KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

ایران در تولیدات علمی ریاضی در منطقه اول است

وزیر علوم:

ایران در تولیدات علمی ریاضی در منطقه اول است

خبرگزاری فارس: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران در تولیدات رشته ریاضی در منطقه اول و در جهان یازدهم است.
  
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمد مهدی زاهدی در مراسم تقدیر از برگزیدگان نهمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: باید بتوانیم با قدرت علمی در تاثیرگذاری تصمیمات جهانی بیش از گذشته نقش‌آفرین باشیم و باید در صلح و آرامش منطقه و اقتصاد جهانی تاثیرگذار باشیم.
وی با اشاره به این‌که در سال‌های گذشته حضور ایران در محافل بین‌المللی کاملا تاثیرگذار بوده، خاطرنشان کرد: ایران در سال‌های اخیر بیشتر از سایر کشورها مورد توجه رسانه‌ها و محافل سیاسی و اقتصادی بوده است به طوری که ما در تولید علم در فناوری نانو و چرخه سوخت هسته‌ای و تولید علم رشته ریاضی در منطقه اول هستیم.
وزیر علوم ادامه داد:‌ ایران از نظر تولید علم در رشته ریاضی در جهان رتبه 11، در رشته مکانیک رتبه 13، پلیمر رتبه 15، شیمی رتبه 19، مهندسی شیمی رتبه 22 و در رشته فیزیک رتبه 32 را بر عهده دارد.
وی با اشاره به این‌که ایران پشتوانه قوی علمی دارد، افزود: با توان بالقوه‌ای که در کشور داریم زودتر از زمان تعیین شده در چشم‌انداز بیست ساله کشور به مقام اول منطقه در حوزه علم و فناوری دست پیدا خواهیم کرد و هم اکنون در زمینه رشد تولیدات علمی در منطقه اول هستیم.
زاهدی اظهار داشت: هم اکنون دشمنان ایران، آپارتاید علمی را به ما تحمیل می‌کنند و از دسترسی به منابع علمی و برخی از تجهیزات آزمایشگاهی ما را محروم کرده‌اند. ما از تبعیض علمی که بر علیه ما انجام می‌شود، استقبال می‌کنیم و این تحریم‌ها از پیشرفت‌های علمی کشورمان جلوگیری نمی‌کند.
انتهای پیام/ز
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد