KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

تحریم نمی‌تواند مانع حرکت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شود

امام جمعه قزوین:

تحریم نمی‌تواند مانع حرکت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ‌قزوین گفت: تهدید و تحریم نمی‌تواند مانع فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران شود و کشور ما را از اهداف خود باز دارد.
  
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هادی باریک بین امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین افزود: مسئله هسته‌ای ایران با عنایت پروردگار روز به روز برای دنیا روشن می‌شود که ایران به دنبال تسهیلات هسته‌ای نیست و فناوری هسته‌ای را برای زندگی و مسائل صلح آمیز می‌خواهد.
وی گفت: با اطلاعات سازمان جاسوسی آمریکا دنیا بیشتر به ماهیت عملکرد هسته‌ای ایران پی‌برد ولی هنوز دشمنان ما به دنبال بهانه‌ای هستند تا بتوانند وحدتی در بین سران کشورهای مختلف علیه کشور ما ایجاد کنند و با فشار و تحریم مانع ادامه حرکت هسته‌ای ما شوند.
امام جمعه‌ قزوین اظهار داشت: رهبری، مسئولین و ملت ما در همان ابتدا بیان کرده‌اند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم‌ زیرا این کار با مبانی دینی ما فاصله دارد چرا که ما حتی در هشت سال دفاع مقدس نیز افراد غیر مؤثر و بی گناه را مورد حمله قرار نداده‌ایم.
وی تصریح کرد: البته دشمنان این موضوع را می‌دانند و می‌خواهند جلوی پیشرفت علم و فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ما را بگیرند ولی باید بدانند که با تهدید و تحریم نمی‌توانند مانعی برای حرکت صلح‌آمیز هسته‌ای ما باشند چرا که ملت و دولت ما هر جا که تشخیص دهد مصلحت است در برابر دشمنان می ایستد و در مسیر استقلال، عظمت و سعادت کشور گام برمی دارد.
باریک‌بین با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه ادامه داد: کشور ما برای رسیدن به خواسته‌هایش باید وحدت حوزه و دانشگاه را بیشتر کند زیرا اگر دانشگاه و حوزه بتوانند به خوبی به رسالت خود در میان مردم عمل کنند کشور و ملت به سعادت می رسند.
امام جمعه قزوین اضافه کرد: حوزه نیاز دارد به مسائل روز آگاهی داشته باشد که با ارتباط با دانشگاه این امر میسر می شود و دانشگاه نیز برای اینکه دانشمندانی متقی و مفیدی داشته باشد باید از روایات و مطالبی را که در حوزه ها بیان می شود اطلاع یابد.
وی تا‌کید کرد: دانشگاه و حوزه باید رنگ یکدیگر را بگیرند چرا که ارتباط این دو نهاد دو بال حرکت کشور به سوی سعادت است و خوشبختانه در سایه این انقلاب ارتباط بین حوزه و دانشگاه در کشور ما وجود دارد که باید هر چه بیشتر این ارتباط افزایش یابد تا هر چه بیشتر در مسیر عزت، عظمت و توسعه کشور حرکت کنیم.
باریک‌بین با اشاره به نقش اتحاد در جامعه گفت: وحدت و انسجام مسئله مهمی است که اگر کسی به این وحدت و انسجام خدشه وارد کند باید جلوی او را بگیریم و امروز ما باید قدر خانواده‌های شهدا و ایثارگر را بدانیم که جوانانشان با وحدت و اتحاد در آن روزها حفظ استقلال و اسلام در مقابل دشمنان ایستادند.
وی یادآور شد: کشور ما امروز به یک قدرت دینی منطقه تبدیل شده و کانون اسلام کشور ایران است و دغدغه دشمنان نیز ضربه زدن به این اسلام و جمهوری اسلامی است.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد