KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

طاهرنژاد:ائتلاف حداکثری اصلاح‌طلبان را قطعا شاهد خواهیم بود

طاهرنژاد در گفت‌وگو با ایسنا:
ـ سهم‌خواهی از تهدی‌های پیش روی اصلاح‌طلبان است
ـ ائتلاف حداکثری اصلاح‌طلبان را قطعا شاهد خواهیم بود


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: سیاسی

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی " مدارا، قناعت، شجاعت، ایثار، صبر و متانت را از عناصر کلیدی که می‌تواند به اصلاح‌طلبان جهت برون‌رفت از تهدیدهای پیش روی آن‌ها کمک کند" برشمرد.

یدالله طاهرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان "در سه جریان ستاد ائتلاف، حزب اعتماد ملی و ستادمردمی اصلاحات" خاطرنشان کرد: فعالیت‌های همه‌ این جریانات در یک راستاست؛ لذا عملا می‌توان گفت که ائتلاف شکل گرفته، کما این‌که با جریان جنبش مردمی اصلاحات، مذاکره از کانال‌های مختلف تعقیب می‌شود و لذا به نظر می‌رسد در نهایت می‌توان به یک جمع‌بندی مثبتی درخصوص ائتلاف در جریان اصلاحات رسید.

وی "سهم‌خواهی، فزون‌خواهی و عدم توجه به شرایط خاص کشور" را از جمله تهدیدهای پیش روی اصلاح‌طلبان عنوان کرد و گفت: موارد مذکور اگر وجود داشته باشد، قطعا به اصلاح‌طلبان ضربه می‌زند، اما عدم ائتلاف یا اجماع در یک جبهه و جریان سیاسی همیشه به معنای عدم تفاهم بر سر موضوعات خاص نیست و گاهی هم برخی از جریانات به صورت سازمان‌یافته و متحد در جهت عدم شکل‌گیری یک ائتلاف یکپارچه تلاش می‌کنند که طبیعتا با آن‌ها نمی‌شود به تفاهم رسید.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، ضمن ابراز ناخشنودی از پراکندگی‌هایی که به گفته‌ وی " بر اثر زیاده‌خواهی، فزون‌طلبی و سهم‌خواهی بعضا بروز می‌کند" ادامه داد: البته این‌گونه مشکلات ممکن است بر اثر مذاکره و تعامل حل و فصل شود.

طاهرنژاد خاطرنشان کرد: آن بخشی از جریان اصلاح‌طلبی که احساس عدم حضور در عرصه‌های مختلف و به حساب نیامدن را می‌کند و جایگاه مناسب خود را پیدا نکرده، می‌تواند با مذاکره با سایر اصلاح‌طلبان به نتیجه برسد.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد و جریانات و شاخه‌های رسانه‌یی آن‌ها برای بزرگ کردن اختلاف نظرهایی که بعضا بین برخی احزاب گفت: غیرطبیعی و دور از انتظار نیست که جریان رقیب بخواهد از درزهایی که بعضا باز می‌شود کمال بهره‌برداری را بکند اما تصور ما این است که شکاف‌های موجود هم در حدی نیست که قابل ترمیم نباشد.

این فعال سیاسی با بیان این‌که " هرچه به انتخابات نزدیک می‌شویم مجموعه شرایط حاکم بر فضای کشور و عرصه‌ انتخابات، جریانات مختلف درون جناح اصلاح‌طلب را به یکدیگر نزدیک می‌کند" افزود: شاید گلایه‌ها و انتقادات از عملکرد گروه‌ها نسبت به یکدیگر در جبهه‌ اصلاحات که دارای اختلاف نظر هستند خود زمینه‌سازی یک تفاهم اصولی شود.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اعتقاد به این‌که " برای برون‌رفت از اختلاف و پراکندگی، عنصر مدارا، قناعت، شجاعت، ایثار، صبر و متانت از عناصر کلیدی است" در پایان گفت‌وگوی خود با ایسنا افزود: گاهی می‌توان بسیاری از اختلافات را به تفاهم تبدیل کرد. لذا اگر دوستان اصلاح‌طلب تا حدودی به عناصر پیش‌گفته توجه کنند، زمینه‌های اختلاف به حداقل می‌رسد. هرچند که ممکن است ائتلاف صد در صدی ایجاد نشود اما ائتلاف حداکثری را قطعا شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

کد خبر: 8609-16431
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد