KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

@ بیا از تار ِ انتقاد و پود ِ اتحاد یه لباس قشنگ برای همکلاسیمون

 

بیا از تار ِ انتقاد و پود ِ اتحاد

یه لباس قشنگ

 برای همکلاسیمون ببافیم !

 

به نام خدا

روزی که همکلاسی رو در بلاگ اسکای ثبت کردم ، توی About Us   ، همکلاسی رو اینجور تعریف کردم : .... وبلاگی که دانشجویان بتوانند در آن با حفظ شان خود آزادانه به بیان دیدگاههای خویش در موضوعات مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، علمی و... بپردازند ، وبلاگی که در آن هر وبلاگ نویس بتواند در نهایت آرامش با مخالفان ِ دیدگاههای خویش به بحث و گفتگو بنشیند...... 

مزیت های همکلاسی رو هم اینطور بیان نمودم : ..... با طرز فکرها و دیدگاههای گوناگون مدیریت می شود و این ویژگی می تواند بازدیدکننده را به سمت بهتری هدایت نماید ( امام علی(ع) : آن کس که از افکار و آراء گوناگون استقبال کند ، صحیح را از خطا خوب تشخیص دهد)...........

شب هایی که تا صبح روی همکلاسی کار میکردم ، امیدم به این بود که توی همکلاسی ، دانشجوها بتونند راحت نقد بنویسند ، سوء تفاهم ها رو از بین ببرند و مشکلاتشون رو حل کنند ، فکر میکردم اکثر دانشجوها اهل نقد و بخصوص نقد پذیری اند ، فکر میکردم میتونم با کمک تک تک ِ یاران ِ دبستانیم ، از تار انتقاد و پود ِ اتحاد یه لباس قشنگ برای همکلاسیمون ببافم !

لباسی که اگه یه روزی رو تن همکلاسیمون دیده بشه ، آنقدر زیبا میشه که دیگه حتی رنگ پاییزیش دل کسی رو نمیزنه !    لباسی که میتونه کینه و کدورت ها رو کنار بزنه و دوستی و طراوت رو جایگزین کنه !

هدف روز اول و امید دیروز من با اون چیزی که امروز تو همکلاسی میبینم خیلی خیلی فاصله داره !

اون روزایی که با عشق به همکلاسیمون نگاه میکردم ، هیچوقت فکر نمی کردم که یه روزی یه همکلاسی با نفرت از گروهمون خارج بشه !

وقتی خانم حسین پور از نماینده صنایع خانم حمیدی و سعید اسماعیلی از نماینده نرم افزار فرزان بالکانی انتقاد کرد ، خیلی خیلی با این منتقدین بد برخود شد ، البته منظورم به اونایی نیست که ازشون انتقاد شد ، مثلا فرزان در نظرات متن سعید ، این انتقاد رو به هدیه تعبیر کرد و بعد هم عملا نشون داد که انتقاد پذیره !

اما بعضی از ما دانشجوها شدیم کاسه ی داغتر از آش و در نظراتی که دادیم به وضوح ثابت کردیم که مزیت انتقاد صادقانه رو هنوز درک نکرده ایم و با زیر آب زدن های مخفیانه خیلی بهتر کنار می آییم !

بعضمیها آنقدر به سعید و خانم حسین پور پی ام زدند و رفتارهای خارج از شان از خودشون نشون دادند که ....

حتی جالبه که بدونید اونایی که بعد از این انتقاد ها برای اتحاد متن نوشتند هم مورد اعتراض بعضی از دانشجویان قرار گرفتند !

شاید تو بعضی انتقاد ها ، لحن نوشتار قابل پذیرش نباشه اما این دلیل بر این نخواهد بود که صداقت منتقد رو به خاطر لحن طنز آمیز ، زیر سوال ببریم !   اگه کسی فکر میکنه که نقد ها مشکل دارند  بهتره که نقد کننده رو راهنمایی کنه و روش بهتر نقد رو بهش یاد بده نه اینکه در نظرات طوری بنویسه که هر همکلاسی ای که نظرات رو میخونه از نقد کردن وحشت کنه !

روزایی که بعضی از دوستان ، از پراکندگی عقاید در همکلاسی انتقاد می کردند ، با افتخار می گفتم که این ویژگی ، نه تنها ویژگی بدی نیست بلکه نشانه ی آزادی بیان و برترین ویژگی ِ همکلاسیه !

اون روزها هیچ وقت فکر نمی کردم یه همکلاسی خوب به خاطر برخورد ناشایستی که بعد از اولین متن انتقادیش با اون شده ، همه ی متن هاشو از همکلاسی حذف کنه و خواستار لغو عضویت بشه !

آره ! همکلاسی من !  یکی از دوستامون از دست هممون ناراحته ، درسته که به روی ما نمیاره ولی ...

بعضی از ما به جای اینکه صداقتش رو الگوی خودمون قرار بدیم ، با اون اونطور که نباید برخورد کردیم و کاری کردیم که از همکلاسی و از انتقاد بیزار بشه !

خانم حسین پور من ازتون معذرت میخوام !  من می بایست ازتون به عنوان یه منتقد ، حمایت میکردم اما اونطور که لازم بود این کارو انجام ندادم ، منو ببخشید !  من شرمندتونم و ازتون خواهش میکنم به همکلاسی برگردید ، وای از اون روزیکه دوستان روراست ما ازمون ناراحت بشن و همکلاسیهای دورو و منافقمون بهمون بخندند !  

دشت بی فرهنگی ما هرزه تموم علفاش

خوب اگه خوب ؛ بد اگه بد، مرده دلهای آدماش

دست من و تو باید این پرده ها رو پاره کنه

کی میتونه جز من و تو درد مارو چاره کنه ؟

 

من با تو همکلاسی ام !

برای رسیدن به اتحاد واقعی باید از اتحاد ظاهری دست بکشیم !

کسی که انتقاد می کند ، شاید احتیاج به راهنمایی داشته باشد اما هیچ گاه محتاج طعنه ها نیست !

همکلاسی من! نظر تو چیه ؟

 

نظرات 17 + ارسال نظر
علی رستمی, آی تی, شنبه 17 آذر 1386 ساعت 04:16 http://weblog.33ir.com

انتقاد همیشه یه چیز خوب بود همیشه یه چیز بزرگ بوده! همیشه یه هدیه بوده از طرف یه دوست! خوب نیست اینجوری ارزش یه هدیه به این قشنگی رو پائین بیاریم .
ای منتقدائی که از دست برخورد بچه ها دلگیر شدین ناراحت نباشید . بدونید که شما بهترین هدیه رو به دوستتون دادین!

از تندروی بعضی ها هم دلگیر نشین! طی مرور زمان درست میشه! فقط وقت لازمه!

بهتره نقدهای قبل رو داخل کمد بگزاریم و در آنرا ببندیم و شروع به بافتن نقدهای جدید کنیم...

به امید روزی که دوست رو از دشمن تشخیص بدیم !

امام صادق (ع) : بهترین دوست من کسی است که عیب مرا به من هدیه کند !

اگه یه روز به این درک برسیم که نقد ، بهترین هدیه است اونوقت دیگه کسی پشت سرمون صحبت نمی کنه و اتحادمون رو زیر سوال نمیبره !

متاسفانه بعضی از ماها به جای پذیرش نقد و برطرف کردن عیب و یا پاسخ به نقد ، فقط می خواهیم منتقد رو سرکوب کنیم !

فرید, کامپیوتر, شنبه 17 آذر 1386 ساعت 08:47

salam aghayooni ke migin chera enteghad kardin avalan age oon matn dorost bood kasi enteghade intory nemikard yani site bala nemiad ke hame migan be rahaty miad va nahamahangie bachehaye computer ba sanaye ke 100% eshtebahe chon vaghan ta oonja ke man khabar daram hame motahedan dar shoma ke enghadr dar moreder akhbar nemoone miarin aya tahala didin dakhele majles hame motahed bashan be har hal ye seri mokhalef voojood dare ma ham monkereshoon nistim vali hamvare nazare hame morede ghaboole na 1 nafar hala age ye nafar biad bege agha farzane azizo ghabool nadaram ke aslan emkan nadarare oonam az bachehaye computer dalil nemishe begin ke hame mokhalefan ba namayande vali aghaye tavakoli az in be bad khahesh mikonam ghabl az neveshtane matn aval tahghigh anjam bedin na shoma har kas ke mikhad matno benevise hata ba yeki az bachehaye computer mashverat konin che moshkeli dare intory ham be vagheieeiat nazdiktare ham bacheha ehsase narahaty nemikonan

IT, رویا, شنبه 17 آذر 1386 ساعت 10:24

((نه اینکه در نظرات طوری بنویسه که هر همکلاسی ای که نظرات رو میخونه از نقد کردن وحشت کنه !))

درسته!
خدا وکیلی کی می تونه جز منو تو درد مارو چاره کنه؟؟
پس چرا باید کاری کنیم که یکی از هدیه دهندگان خوبمون اینطور از خونه ی خودش اسبابکشی کنه؟!

مجید, , شنبه 17 آذر 1386 ساعت 14:31

آقای توکلی عزیز،بنظرم خود شما هم عیر مستقیم نقد های خانم الهه و آقای سعید را کاملا قبول کرده بودی بدون اینکه در خصوص صحت آنها تحقیق کرده باشی ویا حتی خودت کوچکترین واکنشی نسبت به آن نقد ها داشته باشی ، هنوز بنده نمی دانم از کل مجموعه نقد های مذکور از نظر شما کدام مورد قبول وکدام نامربوط بوده.بقول فرزان همه آنها را فعلا در کمد بایگانی بگذاریم ولی با نوع برخورد مبهم شما چکار کنیم.آیا باید یک کمیته برای کنترل عدم ثبات فکری شما ایجاد نماییم ویا به شما توصیه نماییم پست ها قبل از انتشار بررسی گردد؟
آقای توکلی به لحاظ روانشناسی مسیر فکری شمااز یک نوع انقلابیگری بی هدف به طرف یک نوع پوچیسم میرود.شاید علتش را ندانی یا در موردش بی خیال باشی ولی قابل فکر کردن است .مطمئن باش ضرر نمیکنی.از اینکه خیلی روراست انتقاد میکنم مرا ببخشی.من حتی نوع انتقاد و انتقاد پذیری بین شما و پویا را تعارف می دانم.آقایان پویا ،حمید،سعیدو فرزان وخانمها الهه و حمیدی، انتقاد سازنده از یک بینش منسجم میتواند تراوش نماید و نه تنها برخوردهای روزمره.پویا شاید این کلامات را بهتر بداندو شاید هم با همین هدف مساییل دانشجویی را دنبال نماید.امیدوارم همگی با اتحاد واقعی و نه ظاهری بتوانید به نتایج خوبی برسید.

حمید توکلی, IT, خواجه نصیر
سعید جان از اینکه خیلی صادقانه نقد می کنی ازت ممنونم ، نقد صادقانه باعث تفرقه نیست بلکه نقد در خفا ( غیبت و زیر آب زدن ) باعث تفرقه است .

انتقاد پذیری فرزان بالکانی هم باید برای بقیه نماینده های عزیز الگو باشه ، ایشون نقد سعید رو به عنوان هدیه قبول کردند

باید انتقاد پذیری رو یاد بگیریم نه اینکه منتقد رو سرکوب کنیم

باز هم به دوست خوبم فرزان بالکانی تبریک میگم http://kntu.blogsky.com/?PostID=989



مجید گلم ، این نظر بنده در مورد نقد سعید بود ، نمی دانم منظورت از عدم ثبات فکری من چیست ؟
تا آنجا که یادم است ، من از سعید ، خانم حسین پور ، فرزان و خانم حمیدی دفاع نکرده ام !

من از شخص و یا متن خاصی دفاع نکرده ام ، بلکه به طور کلی از انتقاد و انتقاد پذیری دفاع کرده و می کنم !

به بیان دیگر اصلا نظر خاصی در مورد این دو انتقاد نداده ام و نظرات بنده کلی بوده است !

با اینحال اگر فکر می کنی کمیته ای باید تشکیل گردد ، آن را تشکیل بده چون خیلی ها در مورد بنده ، مثل تو فکر می کنند!

در مورد تحقیق و بررسی درمورد صحت نقد ها باید به شما بگویم که بنده قبل از اینکه نقد سعید و هم نقد خانم حسین پور در همکلاسی منتشر شود ، شاید بیشتر از هر کس دیگری از موضوع مربوطه اطلاع داشته ام !
چون هم با نقد کننده ها و هم با نقد شونده ها در ارتباط بوده ام !

نمی دانم چرا گفتگوی من و پویا را تعارف می دانی ؟ من و پویا تقریبا وقتی حضورا با هم صحبت می کنیم هم اینطور حرف می زنیم !

در مورد مسیر فکری بنده اگر با مثال توضیح دهی بهتر متوجه میشوم !

اگر روراست نمی گفتی تو را نمی بخشیدم ، و چون روراست می گویی تو را دوستانه ( با اسم کوچک ) خطاب می کنم !

اگر افتخار بدهی و عضو همکلاسی بشوی خیلی خیلی خیلی خوشحال میشوم ، چون اگر راستش را بخواهی نظرات تو همیشه برایم جذاب است ، خیلی خوب است که با عضویتت در همکلاسی ، به بیداری و آگاهی دانشجویان بیشتر کمک کنی !

هم من و هم پویا دوست داریم تو را بیشتر بشناسیم !

یاسمن حمیدی, صنایع, شنبه 17 آذر 1386 ساعت 20:21

سلام
باز هم ممنونم از کسانیکه با صداقت از من انتقاد کردند ولی یک تذکر دوستانه و خواهرانه به تمام همکلاسی هایم را در همین جا لازم می دانم و آن اینکه همکلاسی و دوست عزیز من علاوه بر انتقاد لطفا به عنوان یک دوست از من یا هر کس دیگری که از او انتقاد می کنید به او پیشنهاد برای رفع نواقص هم بدهید اینگونه نه سوء تفاهمی پیش می آید و هم اینکه من نوعی سریع تر و بهتر می توانم مشکلات را حل کنم

ممنون از اینکه خیلی دوستانه راهنمایی می کنید !

کسی که انتقاد می کند ، شاید احتیاج به راهنمایی داشته باشد اما هیچ گاه محتاج طعنه ها نیست !

دوستان من !!! اینجا هرچی باشه اسما دانشگاهه ! دانشگاه یعنی محیط آزاد و آزاد اندیشی.یعنی اینکه یه نفر به راحتی بتونه از دیگری(حتی اون دیگری رییس دانشگاه باشه)انتقاد کنه ! جایی که نشه انتقاد کرد(چه از مسئولین دانشگاه گرفته- چه دوستان وبلاگ نویس و مدیران سایت خبرگزاری- نماینده ها و ...) هیچ موقع پیشرفت نخواهد کرد و همیشه در گذر زمان راکد خواهد ماند !!! پس انتقاد رو به جان بخرید و با همت عالی خودتون برای رفع ایرادات تلاش کنید ! نه اینکه دنبال انتقام گیری از فرد انتقاد کننده باشید

یاسمن حمیدی, صنایع, یکشنبه 18 آذر 1386 ساعت 18:01

ممنون از آقای توکلی
کاملا موافقم با طعنه زدن به یکدیگر هیچ مشکلی را نمی توانیم حل کنیم و فقط تعداد مشکلات را با این کار زیاد می کنیم ولی انتقادات سازنده در این مرحله از کار می تواند به همه ی ما کمک کند

یک دوست, صنایع, خواجه نصیر دوشنبه 19 آذر 1386 ساعت 09:07

احسنت به شما آقای توکلی واقعا متنتون ماییه دلگرمی بود امیدوارم این باعث بشه همه ما سعه صدر رو الگوی خودمون قرار بدیم ومثل بزرگ مرد ایران زمین (سید محمد خاتمی) فریاد بزنیم زنده باد مخالف من
مومن آیینه مومن است یعنی همه ما باید همچون آیینه زشتی ها وزیبایی دوستانمان را با صداقات به آنان یاد آوری کنیم امیدوارم در ساییه همت بزرگوارانی چون شما دلهای دوستان بهم نزدیک بشود


ایام عزت مستدام

یک دوست, صنایع, خواجه نصیر دوشنبه 19 آذر 1386 ساعت 09:14

خدمت برادر بزرگوار جناب مجید هم عرض کنم به نظر من شما باید در افکارتون تجدید نظر کنید نه آقای توکلی چون همان طور که از نوشته شما مشخص است حضرتعالی با ژیشنهاد تشکیل کمیته خاص طرز فکر خود رو که مبتنی بر کنترل دیگران است و مدالیته حکومت های فاشیستی و مستبد هست به نمایش گذاشتید من هر چقدر به متن آقای توکلی دقت کردم نمونه ای از جانب داری مشاهده نکردم در ضمن به قول حضرت مولا
ما برای وصل کردن آمدیم نی برای فسخ کردن آمدیم
امیدوارم شما هم کمک کنید تا به کمک هم بتونیم تمرین دموکراسی و تحمل عقیده مخالف رو به درستی انجام بدیم



ایام عزت مستدام

مجید, , دوشنبه 19 آذر 1386 ساعت 12:30

دوست صنایع عزیز
با سلام
چند نکته جهت رفع سو تفاهم:
۱-بنده فقط دوست صنایع نیستم ودوست تمامی بجه های مجازی هستم.
۲-بنده مخلص آقای توکلی هستم و ایشان را بسیار دوست دارم
۳-کمیته کنترل خیلی وقت است به شکل مجازی تشکیل شده و از طریق انتقادات حرکات بچه های مجازی بسمت صحیح در حرکت است.
۴-کتبهای زیادی در مورد فاشیسم وجود دارد که شرایط نوع اینگونه افکار را از دیدگاههای مختلف بررسی نموده.فاشیسم از نظر علوم اجتماعی معنای خاصی دارد و بحث بسیار پیچیدهای است که جدیدا در شعارهای دانشجویان در همین سایت مشاهده می شود اگر حوصله داشته باشید آنرا مطالعه نمایید.

یک دوست, , سه‌شنبه 20 آذر 1386 ساعت 08:42

دوست عزیز

یک دوست, , سه‌شنبه 20 آذر 1386 ساعت 09:17

دوست عزیز
برادر مجید گرامی
۱:بنده هم هیچوقت ادعا نکردم شما دوست صنایع هستی
۲:ممنون میشم در مورد کمیته کنترلی توضیح بیشتری بدید تا این حقیر هم از این نهاد تازه تشکیل شده اطلاعاتی بدست بیارم
۳:در مورد نظر شما در مورد واژه فاشیسم و وجود انواع کتب در این ضمینه موافقم این حقیر هم من باب تذکر عرض کردم که باید نحوه اعمال و کردارمان به گونه ای باشید که تلقی رفتار فاشیستی و کنترلی از آن مدل که در جوامع فاشیستی یا نهاد های فاشیستی وجود دارد ,در اذهان دوستا ایجاد نگردد
دانشگاه محیط آزاد اندیشی و انتقاد است و باید همگی دست در دست هم سعی در ایجاد محیطی صمیمی و در عین حال نقد پذیر داشته باشیم

مجید, , سه‌شنبه 20 آذر 1386 ساعت 15:24

سلام بر "یک دوست"
من نمی دانم شما را باید نقد کنم یا آقای توکلی را؟
آقای توکلی با هوش و ذکاوت خود کلیه سیگنالها را فهمید و متوجه شد که بنده قصد اسائه ادب و خدای نکرده توهین به ایشان را نداشته ام و هیچوقت هم نخواهم داشت و اصطلاح کمیته کنترل بعضی کجرویها ویا خطا ها بصورت نامرئی و مجازی در مجموعه منتقدان و انتقادات اصولی نهفته است و اگر دنبال کمیته ای با دفتر ودستک می گردی چنین چیزی وجود ندارد.
ولی در مورد استفاده از اصطلاحات سیاسی مانند فاشیسم و ....توصیه میکنم قبل از بکار بردن آنها حتی به نزدیکترین دوستتان دقت بفرمایید. اگر در مورد کسانی که رودرروی شما هستند اینگونه کلمات را استفاده می کنید مختارید.
در زمن(ببخشید در ضمن) بهتر است زمینه را با ض بنویسید تا فرهنگستان ادب فارسی از شما شاکی نشود.البته این را هم بدانید که یک پیشنهاد ادبی سالهاست پشت در فرهنگستان مانده وآنهم در مورد همین موضوع است یعنی ما میتوانیم هر کلمه ای را که می شنویم با هر حرفی که خواستیم بنویسیم.
موفق باشی.

یک دوست, , چهارشنبه 21 آذر 1386 ساعت 18:47

برادر عزیر جناب اقای مجید
از اینکه این حقیر هم توسط شما مورد نقد قرار گرفتم خوشحالم

در هر حال چند نکته رو خدمت شما عرض میکنم

در مورد غلط دیکته ای حق با شماست به هر حال در زمان نوشتن مطلب به خاطر سرعت زیاد این اشتباهات صورت میگیرد
ولی سعی میکنم در آینده تکرار نکنم تا خدایی ناکرده برای شما زحمت تصحیح امتحان دیکته و یا احیانا درک معنی کلمه پیش نیاید
در مورد کل متنی هم که نوشته بودید و به ظرافت و غیر مستقیم ناسزاهای مورد علاقه خود رو نثار اینجانب کردید هم کردید هم سخنی نگویم بهتر است ولی من هم چون شما هوش جناب توکلی رو تصدیق میکنم و همچون نظر شما خود را از نظر بهره هوشی کم نصیب میدانم انشالله که خداوند لطفش شامل حال ما گردد
در مورد کنترل هم من هم نگفتم چنین چیزی وجود خارجی دارد بلکه من معتقد هستم خطور این فکر در ذهن افراد آزاد اندیش
محلی ندارد
در مورد اصطلاح فاشیست هم بنده با شما هم عقیده هستم ولی منظورم ابدا کسی از دوستان نبوده و مفهوم جمله من این بود که با نحوه گفتارمان این شائبه را در ذهن اطرافیان ایجاد نکنیم

به هر حال از اینکه حوصله میکنید وجواب متن بنده رو میدید از شما سپاسگذارم
در ضمن از اینکه فرهنگستان ادب پارسی به هر حال مخاطبی رو پیدا کرد که با حوصله اخبار ان را پیگیری میکند به مسوئلین آن تبریک وتهنیت میگویم
در آخر ضمن عرض پوزش من باب غلط های احتمالی( هر چند ۱۰۰ بار مرور کردم متن نوشته شده را) پیشاپیش از نوشتن این غلط ها از محضر شما و دوستان عذر خواهی میکنم


ایام عزت مستدام

, , چهارشنبه 21 آذر 1386 ساعت 20:26

میشه از قسمت نظرات به عنوان چت روم استفاده نکنید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد