

جشنی خودجوش در پلی تکنیک در پی تبرئه دانشجویان، با عکس 


 

jashn۱.JPG

خبرنامه امیرکبیر: حال و هوای دانشگاه امیرکبیر ساعتی پس از ابلاغ رسمی حکم تبرئه احمد قصابان، احسان منصوری و مجید توکلی دگرگون شد.

 

به گزارش خبرنامه امیرکبیر انتشار خبر تبرئه سه دانشجوی در بند که از طریق تلفن و sms به دانشجویان پلی تکنیک رسیده بود، موجی از شادی در میان آن ها به همراه داشت. چندین نفر از دانشجویان با شنیدن خبر بلافاصله در اقدامی خودجوش اقدام به تهیه شیرینی کرده و در دانشگاه میان دانشجویان و اساتید توزیع کردند.

 

دانشجویان پلی تکنیک که از اردیبهشت ماه امسال تاکنون، پس از پخش نشریات جعلی، تحت فشار شدید مدیریت دانشگاه و نهادهای خارج از دانشگاه قرار داشتند، احساس می کردند پس از پشت سر گذاشتن ۸ ماه فشار شدید، از این مبارزه پیروز بیرون آمده اند.

 

از لحظه پخش خبر تلفن اتاق اساتید و کارمندان دانشگاه امیرکبیر نیز به صورت مداوم در حال زنگ خوردن بود و آن ها نیز خبر تبرئه دانشجویان را به یکدیگر اطلاع می دادند و به هم تبریک می گفتند.

jashn۰.JPG

به گزارش خبرنامه امیرکبیر ۷۸ نفر از اساتید دانشگاه امیرکبیر در هفته گذشته با ارسال دو نامه جداگانه، یکی برای رهایی، رئیس دانشگاه، و یکی برای هاشمی شاهرودی، رئیس قوه قضاییه، خواستار آزادی احمد قصابان، احسان منصوری و مجید توکلی شده بودند.

 

اساتید دانشگاه امیرکبیر در نامه خود به علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه امیرکبیر، او را در خصوص شکایتش از دانشجویان مورد سرزنش قرار داده بودند. این دو نامه قرار بود در رسانه ها منتشر نشود تا اساتید بتوانند با مذاکرات پشت پرده خود زمینه آزادی دانشجویان را فراهم آورند.

 

روز چهارشنبه پلی تکنیک غرق شادی بود. تنها نهادها و افرادی که از انتشار خبر تبرئه دانشجویان شوکه شده بودند، رئیس دانشگاه، حراست و بسیج بود. دانشجویان به علیرضا رهایی، که برای بازدید از نمایشگاهی به دانشگاه آمده بود، شیرینی تعارف کردند. رهایی از دانشجویان پرسید علت توزیع شیرینی چیست؟ که آن ها پاسخ داده بودند: »دانشجویان تبرئه شدند»، رهایی شوکه شده بود!

 

علیرضا رهایی شاکی خصوصی دانشجویان در این پرونده بود و تلاش فراوانی جهت محکومیت آن ها در طول ۸ ماه گذشته انجام داد. شنیدن خبر تبرئه دانشجویان و آزادی قریب الوقوع آن ها موجب خشم و استیصال او شد.

 jashn۲.JPG

حراست دانشگاه امیرکبیر نیز دیروز مرتبا با انتظامات دانشگاه تماس می گرفت و می پرسید: «چه کسی در حال پخش شیرینی داخل دانشگاه است؟ چه کسی دانشجویان را در صحن جمع کرده است؟ چرا با آن ها برخورد نمی کنید؟» و انتظامات پاسخ می داد: «نمی دانیم! امروز برنامه ای نبوده، دانشجوها خودشان جمع شدند و به خاطر تبرئه دوستانشان شیرینی پخش می کنند».

 

به گزارش خبرنامه امیرکبیر بسیجیان نیز متحیر از پخش خبر تبرئه دانشجویان، به یکدیگر از طریق sms پیغام می دادند: «پروژه جدید لمپن ها برای ایجاد آشوب در دانشگاه: پخش شایعه تبرئه توهین کنندگان به مقدسات». در حالی که آن چه آن ها دوست داشتند شایعه باشد، خبر موثقی بود که تمام رسانه ها آن را مخابره کرده بودند.

 

دانشجویان امیرکبیر روز چهارشنبه در صحن دانشگاه جمع شدند. تصاویر سه دانشجویی، که برای در آغوش کشیدن آن ها لحظه شماری می کردند، در دست گرفتند. سرود یار دبستانی خواندند و شعار دادند: «دانشجوی زندانی آزاد باید گردد».

jashn۳.JPG

 

نظرات 3 + ارسال نظر
atefe shafiee, sanaye, پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 20:40

yoosofe gom gashte baz ayad be kanan gham makhor...

آرش, آی تی, پنج‌شنبه 29 آذر 1386 ساعت 20:54

لحظه ای صبر سحر نزدیک است.....
منم تبریک می گم آزادی عزیزانمونو از بند شیاطین.

پویا جان ! تقریبا از شروع کار همکلاسی بیشترین متن های اخبار سیاسی رو به موضوع همکلاسی های امیرکبیریمون اختصاص دادی، خدا شکر تبرئه شدند !

موفق باشی !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد