KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

سوالاتی که خاتمی هیچ گاه به آنها پاسخ نخواهد داد!

 

سوالاتی که خاتمی هیچ گاه به آنها پاسخ نخواهد داد!

 

امیر حسین ثابتی، دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه تهران :

 

سه شنبه آقای خاتمی بار دیگر به دانشگاه تهران آمد. دانشگاهی که در طول ۸ سال دوران اصلاحات فقط یکبار حضور خاتمی را در خود حس کرد اما اکنون و در حالی که حدود ۳ ماه تا انتخابات مجلس هشتم باقی مانده ُ این دومین حضور خاتمی در دانشگاه تهران طی ۳ هقته اخیر بود ...

بدون مقدمه عرض می کنم ... ما در این روز سوالاتی را از آقای خاتمی داشتیم که طی یک نامه اونها رو مطرح کردیم اما کسانی که همیشه مدعی بودند "دانستن حق مردم است" هیچ پاسخی به این سولات ندادند ... شاید هم پاسخی نداشتند که بدهند !

متن کامل این نامه:

 

به نام خالق هستی بخش

نامه دانشجویان مسلمان و عدالتخواه دانشگاه تهران به رییس جمهور سابق

برسد به دست آقای رییس جمهور سابق!

آقای خاتمی سلام!

با خبر شدیم که بار دیگر افتخار میزبانی شما در دانشگاه را داریم! مقدمتان گرامی باد!

فقط چند گله خصوصی داشتیم و دیدیم بهترین راه این است تا انتقاداتمان را در حضور خود شما و در محیطی صمیمی و دانشجویی مطرح کنیم، امیدواریم بخوانید و پاسخ دهید:

1.مجددا خیر مقدم می گوییم! اما دوست داشتیم تا این خیر مقدم ها را زمانی به شما عرض می کردیم که بویی از انتخابات و مجلس هشتم و دیدارهای تبلیغاتی – انتخاباتی و ... به مشاممان نرسد، اما متاسفانه امروز احساس می کنیم ...

نخستین سوال ما از حضرتعالی این است که بعد از اتمام دوران ریاست جمهوریتان این بار دومی است که فقط به دانشگاه تهران تشریف می آورید، بار اول (سه هفته پیش در دانشکده حقوق و علوم سیاسی) و بار دوم نیز امروز! فکر نمی کنید این ایام نزدیک به ایام انتخابات است؟! اگر می خواهید بگویید که هدفتان از این برنامه ها، دیدار با دانشجویان است، پس چرا زود تر از این و مثلا در سال گذشته گذرتان به دانشگاه نیفتاد؟؟؟!!! و اگر هم می خواهید بگویید که زمان انتخابات چنین دیدارهایی را اقتضا می کند که ... نه! ببخشید! حتما ما اشتباه می کنیم ...!

 

2.یادمان می آید که می فرمودید "آزادی بیان!" چه شعار زیبایی! آری! هنوز هم زیباست! اما ما هیچ وقت زیبایی آن را درک نکردیم! چون ما از آزادی بیان اخراج ده ها تن از بهترین اساتیدمان در دوران 8 ساله ی اصلاحات  را فهمیدیم! چون فهمیدیم "آزادی بیان" یعنی استعفای اجباری صدها تن از اساتیدی که سر کلاس آزادانه حرف های خود را می زدند و تنها جرمشان تعهد به دینشان بود، تنها گناهشان این بود که فکر می کردند می توانند آزادانه از عقایدشان دفاع کنند، از ارزش هایی که به خاطر آنها هزاران شهید را تقدیم کردیم، بگویند، اما "آزادی بیان" از آن نوعی که شما فریاد می زدید اجازه حضور آنها در دانشگاه ها را نمی داد...

 

3.آقای خاتمی! کاش روزی که با افتخار فریاد می زدید "زنده باد مخالف من" ابعاد گسترده این شعار را با توانایی ها و ظرفیت های شخصی و اخلاقی خویش بیشتر می سنجیدید.  هنوز فراموش نکرده ایم  روز دانشجو در سال 83 را! آری! آن زمان در جایگاه حقوقی یک رییس جمهور به همین دانشگاه و همین دانشکده ای که امروز مجددا به آن پا گذاشته اید تشریف آوردید و زمانی که عده ای از دانشجویان به شما اعتراض کردند، آنها را تهدید به اخراج از سالن کردید ... زنده باد مخالف من! شعار زیبایی است اما عمل به آن سخت است!

 

4.امروز مطبوعات و رسانه های منتسب به جریان شما به شدت انتقاداتی را نسبت به دولت مطرح می کنند و چنان پیش می روند که گویی وظیفه ای جز تخریب دولت منتخب مردم ندارند. نمی خواستیم این بحث را با شما مطرح کنیم اما چون گفته بودید "دانستن حق مردم است" می پرسیم: آقای خاتمی عزیز، رییس جمهور محترم سابق! می گویید و می گویند دولت شما در زمینه سیاست خارجی بی نظیر عمل کرد،  اگر هنوز هم معتقدید "دانستن حق مردم است" برای ما کمی از نامه 2003 بگویید!  کمی در رابطه با دستاوردهای سیاستهای اعتماد سازی ایران درمقابل غرب در زمینه هسته ای سخن بگویید! هیج وقت فراموش نخواهیم کرد که در راستای اعتماد سازی هایمان به غرب در بحث هسته ای در دوران اصلاحات،  و تعلیق داوطلبانه!!! تمامی تاسیسات هسته ای کشور برای جلب اعتماد غرب که قرار بود چند هفته باشد ولی در عمل تبدیل به بیش از 2 سال شد، چه پیشنهادی را از سوی غربی ها دریافت کردیم:

 *در اختیار قرار دادن بال هواپیما به ایران در ازای 15 سال تعلیق دائم دیگر فعالیتهای هسته ای کشور! و بی شک این معنایی جز عزت آفرینی کشور نداشت! احسنت بر این سیاست خارجی بی نظیر!

               لطفا پاسخ بدهید!

5.آقای خاتمی! می گویند سفرهای استانی دولت فایده ای برای مردم ندارد! سوال ما از شما این است اگر فایده ای ندارد پس چرا شما آنها را تکرار می کنید؟!  البته شاید مشکل از ماست که اصلا چنین سوالی را مطرح می کنیم! آری! سفرهای استانی دولت بی فایده است و سفرهای استانی شما پرفایده! مصوبات سفرهای استانی دولت برای کمک به معیشت مردم دردی را از درد اصلاح طلبان برای انتخابات دوا نمی کند، که بیشتر می کند! اما سفرهای استانی شما با اینکه مصوبه ای نیز با خود به همراه ندارد، گره های بزرگی را باز می کند، گره های کور و محکم چگونگی فتح کرسی های مجلس هشتم ... گره های کور و محکم ...!!!

6. وقتی که عده ای از هم اندیشان  شما شعار "عبور از خاتمی"، "عبور از جمهوری اسلامی" و ... را مطرح کردند، مقابل آنها ایستادیم، شما رییس جمهور ایران اسلامی بودید و جمهوری اسلامی نیز حاصل خون هزاران شهید، اما وقتی خود شما در همین دانشگاه با افتخار فریاد زدید "اگر دین هم مقابل آزادی بایستد، در هم خواهد شکست" متحیر ماندیم که چه بگوییم ... فراموش نکرده ایم که تحت عنوان آزادی بیان در 8 سال دوران اصلاحات، با حمایت شما هرآنچه را که به مقدسات و دینمان خواستند گفتند تا جایی که خود شما فرمودید : "من صدای پای دشمن را از اردوگاه اصلاح طلبان می شنوم" . صدا را  درست شنیدید!  به قول خودتان از اردوگاه اصلاح طلبان هم بود، اما دیر شده بود آقای خاتمی ... مردم حرمت شکنی های 8 ساله اصلاحات نسبت به مقدسات خویش را هیچگاه فراموش نخواهند کرد...

 

7.دولت نهم امروز متهم است. متهم است که چرا نرخ تورم را نمی تواند کمتر از 15% آورد، اکنون دو سال از عمر دولت جدید گذشته و هنوز نتوانسته این میزان را کاهش دهد اما هنوز فرصت برای آن باقی است و وقت قضاوت نهایی فرا نرسیده است، اما شما در 8 سال حاکمیت خود چرا نتوانستید این رقم را به کمتر از 15 % برسانید؟؟؟! آقای خاتمی سال 82 را به یاد دارید که بانک جهانی اعلام کرد تورم اقتصادی کشور به بیش از 25% رسیده است؟!  اگر "دانستن حق مردم است" ما می خواهیم بدانیم! شاید ما جزو مردم محسوب نمی شویم و یا شاید هم ... !

 

8.چندی پپش به مشهد مقدس سفر نمودید. با خبر شدیم قول داده بودید تا در دانشگاه فردوسی مشهد با حجت الاسلام روانبخش مناظره کنید و همه مان خوشحال از اینکه بالاخره روزی فرارسید که پاسخ بسیاری از سوالاتمان را خواهیم شنید ... اما ... اما ... هیچگاه آن مناظره فرا نرسید! شما قول داده بودید اما حتی در دانشگاه فردوسی حضور هم نیافتید! ان شا ا... که دلیل موجهی برای این کار خود داشته باشید چون ما هنوز هم منتظر مناطره یا پاسخگویی شما هستیم  ...

 

9. سوالات بسیاری از شما داریم ولی نمی خواهیم خیلی هم وقت شما را بگیریم. بالاخره این ایام ، ایام تبلیغات انتخابات است و لحظه به لحظه ی آن برای شما ارزش دارد! حال در این میان خواندن یک سری سوالاتی که پاسخ دادن به آنها کار ساده ای نیست وقت شما را خواهد گرفت و بهتر است تا شما به سفرهای آینده تان به کرمان و خوزستان و... فکر کنید، اما یک پرسش کوتاه دیگر!

می گفتند غائله 18 تیر برای سرکوب دانشجویان و اصلاحات تنطیم گشته بود ولی بعد از آرام شدن بسیاری از درگیری ها در آن برهه از زمان، بی سیم های وزارت کشور (که آقای تاجزاده آن زمان معاون سیاسی وزارت کشور بود) در کوی دانشگاه یافت شد! حتما این کار هم کار دشمن بوده است! یا اصلا ما سواد نداریم و اشتباه برچسب های روی بی سیم ها را خواندیم! راستی کمی برای ما از ماجرای کیانوش مظفری بگویید...!

 

10. این روزها رسانه هایتان با افتخار از مجلس ششم می گویند، مجلسی که بیش از 75% آن را جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین تشکیل می دادند، حالا ما هم می خواهیم کمی از مجلس ششم بگوییم، اما نه از زبان خودمان! از زبان یارانتان:

احمدشیرزاد، عضو جبه مشارکت و نماینده مجلس ششم:

-چشم برهم بزنیم چهارسال تمام شده و باید شال و کلاه کنیم و برای کسب رای دوره ی بعد به این روستا و آن شهر سر بزنیم و قول های نشدنی و شعارهای جدید بدهیم ...» (همبستگی- ۵ مهر ۸۰- ص ۲)

 بهزاد نبوی، نایب رییس مجلس ششم :

 - من که نایب رییس مجلس هستم با ادعای آنان که معتقدند مجلس ششم و دولت کاری نکرده اند، موافقم. چون مجلس ششم و دولت اصلاحات نتوانستند خواست و نظر مردم را محقق کنند. (شرق 29 مهر 82- ص 3)

اکبر اعلمی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم:

زد و بند برخی اعضای کمیسیون انرژی با وزارت نفت را افشا می کنم.بهزاد نبوی و برخی از اعضای کمیسیون انرژی به جای اینکه وکیل مردم باشند، وکیل مدافع وزارت نفت در مجلس هستند. آنها نمی خواهند به تخلفات وزارت نفت رسیدگی شود... (کیهان. 10 مرداد 81- ص3)

شکوری راد، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و نماینده مجلس ششم:

- باید توجه داشت که بسیاری از نمایندگان برای رسیدن به مجلس، پول زیادی خرج کرده اند که 20 ملیون کمترین آن است! باید پول ها را که خرج شده، پرداخت کنند!به نظر من این حرکت (اهدای پژو پرشیای رایگان به نمایندگان مجلس ششم) نوعی بیمه است! (کیهان 12 آبان 79- ص2)

محسن میردامادی، دبیرکل جبهه مشارکت و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ششم:

 - اصلاح طلبان تمام توان خود را برای فتح کرسی های مجلس ششم به کار بستند و برای پس از پیروزی برنامه مشخصی نداشتند. (کیهان 20 دی 80-ص 2)

مجید انصاری نماینده اصلاح طلب مجلسس ششم و عضو مجمع روحانیون مبارز:

از حربه مظلومیت و وجدان عمومی جامعه، مجلس ششم شکل گرفت ...(رسالت- 3 آذر 80)

الهه کولایی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و نماینده مجلس ششم:

 - در اینکه مجلس ششم کم کاری کرده شک نکنید... اصلاحات به رغم حرف ها و شعارها فاقد استراتژی بود. (کیهان 20 اردیبهشت 82- ص 2)

حال سوال ما این است:

آقای خاتمی! اگر هنوز هم با افتخار فریاد می زنید: دانستن حق مردم است! ما می خواهیم بدانیم!

لطفا پاسخ بدهید. 

http://www.amirihosain.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد