KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

محمد خاتمی:کوچکترین تعلل، کشور را از اهداف چشم‌انداز دور می‌کنذ

سیدمحمد خاتمی:
کوچکترین تعلل، کشور را از اهداف چشم‌انداز دور می‌کند
توجه به بخش خصوصی، باعث گسترش تولید و صنعت می‌شود


خبرگزاری دانشجویان ایران - تبریز
سرویس: سیاسی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد خاتمی در جمع صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی تبریز با بیان این مطلب که کوچکترین تعلل کشور را از اهداف چشم‌انداز دور می‌کند، اظهار کرد: با توجه به سرعت رشد کشورهای رقیب، ما در منطقه باید با تمام توان امکانات کشور را برای توسعه و پیشرفت کشور بر تمامی زمینه‌ها به کار بگیریم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وی با اشاره به سرعت رشد علمی، فناوری و اقتصادی کشورهای ترکیه و مصر یادآور شد: اگر این کشورها در وضعیت فعلی بمانند ایران برای رسیدن به توسعه مشابه باید رشد اقتصادی بیش از 11 درصد را تجربه کند.

خاتمی تدوین برنامه چشم انداز بیست ساله کشور را مربوط به دوران ریاست جمهوری خود دانست و اظهار داشت: چون احساس می‌شد ایران در آستانه جهش اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته این برنامه تدوین شد.

رییس جمهور سابق کشورمان تدوین این چشم‌انداز را دستآورد مهم جمهوری اسلامی قلمداد کرد و گفت: وجود این برنامه نشانه اعتماد به آینده است.

خاتمی با تصریح این‌که در عرصه سیاسی و فرهنگی می‌شد چشم‌انداز را بهتر از این تدوین کرد، خاطرنشان ساخت: اما در زمینه‌های اقتصادی، صنعتی، علمی این برنامه به بهترین شکل تهیه شده است.

وی گفت: برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز باید از امکانات موجود کشور از جمله نفت، بخش‌خصوصی و سرمایه‌های مادی و علمی خارج از کشور استفاده شود.

خاتمی اهمیت بخش‌خصوصی در عرصه اقتصادی و تولید را بسیار مهم و تاثیرگذار خواند و گفت: باید توجه داشت که توجه به بخش خصوصی باعث گسترش تولید و صنعت می‌شود.

قبل از سخنرانی خاتمی، نماینده اتاق بازرگانی و دبیراجرایی خانه کارگر و نماینده کارگران آذربایجان شرقی دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

 

 

 

 

 

توضیح: عکسها مربوط به نشست جمعی از فعالان ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تبریز با سیدمحمد خاتمی می‌باشد که در شب گذشته صورت گرفته است٬ و مربوط به جلسه‌ی مذکور نمی‌باشد.

انتهای پیام

خاتمی وارد تبریز شد

کد خبر: 8609-17202
 
 
 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد