KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

باقری: حدود آزادی رسانه‌ها را قانون تعیین می کند، نه سردار افشار

باقری: حدود آزادی رسانه‌ها را قانون تعیین می کند، نه سردار افشار


عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب و مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت خاتمی در واکنش به اظهارات اخیر سردار افشار معاون سیاسی وزیر کشور مبنی بر اینکه «آزادی بیش از حد رسانه‌ای، انتخابات را زیر سوال می‌برد»، گفت: باید یادآوری کرد که حد آزادی رسانه‌ها را سردار افشار و مسئولین وزارت کشور تعیین نمی‌کنند و این نکته‌ای است که معاون سیاسی وزارت کشور باید توجه داشته باشد.
علی باقری در گفت‌وگو با سایت خبری آفتاب افزود: حد آزادی رسانه‌ها را قانون تعیین می‌‌کند و مسئولین و ضابطین اجرایی موظف هستند در چارچوب قانون از حقوق ملت پاسداری کنند.
وی در ادامه گفت: شاید نگرانی سردار افشار و مسئولین وزارت کشور این باشد که رسانه‌ها به ابزاری برای انتقال انتقاد از برخی رفتارهای خلاف قانون که در جریان انتخابات رخ می‌دهد و مورد اعتراض جناح‌های سیاسی قرار می‌گیرد، تبدیل شوند. به نظر من ایشان از این قسمت نگران هستند.
باقری خطاب به سردار افشار گفت: به معاون سیاسی وزارت کشور توصیه می‌کنم به عنوان مسئول مستقیم انتخابات، به جای آنکه نگران انتقال انتقاد منتقدین برخی شیوه‌های اجرایی انتخابات باشد، با سالم کردن فضا و قانونمند کردن فرایند انتخابات زمینه انتقادات را از بین ببرد.
باقری همچنین در بخش دیگری از سخنانش و در واکنش به سخن دیگر سردار افشار مبنی بر اینکه «در کشورهای پیشرفته اعلام نتایج زیر سوال نرفته و همه نامزدها به آن احترام می‌گذارند»، گفت: این صحبت درست است در کشورهایی که نهاد انتخابات جا افتاده و نهادینه شده و انتخابات با ساز و کارها و هنجارهای تعریف شده برگزار می‌شود، پیروز و شکست خورده انتخابات، نتایج را محترم می‌شمارند.
باقری وجود یک پیش شرط را برای به وجود آوردن وضعیت مذکور، ضروری دانست و گفت: اگر می‌خواهیم همه به نتایج انتخابات احترام بگذارند باید ساز و کار انتخابات شفاف باشد، در کشورهای پیشرفته که همه به نتایج انتخابات احترام می‌گذارند، ساز و کارهای انتخابات شفاف است و در مقابل دیدگان ناظران بی‌طرف و نمایندگان احزاب، انتخابات برگزار می‌شود و این فرایندی است که همه به آن اعتماد می‌کنند.
باقری افزود: انتخاباتی که تمام مراحل آن با نگرانی، شک، شبهه و برخی نارسایی‌‌ها همراه باشد و مثل انتخابات اخیر شوراها صندوق‌های رای مفقود و یک باره در مکان‌های نامعلوم پیدا شوند و همچنین شمارش آرا بدون نظارت موثر احزاب باشد، طبیعی است که با شک، شبهه و بی‌اعتمادی به این انتخابات نگاه می‌شود.

   پایان خبر

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد