KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بادامچیان:هیچ نشانه‌ای از عدم تفاهم بین اصولگرایان ندیده‌ایم

بادامچیان در گفت‌وگو با ایسنا:
ـ هیچ نشانه‌ای از عدم تفاهم بین اصولگرایان ندیده‌ایم
ـ متحجر می‌بیند که کسی افکارش را نمی‌خواهد ولی باز به آن‌ اصرار می‌کند


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: سیاسی

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: تفاهم میان اصولگرایان به خوبی به چشم می‌خورد و این‌که سطح تفاهم اکنون بیشتر از گذشته است، دلیل نفی قبل نیست؛ چراکه در گذشته هم این تفاهمات وجود داشته و در حال حاضر بیشتر شده است.

اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) افزود: تا به حال هیچ نشانه‌ای از عدم تفاهم در بین اصولگرایان ندیده‌ایم؛ بنابراین نیازی نیست تا به امری که در مجموعه‌مان وجود ندارد، اشاره کنیم.

وی تصریح کرد: عدالتخواهی جزو مبانی و وظایف مسلمین به ویژه در مذهب تشیع است؛ چراکه یکی از اصول پنجگانه دین ما عدل است که باید بر اساس تحقیق و پژوهش و با باور علمی و منطقی و عقلایی به این مساله اعتقاد پیدا کنیم.

وی هم‌چنین تاکید کرد: دولت فعلی نیز همان بحث عدالت در اسلام را مطرح می‌کند، اما همان‌طور که حضرت علی(ع) می‌فرماید که عدل در توصیف بسیار گسترده است و در عمل مشکلات فراوانی دارد اجرای کامل عدالت کاری دشوار است البته در این راستا تمام کسانی که به اصول معتقد هستند در تلاشند که این عدالت، شکل‌ اجرایی خود را پیدا کند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: همه می‌دانیم زیاد‌ه‌خواهی‌ها، نفسانیات و افکار، دیدگا‌ه‌ها و برداشت‌های گوناگونی نسبت به عدالت، وجود دارد که موجب می‌شود تا عدالت علی‌گونه کمتر بتواند در جامعه پیاده شود، ولی در عین حال چنین موضوعی باید یک خواست عمومی شود؛ چراکه به هر اندازه که عدالت اجرا شود به نفع جامعه، مردم، نظام و کل عالم هستی است.

وی درباره تقویت آزاداندیشی و مبارزه با تحجر و تصلب از سوی اصولگرایان اظهار کرد: چنین بحث‌هایی هم در قانون اساسی، هم در مبانی اسلام از دیدگاه امام(ره) و مقام معظم رهبری کاملا مشخص است و از آن‌جایی که اصولگرایان متعهد به خط امام و رهبری هستند پس قطعا چنین تعهدی را احساس می‌کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: این‌که یک مجموعه، خود را عقل محض بداند، امر صحیحی نیست؛ چراکه انسان‌ها دچار نواقص هستند و هیچ وقت نمی‌توان گفت که ما یک مجموعه‌ بی‌نقص داریم و من فکر می‌کنم که همه اصولگرایان به دور از تحجر و بعضی از افکار چپی و لیبرالی به این عدالت اعتقاد دارند و امیدواریم در عمل هم همه بتوانند تا هر اندازه که می‌توانند به وظایف خود در این راستا عمل کنند.

بادامچیان درباره تعریف اصولگرایان از آزاداندیشی و حد و مرزهایی که در این راستا برای این جریان مورد توجه است، گفت: آزادی محدودیت‌بردار نیست و کسانی که فکر می‌کنند که آزادی، محدودیت‌بردار است، در مقابله با بی‌ضابطگی گام برداشته‌اند؛ چراکه بدون ضابطه و قانون بودن اصولا آزادی نیست، بی‌بند و باری است. بدیهی است کسانی هم هستند که می‌خواهند بر اساس سلایق خود در فعالیت‌ها، افکار و گفتار دیگران محدودیت ایجاد کنند ولی این امر به آزادی مربوط نیست.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر کسی کتابی می‌نویسد که در آن فساد و فحشا را ترویج می‌دهد یا اگر کسی سخنانی را مطرح می‌کند که خلاف مصلحت ملت و نظام استقلال‌طلب است و در خط آمریکا سیر می‌کند، این سوءاستفاده از آزادی است و سوءاستفاده از آزادی ، آزادی نیست.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که " برخی شعار آزادی سر می‌دهند ولی با نگاهی به عملکرد گذشته‌شان می‌توان دریافت که عمل‌شان با شعاری که سر می‌دهند مطابق نیست" اظهار کرد: چنانچه دولت اصلاحات شعار آزادی مخالف را سر می‌داد ولی به محض این‌که سر کار آمدند، چندهزار مدیر را به جرم این‌که به گفته خودشان پیام دوم خرداد را نفهمیده بودند از کار برکنار کردند، چنین امری مقابل آزادی عقیده افراد است.

وی همچنین با اشاره به " تجمع تعداد محدودی از دانشجویان در دانشگاه تهران به مناسبت روز دانشجو" گفت: این دانشجویان در دانشگاه تهران تریبون آزاد گذاشتند و در نهایت آزادی حرف زدند و هرچه می‌خواستند، گفتند و جالب است که باز مدعی بودند که در ایران آزادی نیست.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره تعریف اصولگرایان از تحجر، تصلب و ضرورت مبارزه با این دو مقوله گفت: کسی متحجر است که مانند سنگ است، هرچه برایش استدلال و منطق می‌آورند، نمی‌توانند او را از افکار گذشته‌اش نجات دهند. شخص متحجر کسی است که می‌بیند که کسی افکار او را نمی‌خواهد ولی باز به آن‌ اصرار می‌کند.

بادامچیان با تاکید بر این‌که " این نوع تحجر هم در سیاست و هم در فرهنگ و اعتقادات برخی وجود دارد" اظهار کرد: قضاوت در مورد چنین امری باید از سوی آزاداندیشان و کسانی که دارای افکار و اندیشه‌های روشن هستند، صورت بگیرد.

وی افزود: تصلب نیز اجازه نمی‌دهد که یک شخص به افکاری غیر از افکاری که در ذهن دارد، وارد شود. با این وجود باید قضاوت کرد که چه کسانی دچار تصلب و چه کسانی دچار تحجر هستند. مثلا به نظر من روشنفکر غرب زده ایرانی از متعصب‌ترین، متحجرترین و متصلب‌ترین عناصر کشور بوده‌اند و از ملکم خان تا عناصر وابسته به غرب در حال حاضر، به افکار غربی خود تصلب دارند و در این انقلاب اسلامی نیز به دنبال لیبرال سوسیال دموکرات و سخنانی از این دست هستند.

قائم مقام دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین درباره استفاده از سرمایه‌های انسانی و کوشش جهت تحقق سیاست‌های اصل 44 و عملکرد اصولگرایان در این راستا گفت: امیدواریم که این تفکر در مجلس هشتم گسترده‌تر شده و زمینه این کار به گونه‌ای فراهم شود تا از تمام نیروها در جهت تحقق اهداف نظام استفاده شود.

بادامچیان همچنین درباره گسترش فرهنگ نقد و پرسشگری موثر بر اعمال دولتمردان و حمایت از دولت چگونگی در کنار یکدیگر قرار گرفتن این دو مقوله گفت: این دو مقوله لازمه‌ هم هستند. امروز برخی حتی در مصالح نظام نیز به خاطر تعصبات حزبی و گروهی‌شان نکات مثبت دولت نهم را زیر سوال می‌برند و امروز بدترین تهاجم‌ها، سیاه نمایی، توهین و اهانت نسبت به دولت مطرح می‌شود و این در حالی است که اصولگرایان در طول مدتی که خاتمی رییس‌جمهور بود این طور حرف نزدند.

بادامچیان اظهار کرد: نگاه مجموعه‌ دوستان ما، نگاه حذفی نیست، بلکه نگاه استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌هاست. منتهی به شرطی که طرف مقابل ما هم این آمادگی را داشته باشد تا در راستای مسوولیتی که به عهده گرفته است، ظرفیت نظام را مورد توجه قرار دهد و آن مسوولیت را ابزار مقاصد جناحی و سیاسی‌اش نکند.

وی افزود: نباید این طور باشد که وقتی عده‌ای به مسوولیتی می‌رسند به جای این‌که مدیریت منتخب مردم و سیاست‌های‌شان را مورد توجه قرار دهند، از مسوولیت‌شان بهره‌برداری غلط جناحی در جهت مخالفت داشته باشند؛ چراکه در این صورت ظرفیت هدفمند به وجود نخواهد آمد.

بادامچیان درباره وجود چنین ظرفیتی در جناح اصلاح‌طلب گفت: در برخی از آن‌ها هست، ولی در برخی نیست. ما به طور طبیعی سعی می‌کنیم از همه در تمام مسایل کلان استفاده شود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره عملکرد مجلس هفتم نیز گفت: همواره مجالس ما باید در حال تکامل باشند؛ چراکه افزایش اقتدار نظام، موقعیت و ظرفیت‌سازی ما همواره در حال تکامل است. نظامی که امروز به دانش هسته‌یی صلح‌آمیز دست یافته و موقعیت ممتازی در جهان پیدا کرده است، مجلسی را می‌طلبد که نسبت به قبل از به دست آوردن این دانش، دارای تکامل بیشتری باشد.

وی با تاکید بر این‌که " باید مجلس، متناسب با مقتضیات شکل بگیرد" گفت: مجلس هشتم باید مجلسی باشد که بتواند چهره‌های فرهیخته‌ نظام را در تحقق اقتدار افزون و استقلال گسترده‌تر نظام جمهوری اسلامی یاری کند و مشکلات و معضلات را نیز به سرعت ممکن حل نماید.

بادامچیان همچنین درباره مجلس هفتم گفت: مجلس هفتم را نمی‌شود با مجلس ششم که اکثریت اصلاح‌طلبان درآن بودند، مقایسه کرد؛ چراکه مجلس ششم مجلس درگیری، برخورد، تشنج، تحصن و استعفا بود و هر روز در آن جنجال تازه‌ای در خصوص بحث‌های سیاسی، جناحی و اختلافات این‌چنینی شکل می‌گرفت. در حالی که مجلس هفتم، مجلس بسیار آرام، با متانت و همراه با انجام وظیفه و خدمات بسیار ارزشمندی بود که متاسفانه دوستان ما در مجلس هفتم کمتر کار تبلیغی در این راستا انجام دادند. وی گفت: مجلس هفتم به نظر من یک نقطه‌ سفید درخشان در تاریخ مجالس ماست اما مجلس هشتم باید قوی‌تر و بهتر از این عمل کند و یک تحول عمیق‌ را پدید بیاورد.

انتهای پیام

کد خبر: 8609-16342

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد