KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

مدل عددی گسل شمال تهران در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طراحی شد

 

مدل عددی گسل شمال تهران در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طراحی شد


--------------------------------------------------------------------------------

مدل عددی و تخمین عمق قفل شدگی گسل شمال تهران با استفاده از داده های ژئودتیک و زمین شناسی در دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی طراحی شد.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، میثم شهرکی، دانش آموخته رشته نقشه برداری دانشگاه خواجه نصیر که با راهنمایی دکتر امیر مسعود ابوالقاسم موفق به طراحی این مدل شد، گفت: شاخه ای از تحقیقات مربوط به زلزله به تعیین جا به جایی ها در مناطق فعال سرزه ای و مدل سازی حرکات گسل اختصاص دارد. به همین خاطر با بیان مفاهیم لازم به طرح این موضوع پرداخته و سپس سعی بر آن شد با توجه به داده ها و امکانات موجود، مدل عددی مناسبی برای بررسی حرکات تکتونیک گسل شمال تهران ارائه گردد.
وی افزود: در این رابطه تنها به همخوانی اطلاعات استخراج شده از مدل و داده های ژئودتیک بسنده نمی شود، بلکه سازگاری اطلاعات استخراج شده از مدل با داده های زمین شناسی نیز مدنظر قرار داده می شود.
وی ادامه داد: برای پیاده سازی یک مدل عددی مناسب باید مدل های رفتاری متناسب با آن تعریف شود که در این تحقیق بر اساس نحوه رفتار اجزای اصلی دو مدل رفتاری ساده و مدل رفتاری ترکیبی در نظر گرفته شده است.
در این تحقیق از روش حل عددی کمک گرفته شده است و در میان روش های حل عددی، روش آلمانی محدود به عنوان روش بهینه برگزیده شده است.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد