KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

@ انتقاد پویا صفری از حمید توکلی - در مورد نحوه برخورد با دانشگا

 

انتقاد پویا صفری از حمید توکلی (۲)

به نام خدا

در ادامه ی متن  http://kntu.blogsky.com/?PostID=951  متن زیر نگاشته شده است :              

نوشته های پویا صفری به رنگ سبز

نوشته های حمید توکلی به رنگ آبی و قرمز

 

با درودی دگر بار بر حمید عزیز و همه دوستان گرامی

سلام و درود بر تو دوستی که عیب مرا رو در رو به خودم میگویی و پشت سر من لب فرو بسته ای !

و دورد بر همه کسانی که مثل تو صادقانه در همکلاسی انتقاد می کنند ! مطمئنا انتقاد برای اتحاد مفید تر از دورویی ها و سکوت است !

در ابتدا از حمید عزیز که نقد بنده را قابل دانست و آنرا مورد مطالعه قرار داد و جوابیه ای از برای آن ارسال نمود نهایت تشکر و قدردانی را دارم، و اینکه برای جوابیه ی این متن تا ساعت ۲:۳۰ شب بیدار مانده تا پاسخ مرا دهد نهایت ارزش را برای من داشته و جنبه نقد پذیری او را نشان می دهد، که به واقع قابل تقدیر وستایش است، و به واقع که با این نقدها نه تنها از دوستی ما کاسته نشده که بر تحکیم آن نیز افزوده و ما را به یکدیگر نزدیک تر می سازد، امید به آنکه همیشه شاهد چنین رویدادهای فرخنده ای در همه ی عرصه ها باشیم

همچون رویه ی گذشته قصد بر آن دارم تا پاسخ ایشان را با هم مرور کرده و نقد نمایم، امید به آنکه نقدهایم در جهت رعایت اصول اخلاقی بوده و مقبول واقع گردد.

در ابتدا منشأ زلزله های خواجه نصیر را وب لاگ گروهی دانستی، آن هم از قول اهل فن! تمثیل زیبا و جالبی بود، ولی باز هم منشأ زلزله حتی از جانب اهل فن خودت شناخته شدی، چراکه پایه گزار این بلاگ شخصی نبود جز حمید توکلی عزیز، که چه گام بلند، مثبت، آزاد فکرانه و دور اندیشانه ای بوده، که موجب رفع بسیاری از ابهام ها،حل بسیاری از مشکلات و روشنگری های فراوان بوده و به حتم در آینده هم عزم بر آن است تا این راه را با یاری دوستان ادامه دهیم و اهداف والای این وب لاگ آزاد و گروهی دانشجویان خواجه نصیر را محقق سازیم.

اما در ادامه حادثه ای نا خوشایند رخ داد، که به حتم از دید شما پنهان مانده و مغفول واقع گشته و یا شاید هم فراموش شده، آن حادثه ی ناخوشایند و نا فرخنده مربوط به اعلام ساعت شما برای زمانی است که وقتی را گرفتیم، در اینجا فکر می کنم که ما مبنا را بر پایه ی صداقت بنیاد نهادیم و می باید که همه ی مسائل و حتی جزئیات را نیز با شرح دقیق و بیانی واقعی ذکر نماییم، که به حتم شما هم در همه ی موارد این نکته را رعایت نمودید ولی در این امر مغفول واقع گشته که فکر می کنم با یاد آوری ساده ای مرتفع گردد، و به قصد و نیت نهاییمان که همانا شفاف سازی می باشد نیز می رسیم، دوست من اگر درست به خاطر آورم ما در آن روز در حوالی ساعت ۱۵ به دفتر جناب دکتر صدیق مراجعت کردیم که در همان زمان قصد ملاقات با جناب دکتر صدیق را داشتیم، بدون آنکه زمانی را از قبل مشخص نموده باشیم، و مسلما دکتر هم در آن زمان وقتی را نداشتند و منشی جناب دکتر صدیق به ما اطلاع دادند که ایشان در جلسه ای هستند، و با لطفی که نسبت به ما داشتند وقتی را برای ۳۰ دقیقه ی بعد به ما دادند. بنابر این به حتم فصور از جانب ما بوده، و بس. و سپس به درستی اشاره نمودی که جناب دکنر کاویان پور را هم در جریان وقت ملاقاتی که گرفتیم قرار دادیم و ازایشان هم خواستیم که جناب دکتر صدیق را نیز به جلسه دعوت کنند ، ایشان هم پذیرفتند اما بعد فراموش کردند! بله دوست من، در واقع بعد از شروع آن جلسه و بحث بر روی موضوع های مختلف هم ایشان و هم جلسه ی با جناب دکتر صدیق را فراموش نمودیم

پویا جان تو ، سعید و خانم صفاجو حوالی ساعت 15 به دفتر ریاست مراجعه نمودید ، اما بنده چند ساعت قبل از شما و به تنهایی به دفتر ریاست رفته و تقاضای دیدار نمودم ، و با توجه به ساعتی که خانم منشی به بنده گفتند ، ساعت 15 همگی با هم به دفتر ریاست مراجعه کردیم ! و تو چون از رفتن من بی خبر بودی این سوء تفاهم برای تو پیش آمده !


و سپس منظور خود را از دگر اندیدشی جناب دکتر کاویان پور طرح نمودی و گفتی که ایشان تمایل به حل مشکلات را دارند، ولی نیازی به برگزاری همایش را حس نمی کنند، در اینجا پرسشی بوجود می آید و آن اینکه هدف اصلی ما از برگزاری همایش با جناب دکتر صدیق چیست؟ به گمان بنده طرح مشکلات است و در نهایت ختم شدن به حل آنها، بسیار خوب اگر اینگونه است، همانطور که بارها بیان شده همگی دانشجویان محترم می توانند دو روز در هفته در ساعات مشخص شده به مسئولین امر مراجعت نموده و مشکلات خود را با آنها طرح نمایند، پس این روزهای اعلام شده برای چه می باشد؟؟ بنابراین مسئولین محترمی که قبل از اینکه ما برای طرح مسائل با آنها اینگونه روزها و ساعاتی را پیش بینی نموده اند فکر نمی کنم که ابایی از برگزاری همایشی برای همین امر داشته باشند

بنده نگفتم ابایی دارند ، عرض کردم نیازی نمی بینند !

اما در ادامه افزودی که جناب دکتر عقیق تمایلی به برگزاری این جلسه نداشتند و به اصرار جناب دکتر کاویان پور به این جلسه تن در دادند، بله این نکته را به درستی اشاره نمودی، جناب دکتر عقیق پس از آن رفتار تند شما دیگر تمایلی به ادامه ی این جلسه نداشتند، وبه اصرار جناب دکتر کاویان پور در این جلسه ماندند،

بله درست است ، جناب دکتر عقیق بعد از رفتار تند بنده ، خواستار ترک جلسه شدند اما اگر یادت باشد قبل از رفتار تند بنده و در همان ابتدای جلسه نیز دکتر عقیق می خواستند به کلاس درسشان بروند و به اصرار دکتر کاویان پور نرفتند !

و سپس افزودی که شما و همه ی دانشجویان الکترونیکی ۲ ماه خود را لغو کرده اید، و به احترام دانشگاه عکس العمل جدی را نشان نداده اید!!! آیا به واقع اینگونه بوده است؟ یعنی شما ۲ ماه خود را لغو نموده اید و هیچ عکس العملی را نشان نداده اید؟؟!! در ابتدا باید عرض نمایم که به حتم هیچ کسی از جمله شما در هیچ شرایطی نمی تواند ۲ ماه از زندگی خود را لغو نماید، که اگر اینگونه بوده به گمان من ضعف از خود آن شخص بوده و از عدم برنامه ریزی اوست که ناشی می شود، چراکه در هفته ما تنها ۱۲ ساعت کلاس الکترونیکی داریم و از این۱۲ ساعت ۶ ساعت آن مختص دروس عمومی و ۶ ساعت آن مختص دروس اختصاصی، که فکر نمی کنم تا به حال بر سر ۶ ساعت دروس عمومی آن مشکلی بوده باشد، اما بر سر ۶ ساعت دروس اختصاصی مشکلات زیادی وجود داشته که می توان به درستی بر سر آن معترض بود، حال سؤالی که به وجود می آید این است که آیا ۱۳۴۴ساعت شما طی این دو ماه تحت تأثیر ۴۸ ساعت کلاس با اختلال برگزار شده ی این دو ماه یا به عبارتی ۰.۳۵ وقت شما فنای کل وقت شما می شود؟؟!! به گمان من این عمل شما فرافکنی بوده چرا که من خود می دانم که چه برنامه های دقیقی دارید و نمی دانم که چرا به چنین فرافکنی هایی می پردازید؟؟؟

منظور بنده از جمله ی دو ماه خود را لغو کرده اند این است که دوماه با کلاس به شدت بی کیفیت خود کنار آمده اند ، اشتباه من در بیان بوده است !

و در ادامه هم افزودی که وقت جناب دکتر عقیق گران بهاتر از وقت ما دانشجویان نیست، به حتم که این گونه است و فکر نمی کنم که خلاف این گفته را در عرایضم گفته باشم، و سپس ادامه دادی که جناب دکتر عقیق از اینگونه لیست ها بسیار تهیه نموده اند ولی از مشکلات ما کاسته نشده است، دوست من، بار دیگر فکر می کنم که کم انصافی رخ داده، اگر بخواهیم بگوییم که هیچ یک از مشکلات ما حل نشده، من فکر می کنم که وضعیت حال کنونی ما به هیچ وجه قابل قیاس با وضعیت اول ترم ما نباشد، به جهات مختلف، اول آنکه در حال حاضر تنها مشکل برگزاری کلاس های اختصاصی بردها می باشند، و صدای اساتید بصورت بسیار مطلوبی دریافت می شودند، و دوم هم آنکه کلاس های حضوری که یک هفته در میان برگزار می شوند، مبنایی بر برگزاری این کلاس ها بطور یک هفته در میان نبوده که در حال حاضر به این صورت برگزار می گردند، که این دو مورد از بزرگترین موارد می باشد که نشان از رفع بخشی از مشکلات ما دارد، و فکر نمی کنم که در انصاف بگنجد که اینگونه دست به فرافکنی زده و بگوییم که مشکلات ما کم نشده است! درست است که مشکلات ما هنوز به طور کامل حل نشده اند، ولی به حتم از آنها همانطور که نمونه هایی ذکر رفت از تعداد آنها و سطح آنها کاسته شده است

تا تخته و صدا و همه ی تجهیزات کلاس از راه دور تا به طور کامل حل نشود ، استاد نمی تواند راحت تدریس نماید پس باید با هم بررسی شود و نه به صورت مجزا !

کلاس های حضوری یک هفته در میان یک مشکل کم کرد و چند مشکل اضافه کرد ، ابتدا استادیار تمرین حل می کند و سپس استاد هفته ی بعد درس مربوط به تمرین حل شده را می دهد ، در یک جلسه از صفحهات ابتدای کتاب و انتهای کتاب سوال انتخاب می شود و معلوم نیست کجای کتاب تدریس می شود ، در سر کلاس حضوری ادامه ی درس کلاس از راه دور داده می شود ، حال آنکه کلاس از راه دور هیچ ثمره ای نداشته است !

( مشکلات کلاس های حضوری را سعید و خانم صفاجو به عنوان نماینده در جلسه منعکس نمودند )

آیا از بی برنامگی های فوق می توان ناتوانی مسئولین در برنامه ریزی را نتیجه گرفت ؟ خیر مسئولین در برنامه ریزی ناتوان نیستند اما گویا توانشان برای ما به سر رسیده است !

و بعد از آن هم افزودی که آن روز تئاتری برای ما برگزار شده، من نمی دانم که چگونه می اندیشی، ولی به نظر من دلیلی برای برگزاری این تئاتر وجود داشته باشد، و زمانی که اینگونه صادقانه جناب دکتر کاویان پور و جناب دکتر عقیق در مقابل ما می نشینند و قصد بر رفع مشکلات ما دارند، از انصاف به دور است که این عمل را به تئاتر تمثیل نموده و همه چیز را به این راحتی پایمال نماییم

اگر مشکلات طبق وعده های داده شده حل شد که قبول دارم اشتباه کرده ام و معذرت می خواهم اما اگر حل نشد ان شااالله در یک متن جداگانه مساله ی تئاتر را بررسی خواهم نمود !

و بعد هم ادامه دادی که توقع داری تا در صورت بروز مشکلات اینچنینی مسئولین سعی بر جبران آن داشته باشند، دوست من به حتم که مسئولین در صدد رفع این مشکلات هستند، همانطور که در مثال هایی ذکر رفت، اما در مورد آن اطلاعیه هم می دانی که قصوری صورت گرفته و جناب دکتر کاویان پور هم از جناب دکتر عقیق خواستند تا دیگر از اینگونه حساسیت زایی ها نگردد

جناب دکتر کاویان پور خواستار ویرایش ادبی آن اطلاعیه شدند که الان بعد از گذشت یک هفته هنوز آن اطلاعیه ویرایش نشده است !.

دوست من، فرمودی که دقیقا مراحل را طبق اصول طی نمودی، جای تعجب است، اگر این گونه بوده چگونه است که منشی جناب دکتر صدیق فرمودند تا اینکه باید جناب دکتر کاویان پور هم در این جلسه حضور داشته باشند؟؟ این امر کاملا واضح و روشن هم می باشد، و به حتم باید معاون امور آموزشی در این جلسه حضور داشته باشند، چراکه جناب دکتر صدیق در جریان کلیه ی امور نبوده و باید ایشان در این جلسه به کمک جناب دکتر کاویان پور پاسخ گوی دانشجویان باشند

بنده در این مورد با منشی محترم ریاست صحبتی نکرده ام و فقط به خاطر دارم که جناب دکتر صدیق ریاست محترم دانشگاه در مورد ضرورت حضور دکتر عقیق توضیحاتی دادند اما حرفی از دکتر کاویان پور نزدند

و بعد از این هم گفتی که رفتار تند شما اولین بار است که بروز نموده، بله درست می گویی، ولی به راستی چه توجیهی برای این رفتار وجود دارد؟؟! البته کمی جلوتر اشاره نمودی و در آنجا توجیه شما را هم بررسی خواهیم نمود، اما توجیه مرا برای سستی های مسئولین جویا شدی، اولا من توجیه گر سستی های مسئولین نبوده و نخواهم بود و به من ارتباطی هم ندارد که کارهای مسئولین را توجیه نمایم، من تنها سعی بر آن دارم تا راوی حقایقی باشم که تا کنون اتفاق افتاده و می افتد، امید به آنکه راوی خوبی باشم و به خوبی واقعیات را نقل نمایم

قطعا راوی خوبی هستی ، از اینکه اینگونه توجیه کننده خطابت نمودم مرا ببخش !.

در ادامه دیگر حرفهایت جالب شد!! گفتی که به عنوان منعکس کننده ی رفتار و نیاز دانشجوهای دیگر در جلسه حضور یافتی! و در واقع خود را به نوعی نماینده ی و قیم دانشجویان خواندی!!! و نکته ای را که ما خود چندی پیش با دیگران بر سر آن جدال داشتیم، خود آن را مورد تعدی قرار دادی، و سؤال های زیادی را در ذهن من ایجاد نمودی!!! دوست من هر شخصی که در آن جمع حضور داشته هرگز نمی تواند این ادعا را داشته باشد که به عنوان منعکس کننده ی رفتار و نیاز دانشجوهای دیگر در جلسه حضور یافته و در واقع نماینده و قیم دانشجویان است!! دوست من دانشجویان عزیز، دوستان خوب ما فکر نمی کنم که هیچ نیازی به نماینده و قیمی داشته باشند، چراکه هر کدام از آنها دارای شعور خود بوده، مسائل خود را دارند، و به حتم حق دارند تا مسائلشان را خودشان مطرح سازند، و نه قیمشان! و این امر هم خوشبختانه با وقتی که مسئولین اختصاص داده اند محقق گشته، و هر شخصی که مشکل و یا مسئله ای که دارد می تواند در روزها و ساعات مشخص مراجعت نماید تا مشکلاتش را رفع نماید، و ضمنا تمامی تلاش ما برای تشکیل شورای صنفی و تشکلاتی از این قبیل این بوده که همه ی داشنجویان فعالانه در عرصه های مورد علاقه ی خود مشارکت نمایند و مشکلاتشان را مرتفع نمایند، و این فعالیت ها تنها سامان دهی یابند تا با انسجام بیشتری این مشارکت ها صورت گیرند، و دانشجویان عزیز هیچ نیازی به قیمی ندارند تا رفتار خود را به خاطر آنها توجیه نماید، و عصبانیت خود را به خاطر آنها بداند و به این راحتی توجیه نماید

منظور بنده از به کار بردن واژه ی منعکس کننده ، نماینده و یا قیم نبوده است اما حرف تو کاملا صحیح است و اشتباه خود را می پذیرم ، هم از تو و هم از دانشجویان دیگر به خاطر استفاده از این واژه معذرت می خواهم

و سپس هم افزودی که با هرکس با توجه به رفتار خود او رفتار خواهی کرد!!! جای تعجب بسیار است!!! این حرف تو عملا به من می گوید که تو از خود رفتار مشخصی را نداری و رفتارت تحت تأثیر رفتار دیگران شکل می گیرد!!! آیا به واقع اینگونه است و تو از خود رفتار و کردار مشخصی را نداری؟؟!! من فکر می کنم که هر شخصی از خود داشته ای را دارد و آن داشته ی خود را مصرف می نماید، اگر داشته ی شما مثبت است، همیشه مثبت خواهید بود، و اگر هم که خلاف این مطلب است که آن داشته را مصرف می نماید، من فکر می کنم که داشته ی تو همواره مثبت می باشد، همانطور که بارها اثبات نموده ای، و باید همواره باید آنرا مصرف نمایی، نه آنکه در قبال رفتار هر شخصی داشته ی خود را فراموش کرده و شأن خود را به شکلی دیگر به نمایش در آوری، و اینگونه رفتار به حتم احترام ظاهری نبوده، و بیانگر ذات حقیقی و داشته ی واقعی آن فرد است، و نه احترام ظاهری

بنده نگفتم که دقیقا مثل طرف مقابل باید رفتار نمود ، بلکه حرف بنده این است که رفتار من باید متناسب با رفتار طرف مقابلم باشد ، نمی گویم باید به دروغ گو ، دروغ گفت بلکه می گویم باید به دروغ گو اخم کرد و به راست گو لبخند زد تا راست گو به راست گویی تشویق و دروغ گو متنبه گردد !.

و خیلی هم خوشحالم که در ادامه گفته های خود را ذکر نمودی تا دوستانمان در جریان دقیق رخداد قرار گیرند.

و سپس در ادامه نقل قول هایی نمودی که فکر نمی کنم حرفی بر روی آنها داشته باشم، جز اینکه تشکری داشته باشم که اینگونه صادقانه مسائل را بیان داشتی.

و بعد از آن هم گفتی که ما اینجا اسیر مشکلاتی شده ایم، تا تجربه ای بر روی ما کسب شده و راهکاری گردد برای از ما بهتران!! دوست من بارها گفته ام که این نوع از آموزش به تازگی در ایران ایجاد شده و به حتم ما که مدرنیسم و تجربه و هم گامی آن راخواستار گشته ایم باید عواقب آن و مشکلاتش را نیز پذیرا باشیم، و آن را برای نسل های آینده ی استفاده کنندگانش محیا سازیم، و به حتم که آنها هم دوستان و عزیزان ما خواهند بود و نه از ما بهتران

بنده مشکلات را می پذیرم به شرط آنکه دانشگاه مشکلات خودش را بپذیرد نه اینکه مشکلات را انکار نموده و اطلاعیه بدهد که مشکلات دانشگاه جزئی است و مشکل اصلی از دانشجو می باشد ! زمانی کاستی های دانشگاه برای دانشجو قابل تحمل است که دانشگاه نیز کاستی های خود را پذیرفته باشد !

و سپس گفتی که باید این مشکلات از قبل حل می شده، دوست من همانطور که در آن جلسه هم ذکر رفت مشکلاتی به وجود آمده که از دست مسئولین دانشگاه خارج بوده و آنها سعی بر برگزاری این نوع از آموزش را به بهترین نحو خود داشته و دارند، ولی چه می توان کرد که بعضی از امور از دست مسئولین خارج بوده و نمی توان در قبال این محدودیات کاری را انجام داد. و بعد هم که باز به فرافکنی دست زدی و گفتی که ما در این مدت هیچ یاد نگرفتیم!! آیا به واقع اینگونه بوده؟؟!! در ابتدا توضیح دادم مشکلات را و دیگر به تکرار نمی پردازم. اما باری دیگر هم گفتی که چرا دانشگاه دست به جبران نمی زند، دوست من بارها هم اقدامات دانشگاه در جهت جبران را گفته ام پس از تکرار آنها هم می پرهیزم، و بعد هم که کلاس ها ی حضوری را مزخرف خواندی! به حتم این کلاس ها هم با اشکالاتی مواجه هستند، ولی باز هم این نکته فرافکنی و بی انصافی است که آنها را مزخرف بخوانیم، من خود امروز استفاده ی بسیار زیادی از کلاس ها بردم، زمانی که دانشجویان در این کلاس ها دائما به صحبت کردن می پردازند، و خودشان از اساتید مطالب مورد نظر را نمی طلبند چه توقعی می توان از اساتید و انگیزه ی آنان برای آموزش کامل و مفید داشت؟

بی برنامگی و بی نظمی در آموزش را نمی توان به گردن دانشجو انداخت ، البته مشکل از اساتید محترم نیز نیست ، مشکل از مسئولین است !

دوست من دانشگاه هرگز منتی را ندارد که بر سر ما گزارد، و هرگز هم چنین کاری را به یاد ندارم که انجام داده باشد،

این یکی را مطلقا نمی پذیرم ، برخی از مسئولین دانشگاه خواجه نصیر منبع منت گذاری ، وعده های فریبنده و تحقیر دیگران ... هستند !

 

ولی دیگر بعد از آن باز هم به فرافکنی آن هم از نوع اول خود نمودی!!! دوست من در اول این نوشتار هم اشاره نمودم که اگر ۰.۳۵ زمان شما موجب از میان رفتن کل زمان شما می گردد باید به برنامه ریزی شما شک کرد، که من خود می دانم که چه برنامه های دقیقی دارید و نمی دانم که چرا به چنین فرافکنی هایی می پردازی؟؟؟!!! و ضمنا می توانی تا ابد هم طلبکار دانشگاه بمانی، ولی فکر نمی کنم که با چنین رویکردهایی نتیجه ای حاصل شود، جز همان که دیدیم و شنیدیم

دیدنی ها و شنیدنی ها هنوز باقی است!

و سپس گفتی که دیگر حرف کسی را که به قول های خود عمل نکرده باور نکنیم! دوست من مسلما تمامی قول های مسئولین اجرایی نگشته ولی در این مطلب شک مکن که آن امر اجرا نشده از حیطه ی توانایی آنها خارج بوده مه اجرایی نگشته و آنها سعی بر اجرای کامل آنها را داشته اند، همانطور که تا به الان کلاس های حضوری یک هفته در میان اجرایی گشته و یا کلاس ها تا حد توان بهبودی یافته و در حال بهبودی کامل است

آیا مسئولین دانشگاه صنعتی خواجه نصیر توانایی برنامه ریزی صحیح برای کلاس های جمعه را ندارند ، اگر ندارند از معاون دبستان ما کمک بگیرند !.

دوست عزیز، من با لغو یک کلاس از جانب دکتر عقیق به وجد نیامده و نمی آیم، تنها این مورد را ذکر کردم تا متذکر شوم که مسئولین بی مسئولیتی نداریم، و برای ما اینگونه ارزشی قائلند که کلاس ارشدهای خویش را به خاطر ما لغو نمایند، و بعد هم فکر نمی کنم که ما ۷۰۰ دانشجوی الکترونیکی داشته باشیم که به مسخره گرفته شده باشند، و به علاوه فکر می کنم علیرغم اینکه خود را به هیچ وجه نماینده ی دانشجویان نمی دانم هفته هاست که به همراه خودت، با یکدیگر از کرج این مسافت را طی می نماییم و به ساختمان مرکزی می رویم تا این مشکلات را مطرح سازیم، و هیچ منتی هم بر هیچ کسی نداریم چراکه با میل خود بوده و با عشق این کارها را انجام داده ایم، و شاید این گوشه ای از وجد ما را برساند که در این مدت این کارها را انجام داده ایم

درست می گویی ، باز هم معذرت می خواهم ، به امید روزی که مسئولیت پذیری مسئولین گل ما ، در بهبودی کامل امور تحصیلی منعکس گردد !

و بعد هم گفتی که از حرف و وعده دادن هم چیزی عاید ما نمی شود، نه دوست من، بهبودی کلاس های الکترونیکی در حد توان، برگزیری کلاس های حضوری بصورت یک هفته در میان و دیگر کارهای انجام شده از همان مذاکرات و حرف ها و وعده ها می آید و نه تندی ها و پرخاش ها

درست است ، اینها نتایج مذاکرات نمایندگان خوب دانشجویان الکترونیکی بوده است ! بنده این مساله را رد نکرده ام و منظورم از وعده ، وعده ی مسئولین بوده است !

دوست من باری دیگر در آخر خود را به گونه ای دیگر قیم دانشجویان دانستی!!! به تکرار گفته ها نمی پردازم و به این پرسش اکتفا می کنم که مگر همه ی دانشجویان دارای رویکردی یکسان هستند که شما به فرض قیم بودنتان این پرسش را مطرح می سازید؟؟

نه دوست من، در اینجا تعداد زیادی از دانشجویان با رویکردهای مختلف وجود دارد، که هر یک حق بروز رفتار خود را دارند،

بار دیگر از تو و همه ی دانشجویان به خاطر این اشتباه فاحش معذرت می خواهم ، و شرمندگی خود را اعلام می نمایم !

و ضمنا پیوستگی در برخورد این نیست که مسئولین را با پرخاش جویی از خود بدان سان برانیم! رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

بله دوست من، نقطه ی عطف را هم به درستی در یافتی! و رسم اصلاح طلبی هم٬ اگر در رفتار می خواهی که بدانی، این است که داشته ی خود را خرج نماید!

و در مورد اجازه ی انتشار اخبار هم جناب دکتر عقیق کلیت آن جلسه را فرمودند که نگوییم، و خوشحالم که دلیلش را هم به زیبایی درک نمودی، و تا حدی هم اجرا نمودی

بنده فکر می کنم که منظور جناب دکتر عقیق بیان ننمودن کارهای انجام شده و وعده های داده شده است ، چون تقریبا سه بار از ایشان خواستم که اجازه بدهید کارهای مفیدتان را به دانشجویان بگوییم و وعده ها را منعکس نماییم تا بیشتر قدر بدانند اما ایشان اجازه نفرمودند ! فکر نمی کنم منظور ایشان حاشیه ی جلسه بوده باشد !

در انتها یادآوری می نمایم که بنده در انتهای جلسه از دکتر عقیق به خاطر تندی در رفتار معذرت خواهی نموده ام !

و چون برخی دانشجویان در نظرات گفتگوی قبلی من و پویا ، رفتار بنده را تند ارزیابی کردند ، بار دیگر در همکلاسی از جناب دکتر عقیق معذرت می خواهم و یکبار دیگر در روزهای آتی حضورا در ساختمان مرکزی از ایشان معذرت خواهی خواهم کرد !

در نهایت بار دیگر از جنبه ی بالای انتقاد پذیریت نهایت تشکر و سپاس را دارم، و خوشحالم که در این میان بسیاری از نکات مبهم بر طرف می گردد.

با آرزوی بهترین ها برای تو دوست خوبم، و تمامی دوستان عزیز دیگر

تا درودی دگر بار بدرود

باز هم از لطفی که به بنده داری ، و وقتی که صرف هدیه دادن به من می کنی ، بی نهایت سپاسگزاری می نمایم !

به امید روزی که همکلاسی هایمان متوجه شوند که انتقاد ، اتحاد را از بین نمی برد ، بلکه پرده از اتحاد ظاهری کنار زده و زمینه ساز اتحاد واقعی است!

 

نظر شما در مورد این گفتگو چیست ؟ بنده را راهنمایی نمایید ؟

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مجید, , پنج‌شنبه 15 آذر 1386 ساعت 07:07

با سلام به دوستانی مثل بویا وحمید . از اینکه به بحثها وانتقادات سازنده رسیده اید خوشحالم . بویا به زیبایی دوره تکامل کلاسهای الکترونیک را بیان نموده شاید نمایندگان صنایع و نرم افزار هم نمی توانستند به این زیبایی و ظرافت موضوع را باز نمایندولی یک نکته را فراموش نکنیم و آنهم بیوستگی و تداوم حرکت است . اگر تا بحال توانستیم با گفتمان به بعضی اهداف برسیم اول از همه همین نتایج را تثبیت نماییم و برای گرفتن مابقی حرکات حساب شده ای را شروع نماییم.شاید بویا با اصطلاح نهادینه کردن آشنایی داشته باشد.
آیا مطمین هستید که کلاسهای جمعه تثبیت شده؟ آیا مطمئن هستید خودتان را بعنوان دانشجو بذیرفته ا ند؟ و بسیاری اگر ها که هنوز نشان از نهادینگی ندارد.موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد