KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

@ گفتگوی پویا صفری و حمید توکلی بر سر مشکلات دانشگاه !

به نام خدا

 

متنی که مورد انتقاد قرار گرفت :   به نام خداوندی که می توان روی وعده اش حساب کرد !

 

طولانی است اما به نظر من ارزش خواندن را دارد ! به خاطر این پاسخ تا ۲:۳۰ صبح بیدار ماندم ، ضایع نکنید منو !

 

دوست خوبم ، پویا صفری متنی در همکلاسی نوشته و از بنده انتقاداتی نموده اند و با این انتقادات بار دیگر دوستی خودشان را بر من ثابت کردند ، واژه های سبز رنگ ، انتقاد ایشان ، واژه های آبی رنگ پاسخ بنده و رنگ صورتی و مشکی ، مکالمه را تشکیل می دهند !

نقدی بر نقد


به واقع در عجبم که چرا دانشگاه خواجه نصیر به خاطر هدایای ( نقد ها ) متعددی که آقای توکلی به این دانشگاه اهدا می‌کند٬ ایشان را گلباران نمی‌کنند؟ گلباران که هیچ است٬ برای ایشان باید کارها انجام دهند٬ عظیم و بی‌بدیل! این هدایا آیا کم است برای تقدیر و سپاس؟ مگر رخدادهای اینچنینی کی رخ می‌دهد که دانشگاه فرصت را این چنین می‌سوزاند و لذت احترام گزاردن را از دست می‌دهند؟
حمید توکلی٬ مدیر مسئول وب لاگ گروهی دانشجویان خواجه نصیر الدین طوسی٬ که رنگ و روی وب لاگش کافی است تا تلخ زبانی‌هایش را از یاد بریم٬ و گاه زلزله‌های ۱۰ ریشتری آن که در تاریخ بی‌سابقه است را خنثی سازد٬ پس این لرزشها را پاس دارید و تلخ زبانی‌ها را در یابید.

آخرین زلزله‌اش که دیگر مرا هم به لرزشی بی بدیل در آورد٬ که هنوز هم پس لرزه‌هایش مرا رها نمی‌کند!

یکی از دانشجوهای فیزیک خواجه نصیر منشاء زلزله های همکلاسی رو بررسی کرده بود و می گفت منشاء این زلزله ها همه ی دانشجویان الکترونیکی هستند و حمید توکلی به عنوان یک عضو ساده ی وبلاگ گروهی دانشجویان خواجه نصیر فقط تونسته از طریق این وبلاگ پاییزی رنگ ، لرزش ها رو به دانشگاه منعکس کنه !  تا مسئولین با زلزله آشنا بشوند و قبل از اینکه دامنه ی این زلزله میرداماد رو هم در بر بگیره ، خودشونو آماده کنند !  در ضمن رنگ پاییزی ِ همکلاسی ماندگار نخواد ماند ، دارم با کمک دوستان قالب جدید رو با رنگ بهار طراحی می کنم ، مسئولینی که میخواهند بهار رو هم با ما باشند ، در وعده دادن ها بیشتر دقت کنند !

دوست من چگونه ای تا این لرزش را با هم بررسی نماییم؟

ممنون که افتخار دادی تا در حضور همه همکلاسی هامون این بررسی رو انجام بدیم !

 در گزارش تکان دهنده‌ی خود در بدایت امر گفتی که٬ مسیر مذاکرات ما به یکباره تغییر نمود٬ گویی که ما برنامه‌ای خاص داشته‌ایم و اجرا نگشته٬ نه دوست من٬ ما خود مقصر بوده‌ایم که با تعیین و قت قبلی به دفتر ریاست محترم دانشگاه مراجعت نکرده‌ایم٬ و بدینسان به راحتی جهت برنامه‌مان تغییر می‌کند٬ و هر باری هم که این رخداد پیش آمده از بی‌برنامگی ما بوده وبس٬

برنامه ی ما از روز قبل تعیین نشده بود ، اما ساعت 13 همان روز که آمدیم وقت گرفتیم و قرار شد ساعت 15:30 ریاست محترم دانشگاه رو ملاقات کنیم اما وقتی در دفتر منتظر بودیم ، ساعت 15:15 از ما دعوت شد که در جلسه ای که با حضور دکتر کاویان پور و دکتر عقیق تشکیل شده شرکت کنیم !

حتی دکتر کاویان پور رو در جریان وقت ملاقاتی که گرفتیم قرار دادیم و ازشون خواستیم که جناب دکتر صدیق رو هم به جلسه دعوت کنند ، ایشون هم پذیرفتند اما بعد فراموش کردند !

و در ادامه افزودی که جناب دکتر کاویان‌پور درباره‌ی همایش به‌طرز دیگری اندیشیده و نمی‌خواهند تن به برگزاری این همایش در دهند٬ و مسئول و  پاسخگو نیستند.دوست من٬ خوب می‌دانی و اشاره‌ای هم نمودی که دیروز جلسه‌ای ۲ ساعته با جناب دکتر کاویان‌پور و جناب دکتر عقیق داشتیم٬ و خوب می‌دانی که جناب دکتر عقیق به خاطر ما کلاس مهمی را لغو نمودند تا  به مشکلات ما رسیدگی کنند و خوب می‌دانی آن مسئولین آنجا نشسته و دو روز در هفته٬ هر روز ۳ ساعت را برای همه‌ی دانشجویان مشخص نموده‌اند تا مشکلاتشان را با آنها مطرح سازند و خوب می‌دانی ... پس به حتم به خوبی هم فهمیده‌ای که تا به چه حد به دور از انصاف است تا اینگونه بیان داری که جناب دکتر کاویان‌پور به طرز دیگری می‌اندیشند و تمایلی به طرح و حل مشکلات ما ندارند٬ که گر چنین بود٬ دیروز ۲ ساعت از وقت گران‌بهای خود را برای خود نمی‌گذاشتند و همچنین جناب دکتر عقیق هم کلاس خود را لغو نمی‌کردند تا لیستی بدان درازا را برای رفع مشکلات ما تهیه نمایند تا اقدام نمایند!

بنده منظورم این نبود که جناب دکتر کاویان پور نمی خواهند مشکل را رفع کنند ، منظورم از اندیشیدن به نحو دیگر این بود که احساس می کنند که ما به این همایش نیاز نداریم !

خودت می دانی که دکتر عقیق تمایلی به لغو کلاس نداشتند و به اصرار دکتر کاویان پور در جلسه شرکت کردند ، ضمن اینکه من و همه ی دانشجویان الکترونیکی نه یک جلسه بلکه 2 ماه رو لغو کردیم و به احترام دانشگاه عکس العمل جدی نشان ندادیم !  با این تفاوت که ما کلاس هایی رو لغو کردیم که برایش از وقت و پول هزینه نموده ایم ولی استاد عقیق کلاسی رو لغو کردند که به خاطر این لغو از حقوقشان کم نمی شود !

وقت گرانبهای مسئولین خواجه نصیر ، گرانبها تر از وقت تلف شده ی منو و توی دانشجو نیست ! در ضمن دکتر عقیق از این لیست های مشکلات زیاد تهیه کرده اند اما پیگیری های ایشان از لیست مشکلات ما کم نکرد !  نمی خواستم بگویم اما احساس من این است که ما دیروز نظاره گر یک نمایش تئاتر بودیم !

من دانشجوی الکترونیکی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرم ، توقع دارم وقتی مسئولین دچار مشکل می شوند سعی در جبران نمیاند نه اینکه اطلاعیه بدهند و بگویند مشکل از دانشجو است !

اما اگر بطور دقیق در مورد همایش می‌گویی٬ به خوبی باید بدانی که هر امری مراحل خاص خود را دارد که برای اجرای آن باید آن سلسله مراتب را طی نمود٬ وقتی خود به خوبی این سلسله مراتب را طی نکرده‌ای چه توقعی برای اجرای درست آن امر داری؟

بنده مراحل را دقیقا طبق اصول طی کردم ، هم برای این همایش و هم برای همایش قبل ! و برای طی مسیر از راهنمایی های معاونت محترم حراست هم کمک گرفتم !

دوست من خود خوب می‌دانی که برای برگزاری چنین جلسه و همایشی می‌باید که معاونت امور آموزشی٬ یعنی جناب دکتر کاویان‌پور حضور داشته باشند٬ و بنابراین ایشان باید این امر را تأیید نمایند٬ بنده نیز به استناد حرف‌های ایشان که در بعضی از امور حتی فرمودند تا به ریاست دانشگاه مراجعه نماییم تا فشار از بالا آورده شود٬ تا این مشکلات حل شود٬ و بسیاری از امور را هم که خود با دستی باز اجازه‌ی اجرایی بسیاری از آنها را می‌دادند٬ و بنظر نمی‌آید که مشکلی برای اجرای این جلسه داشته باشند٬ و همچنین جناب دکتر عقیق هم که فرمودند که هر زمانی که ریاست محترم دانشگاه بفرمایند هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت٬

جناب دکتر صدیق در صحبتشون فقط نام دکتر عقیق رو بردند و اصلا در مورد اینکه دکتر کاویان پور حضور داشته باشند هیچ صحبتی نشده است و وقتی ریاست دانشگاه لزومی به حضور معاونت محترم در همایش نمی دانند ، دلیلی ندارد که من بدانم !  اگر نیازی به تائید دکتر کاویان پور بود چرا جناب دکتر صدیق این نیاز را جدی نگرفتند و بدون اینکه اسمی از ایشان بیاورند ، همایش را پذیرفتند ؟

 پس مشکلی بر سر راه دیده نمی‌شود جز یک مورد اساسی! و آن هم رفتارهای تند٬ اهانت آمیز و غیر مسئولانه‌ی شماست!

 

 

بله دوست من٬ رفتارهای شماست که مسئولین را هرچه بیشتر نسبت به اجرای امور سست‌تر نموده و آنها را به فاصله از اجرای آنها می‌کشاند٬ هرگز از یاد نمی‌بریم رفتار‌های ناشایست شما را با جناب دکتر عقیق که چه‌ها کردید با ایشان٬ ایشان که کلاس خود را به خاطر ما لغو نمودند تا مشکلات ما را حل نمایند٬ حقشان این نبود که اینگونه پاسخ اعتمادشان را دهی٬ و بدانگونه بر افروخته شوی و طلبکارانه ایشان را مورد اهانت قرار دهی! دوست من اینجا هر شخصیتی شأنی دارد٬ و نه شأن ما آنگونه رفتاری بود که تو بر ایشان روا داشتی و نه شأن ایشان آنگونه رفتار بود! با اینگونه رفتار‌ها هیچ‌گونه مشکلی حل نخواهد شد که بر مشکلات ما افزوده نیز خواهد شد٬

اولا رفتار تند بنده برای اولین بار در این جلسه بروز کرد ، سستی های قبل از این جلسه را چگونه توجیه می کنید ؟

ثانیا ، بنده تنها به عنوان منعکس کننده ی رفتار و نیاز دانشجوهای دیگر در جلسه حضور پیدا کردم ، آیا دانشجویان به دانشگاه لبخند می زنند که من لبخندشان را منعکس کنم ؟ آیا دانشجویان از دانشگاه راضی هستند که من رضایتشان را منعکس کنم ؟ نه دانشجو از دست دانشگاه عصبانی است و من تنها منعکس کننده ی این عصبانیت بودم ، دانشجو از دانشگاه خواسته هایی دارد و من تنها این خواسته ها را منعکس کردم ، آیا منطقی است که من با همه ی مسئولین به یک نحو برخورد نمایم ؟ آیا برابرند مسئولینی که اشتباه خود را به گردن دانشجو می اندازند با مسئولینی که اشتباه دیگر مسئولین را نیز به گردن می گیرند ؟

من با هرکس با توجه به رفتار خود او رفتار خواهم کرد ، اگر با دیدن مسئولین حراست آرامش میگیرم ، اگر به حاج آقا کاملی لبخند میزنم ، اگر برای تو و دوستان نزدیک دیگر از برخورد زیبای دکتر صدیق می گویم ، اگر به منشی دفتر ریاست بیشتر از منشی های دیگر احترام می گذارم ، فقط به خاطر رفتار خوب خودشان است ، آیا درست است که با افراد مختلف به یک گونه برخود نمایم ؟ به نظر بنده صداقت در انعکاس برتر از احترام های ظاهری است !

 برای اینکه دانشجوهای دیگه بدونند رفتار بد من چی بوده دقیقا عین حرفهایم را برایشان می نویسم :

حدود 45 دقیقه بعد از شروع جلسه .....

.....بعد بچه های شهرستانی که قرار بوده کلاس از راه دور با کیفیت داشته باشند ( با توجه به اینکه دانشگاه برای جبران کاستی خود کلاس حضوری گذاشته ) اونا چجوری کلاسهای هر جمعه رو بیان ؟

بعد صحبت می کنیم ، با هم ، همه رو قاطی نکنید ، دونه به دونه !

خوب هیچ کدومشو شما رسیدگی نکردید !

دونه به دونه اگر قراره ...

دونه به دونه ، منتها من به خاطر همون دونه ی اول که گفتم شما دو ماهه منو علاف کردید !

من شما رو علاف کردم ؟!

من معذرت می خوام ، ان شاالله موفق باشید ! بچه های ارشد من منتظرند من باید برم سر کلاسم !

معذرت می خوام اون موقعی ای که نرفتید سر کلاس با اون موقع که رفتید برای ما فرقی نکرده !

 برای ما چه فرقی کرده ؟ چه جلسه برگزار بشه و چه نشه ؟ چه تیم فنی بره ------ و چه نره برای من دانشجو چه فرقی میکنه ؟

برای من دانشجو چه فرقی می کنه ؟ من وقتی می خوام جواب دانشجوی شهرستانی رو بدم ....( چی بهش بگم ؟ )

ب .....

عملا کاری انجام ندادید شما ! عملا جز اینکه گفتید فلان کارو کردیم ، فلان کارو کردیم ، چه کاری انجام دادید ؟ شما نباید جوابگوی دانشجو باشید ؟

نه ، الان به آقای دکتر صدیق بفرمایید من وظایفمو انجام ندادم ایشون حکمو به یه نفر دیگه بدن !

......دانشگاه وقتی کم کاری می کنه ، چرا میاد به دانشجو میگه مشکل از خودته ؟ چرا مشکلات خودشو نمی پذیره ؟............

البته دکتر عقیق بنا به خواهش دکتر کاویان پور جلسه رو ترک نکردند و در انتهای جلسه دکتر کاویان پور برخورد منو ، جبهه ای ( تدافعی ، تانکی ) توصیف کردند !

فقط دوبار برخورد جبهه ای بود که عین مکالمه رو در متن آورده ام تا خود دانشجویان بخوانند و قضاوت کنند و منو راهنمایی کنند 

 در انتهای جلسه کلی با دکتر عقیق خندیدیم و ایشون گفتند که برخودت اشکالی نداشت ، البته اینو از روی انتقاد پذیریشون گفتند ! درسته که من از ایشون خیلی انتقاد میکنم ولی ویژگی های خوبشون رو نادیده نمی گیرم ، ایشون مثل همه مسئولین دیگر دانشگاه انتقاد پذیری فوق العاده ای دارند !

 ضمنا اینجا یک ارگان ضعیف نیست که از اعتراضات ما ابایی داشته باشد٬ که شما بارها آنها را به تجمع و اعتراض دانشجویی تهدید می‌‌کنید٬ اگر اعتراضی هم  صورت گیرد همچون ۲۹ مهر ماه برخورد خواهد شد٬ و عده‌ای از دانشجویان را برای بررسی مشکلات می‌خواهند و طبق مذاکره‌ای همچون آن روز مشکلات حل و فصل خواهد شد‌(البته در خوشبینانه ترین حالت خود!)

وقتی جناب دکتر عقیق از کلاسهای حضوری به عنوان اضافه سرویس یاد کردند بنده گفتم :

ببینید ،دانشگاه داره کار خودشو جبران میکنه ، یعنی نقص کلاسهای آموزش از راه دور رو داره جبران میکنه ، تعهدش آموزش از راه دور بوده !

برای اینکه بدونید ! وظیفه ی دانشگاه کلاس از راه دوره ، وقتی کلاس اینترنتی میزاره ، در واقع برای جبران هم باید کلاس اینترنتی بزاره ، اگر میاد یه کلاس زنده هم اینجا برگزار می کنه توی مکانیک ، برای چیه ؟ برای اینکه مثلا باز یه اضافه کاری کرده باشه !

نه ، نه ! فکر می کنم تعبیرتون اشتباست ، وظیفه ی دانشگاه ، وقتی کم کاری می کنه ، وظیفش اینه که توقع دانشجو رو برآورده کنه !  حالا به هر نحوی که باشه !

توقع دانشجو چیه اینجا ؟

توقع دانشجو اینه که یک ترم که عقب افتاده ، دیگه همچین اطلاعیه ای توی سایت زده نشه که مشکلی نبوده ، توقع دانشجو اینه که چه توی شهرستانه ، چه تهران مشکلش حل بشه ، نه اینکه فقط رفع تکلیف بشه !

توقع دانشجو اینه که وقتی کلاسی برگزار نشده الکی کلاس تقویتی گذاشته نشه ، شماره حساب داده بشه به دانشجوها ، چرا کلاس تقویتی برگزار شد ، من اینو می پرسم از شما ؟ کلاسی که ( اصلش )  نبوده چرا کلاس تقوییتیش برگزار شده ؟

اولا شما مسئول سوال و جواب نیستی ! تشخیصو یکی دیگه میده اینجا !

تشخیصو کی میده اینجا ؟

شما نباید بپرسید این سوالا رو!

من یه دانشجو هستم یا نیستم ؟

شما دانشجویی ، ولی این سوالات اصلا ربطی نداره !

چرا ربطی نداره ؟ من باید این سوالاتو از کی بپرسم ؟ می خواهید بگم همه ی دانشجو ها بیان اینجا ؟ ( و خودشون سوالات رو ازتون بپرسند ؟ )

وقتی این حرف ها بین من و جناب دکتر عقیق زده شد جناب دکتر کاویان پور این جمله ی منو به قدرت نمایی و اخطار تعبیر کردند و من همونجا اعلام کردم که قصد قدرت نمایی ندارم و تا به حال جلوی همه ی تجمعات رو خود من گرفته ام !

اصلا دلیل اینکه اصرار بر همایش دارم ، جلوگیری از تجمع است ، اما ....

در ضمن پویا جان ، این رو هم بدون حراست برای همه حراسته ! اون کسی باید از حراست بترسه که خطایی کرده ، چه دانشجو باشه چه دانشگاه ، چه بسیجی باشه ، چه عضو انجمن اسلامی ! چه چپ و چه راست !

اما در ادامه به تشخیص مسائل هم از جانب تو شک کردم٬ چراکه به درستی گفتی که مسئولین برای آموزش الکترونیکی تلاش‌های بی‌وقفه‌ای انجام می‌دهند٬ ولی بعد از آن افزودی٬ نه برای دانشجویان الکترونیکی!!!

اگر تفاوت این دو مقوله را برای من نیز توضیح دهی تا من هم متوجه تفاوت آنها شوم سپاس‌گزار تو خواهم بود٬ دوست من تلاش برای ارتقای آموزش الکترونیکی به معنای تلاش برای بهبود امکانات٬ سطح علمی٬ جایگاه اجتماعی و دیگز پارامتر‌های این نوع از آموزش است و در واقع یعنی تلاش برای دانشجویان این نوع از تحصیل و یعنی ارتقای این دانشجویان و نه شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگری!

همه پزشکها برای سلامتی مردم کار می کنند ، یک پزشک بیمار را از مرگ نجات می دهد و یک پزشک در آزمایشگاه خود موش ها را به بیماری مبتلا می کند ، سپس درمان می نماید تا اطلاعات کسب کرده هم علم پزشکی را تقویت کرده و هم جان انسانها را نجات بدهد!

ما توی این مشکلات اسیر شده ایم تا دانشگاه بتونه از طریق تجربه ای که به خاطر ما کسب می کنه آموزش الکترونیک رو ارتقاء بده ، همانطور که یک پزشک برای مبارزه با بیماری ، موش رو به بیماری مبتلا میکنه ! مسئولین به خاطر از ما بهتران ، ما رو به این بیماری مبتلا کرده اند !

دوست من در ادامه گفتی که ما موش آزمایشگاهی هستیم و اینجا هم آزمایشکاه است٬ در ابتدا باید بگویمت که قبل از اینکه به اینجا بیایی به حتم می‌دانسته‌ای که این نوع از آموزش٬ شیوه‌ای است نوپا و به تازگی بر پا گشته٬ پس به حتم با اشکالتی مواجه است٬ که باید برای رفع آنها تلاش نمود

من از قبل ، آموزش الکترونیک رو میشناختم و میدونم که اشکالاتی داره ، منتها این اشکالات از قبل می بایست ، بررسی میشد ، و نباید این اشکالات تا حدی باشه که دانشجوها دوماه کلا هیچی یاد نگیرند ، به فرض اگه این مشکلاتو هم ما بپذیریم ، سوال من اینه که چرا دانشگاه نمی پذیره و چرا به جای جبران واقعی ، ما رو سرگرم کلاسهای حضوری مزخرف میکنه و بعد هم اطلاعیه میده که شما عقب موندید ؟  اگر دانشگاه بپذیره که اشکالات وجود داره ، شاید دانشجو هم بپذیره !

٬ اما اینکه گفته‌ای هیچ تعهدی وجود ندارد٬ این را دیگر اصلا نمی‌توان پذیرفت٬ به دلایلی که ذکر رفت و تلاش‌هایی که انجام شده و اجرا شده! در چه زمانی قرار بر این بوده که ما یک هفته در میان دارای کلاس‌های حضوری باشیم؟؟!!

وقتی به دانشگاه اعلام شد که کلاسهای از راه دور مفید نیست ، دانشگاه این کلاسهای حضوری رو برای جبران کاستی های خودش مطرح کرد و البته بعدا یادش رفت که مشکل از خودش بوده ! و سعی کرد منت بزاره !

نه دانشگاه عزیز ، حتی اگه همه کلاسها از فردا عالی بشه ، و ترم عقب بیافته و استادان محترم از صفحه ی اول درس رو شروع کنند ، باز هم من طلبکار هستم و تو بدهکار ، چون دو ماه از وقت منو هدر دادی ، دو ماه نه درس خواندیم و نه تفریح کردیم و نه کار کردیم ، فقط سازش کردیم ! و وعده های عمل نشده شنیدیم !

یا قول‌های مساعدی که دیروز به ما داده شد؟! پس بی‌جهت از بی‌ تعهدی مسئولین سخن نگوییم٬ که تلاش‌های زیادی انجام شده و می‌شود تا عقب ماندگی بوجود آمده جبران شود٬ که خود  به خوبی شاهد و ناظر آن نیز بودی!
در ادامه خواهان شرم دانشگاه شدی! نه دوست من٬ من شرم دانشگاه را نمی‌خواهم! از شرم دانشگاه چه چیزی عاید ما می‌شود؟؟!! من دانشگاه و مسؤلی را می‌خواهم که برای ما اینقدر ارزش قائل باشد که کلاس خود را لغو نماید و به مشکلات ما رسیدگی نماید٬ از شرم آنها چیزی عاید ما نمی‌شود.

دوست من ، چرا حرف کسانی رو باور می کنی که همیشه بهت قول میدهند و بعد فراموش می کنند ؟ کدام قولشان ، قول بود که من روی حرفشان حساب کنم ؟  بله من میدانم مسئولین محترم دانشگاه شب و روز برای ما زحمت می کشند اما نمی دانم چرا نتیجه ی زحماتشان هیچ مشکلی را حل نکرده است ؟          

اگر دکتر عقیق می دانستند با لغو یک کلاس اینقدر به وجد می آیی ، هر روز کلاسهایشان را لغو می کردند !   دکتر عقیق مسئول کلاسهای لغو شده ی این دو ماه است ؟ چرا از اینکه کلاس 700 دانشجو به مسخره گرفته شد به وجد نمی آیی ؟

این که میگویی از شرم چیزی عاید ما نمی شود را می پذیرم  ، از شرم چیزی عاید ما نمی شود همانطور که از حرف و وعده دادن هم چیزی عاید ما نمی شود !!!

و در آخر هم گفتی که این همه صبر کردیم و تلاش نمودیم٬ آری٬ هم خود شاهد و ناظر تلاش‌هایت بودم٬ و هم در حد توان سعی بر یاریت داشتم٬ ولی یک اصلاح طلب هیچ‌گاه به این زودی و آن هم در این نقطه‌ی عطف که یک پیروزی برای ما محسوب می‌شد و نمی‌دانم که چرا از آن اول با رفتار انقلابی خود قصد بر شکست داشتی و امروز هم آنرا یک شکست پنداشتی؟؟؟!!!
نه دوست من٬ این رسم اصلاحات نبود که به جای آوردی٬ و خیلی زود بریدی!

من این سوالات رو از دانشجوها پرسیدم تا در مورد تغییر نحوه برخورد با دانشگاه مشورتی کرده باشم ، مسلما وقتی می گویم برخورد را تغییر دهیم ، یعنی می خواهم باز هم برخورد داشته باشیم و این خود نشان از پیوستگی در پیگیری است ، خودت میدانی که این نحوه برخورد را تا کنون نداشته ام و در همه جلسات لبخند زده ام ، سکوت کرده ام و یا به حرف ها اعتماد کرده ام ، اما اینبار بعد از دوماه که از این لبخند ها نتیجه نگرفتیم ، سعی کردم مسئولین رو متوجه عصبانیت دانشجوها بکنم ! و نظرم اینه که باید نحوه برخورد کاملا تغییر کنه ! و این به هیچ عنوان نشانه ی بریدن نیست !

نمی دانم چه چیزی را به عنوان نقطه ی عطف پیروزی تعبیر کرده ای ؟ آیا منظورت همان وعده هایی است که به ما دادند ؟؟؟

اگر رسم اصلاح طلبان این است که با دوست و غیر دوست ( با حراست و خدمات آموزشی ) یکجور برخورد کنند ، اگر رسم اصلاح طلبان این است که همواره صحبت کنند حتی اگر متوجه شدند که طرف مقابل آنها قصد صحبت منطقی ندارد ، پس دلیلی ندارد که من را اصلاح طلب بخوانی !

تصور میکنم دو ماه برای اثبات اصلاح طلبی کافی بود !

ضمنا از این پس یا خبری را اصلا اعلام مدار٬ یا اگر اعلام داشتی آنرا بطور کامل و دقبق بیان دار نه آنچه را که خود دوست می‌داری٬ تو فقط بدی‌های دیروز را آن هم با ظن خویش بیان داشتی٬ و این رسم خبررسانی هم نبود که تو ادا داشتی٬ شاید بهانه‌ات نبود اجازه از طرف مسئولین برای بروز اخبار بود تا زمانی که خودشان اعلام دارند٬ ولی برای این اخباری که بطور نصفه و نیمه هم اعلام داشتی اجازه‌ای نداشتی٬ و به دوستانمان هم با این نوع اخبار پراکنی‌ات حق هرگونه قضاوت و رفتاری را می‌دهم٬ تو که در بطن موضوع بوده‌ای اینگونه می‌گویی٬ از دیگران چگونه توقعی می‌توان داشت؟؟؟!!!

خود تو شاهد بودی که من 3 بار از دکتر عقیق اجازه خواستم که وعده ها و کارهایی که کرده اند را در همکلاسی منعکس نمایم ، ایشان اجازه ندادند ، مسائلی هم که گفته شد نه از وعده ها بود و نه از کارهایی که دانشگاه انجام داده !  دکتر تاکید کردند که آنچه قرار است انجام بدهیم را نگویید و فعالیت هایی که برای رفع مشکل کرده ایم را هم نگویید !

البته من با دکتر عقیق کاملا موافقم ، چرا که کارهای انجام شده پاسخ مناسبی برای دانشجو نیست و دانشجو باید نتیجه ی کار را در عمل ببیند !

و کارهایی که قرار است انجام شود هم بهتر است زمانی که عملا انجام شد ، خود دانشجوها متوجه بشوند چرا که دانشجویان آنقدر وعده ی عمل نشده شنیده اند که دیگر حرف کسی را باور نمی کنند !

خطاب نهاییم شما دوستان عزیزی هستید که ما در این مدت را یاری نمودید٬با صبر پیشگی و استقامت بی مثال خود.

دوستان من در ابتدا باید بگویم که از اول تا به امروز هر کسی قصد هرگونه اعتراضی را داشته می‌توانسته انجام دهد٬ و هیچگونه مانعی نبوده٬ و حتی خود دکتر عقیق هم اعلام نموده‌اند که روزهای شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۵ با تعیین وقت قبلی از شماره‌ی  ۸۸۲۹۵۹۱۱-۰۲۱ در خدمت شما عزیزان هستند تا مشکلات و پیشنهادات خود را با ایشان مطرح سازید٬ و به حتم که ایشان هم استقبال خواهند نمود٬ برای اعتراض دسته جمعی هم مانعی وجود ندارد و مختارید٬ ولی دیروز به ما وعده‌های مساعدی داده شده٬ که تا حد زیادی جبران عقب‌ماندگی‌ها را نموده و جای نگرانی چندانی وجود ندارد٬ که این برنامه‌ها بطور دقیقی اعلام خواهند شد٬ و امکانات جدیدی در نظر گرفته شده تا مشکلات ما هرچه سریع‌تر رفع گردند٬ و این نکته را هم صمیمانه عرض می‌کنم که مسئولین صادقانه و مسئولانه در تلاشند تا مشکلات ما رفع گردند٬ و تا به حال هم متأسفانه مشکلاتی پیش آمده که از دست مسئولین خارج بوده٬ و آنها قصد آزمون و خطا را نداشته‌اند٬ و اشکالات پیش آمده ناخواسته یوده و آنها پیگیرند تا هرچه سریع‌تر این مشکلات رفع گردند٬ امید به آنکه هرچه سریع‌تر این مهم محقق گردد.

بله درست می گویید اما سوال اینجاست که تصور نمی کنید که گوش ما از وعده پر است و آنچه در عمل دیدیم آن اطلاعیه ی غیر منطقی دانشگاه مبنی بر عقب ماندگی ما بود ؟ 

 این دانشگاه است که شدیدا دچار عقب افتادگی است !

باری دیگر از همه‌ی شما عزیزان نهایت تشکر و سپاس را دارم٬ و برای همه‌ی شما دوستان آرزوی بهترین‌ها را دارم.

 @ به نام خداوندی که می توان روی وعده اش حساب کرد !

دانشگاه خواجه نصیر به خاطر هدیه هایی که میفرستم، از من تشکر کن ! (اگر نقد منصفانه و بر پایه‌ی حقیقت باشد به حتم دانشگاه تشکر و گلباران هم خواهد کرد همانطور که جناب دکتر صدیق فرمودند هرچه نقد در وادی صنفتان می‌خواهید بنویسید!)

پویا جان ، شدیدا از تو ممنونم و فردا که تو را خواهم دید روی گل تو را به خاطر هدیه ای ( نقد ) که به من دادی  خواهم بوسید !

در آخر اضافه می کنم که از نحوه ی برخوردی که در جلسه ی قبل داشتم به هیچ عنوان پشیمان نشده ام اما فکر می کنم تکرار این برخورد مناسب نباشد و مسیر حل مشکل ، کلا باید عوض شود !

نظر شما چیست ؟ برخورد من بد بوده یا خیر ؟ بعد از این چگونه برخورد کنیم ؟

نظرات 18 + ارسال نظر

رنجنامه . . .

, , جمعه 9 آذر 1386 ساعت 12:14

بزرگترین جهاد سخن حق در برابر پادشاه ستمگر است

غلامی, IT, جمعه 9 آذر 1386 ساعت 14:50

با سلام
به نظر من هر کس یک دید و یک نظری رو راجب رفتار انسانها داره شما یک دید و آقای صفری هم یک دید و یک نظر متفاوت دارند اگر همه ی انسان ها یک نظر را داشتند آن وقت تفاوتی بین انسانها وجود نداشت.
اقای صفری رفتارهای مسئولین دانشگاه رو کاملا معمولی نگاه می کنند و شما به گونه ای دیگر و این نظر شخصی هر کس هست.
به نظر من این خواننده است که باید متن رو بخواند و با کارهای انجام شده از طرف دانشگاه برای دانشجویان , نوشته ها رو مقایسه کند و در مورد رفتارها قضاوت کند.
و فقط این یک نظر شخصی بنده هست و نمی دانم تا چه اندازه ای صحیح می باشد.

سلام
نظر شما کاملا صحیح است ، و بنده هم می خواستم قضاوت شما و دوستان دیگر را بدانم تا مورد راهنمایی قرار بگیرم ، اما شما هیچ قضاوتی نکرده اید !

علیرضا قهرمانی, نرم افزار, جمعه 9 آذر 1386 ساعت 16:01

ما مسلمان هستیم و به خدایی اعتقاد داریم که عادل یکی از نامهای اوست و عدالت در دین اسلام مسئله اییست که رعایت آن بر همه مسلمانان واجب است.پس چرا ما دانشجویان الکترونیکی باید از کمترین حق یک دانشجو (حضور در کلاس درسی اساتید) محروم باشیم در حالی که دانشجویان دانشکده های مختلف از کمبود امکانات می نالند؟!! آیا ما اصلا امکاناتی داریم که کمبود داشته باشد؟ شما امکانات رو چطور معنی می کنید؟! بیایید واقعا مسلمان باشیم.نه اینکه اسم یک مسلمان را یدک بکشیم و با این کارهایمان وجهه اسلام را بخاطر غرور خودمان ضعیف کنیم!!!!

علی طهرانی, it, جمعه 9 آذر 1386 ساعت 16:29

سلام
بچه ها بجای این دعوا کردن و تایپ کردن طومار برید ۲ دقیقه تفکر کنید و درس بخوانید
درس بخوانید درس اگر درس خوانده بودید الان اینجا نبودید
برید درس بخوانید درس خیلی چیزه خوبیه برید درس بخوانید
یا علی

علی طهرانی, , جمعه 9 آذر 1386 ساعت 16:38

راستی یه چیزی رو یادم رفت بگم
حمید توکلی نوشته است :
پویا جان ، شدیدا از تو ممنونم و فردا که تو را خواهم دید روی گل تو را به خاطر هدیه ای ( نقد ) که به من دادی خواهم بوسید !


حالا این هدیه ای (نقد) چند تومان بوده که می خواهی بری روی پویا رو ببوسی؟

دکتر علی طهرانی , it, جمعه 9 آذر 1386 ساعت 18:46

سلام
حمید جان انصافا چند ساعت طول کشید این متنی که من تا میبینمش حوصلم نمیاد ۱ خط را بخوانم را نوشتی ؟
بجای این کار میرفتی بیرون ۲ تا گاز میدادی یا میرفتی یه چیزی میخوردی یا میشستی پشت پی سی ۲ تا گیم میزدی بالاخره یه کاری میکردی که حال میکردی
برو یه حالی به خودت بده که حال کنی
یا علی

رویا, IT, جمعه 9 آذر 1386 ساعت 19:01

به نظر من اینقدر حواسمون به اعتراض و انتقاد و نقد و غیر نقد و ... بوده که داریم از موضوع اصلی پرت میشیم! (درس خوندن!)
درسته منم از کلاسا راضی نیستم . ولی وقتی کمکمون نمیکنن و به حرفامون گوش نمیدن بهتر نیست وقتمون رو با این سیستم خواجه نصیر تلف نکنیم و خودمون دست به کار بشیم؟این همه خودمون رو جز می دیم آخرم کمکی بهمون نمی کنن! من از دوستانم که روزانه می رن شنیدم اونها هم باید خودشون درس بخونن.
با اینکه حضوری هستند اونها هم همچین درسی از استاد نمی گیرن! خودشون می خونن!!
به نظر من همین مسئله است که مارو از دوران مدرسه جدا می کنه! خودمون بخونیم و کتاب های مختلف بخونیم و تحقیق کنیم و از زحمات خودمون لذت ببریم!!
الان همه از دست این دانشگاه آنتیک عصبانی هستیم. می دونم! ولی اگه یک دقیقه چشماتون رو ببندید و یه نفس عمیق بکشید، چشماتون رو که باز کنید میبینید ما می تونیم !
تازه ، مزه هم داره!! بیشتر حس دانشجویی داره! تموم شد روزهایی که درس رو لقمه می کردن می دادن بهمون!
وقتی بحث کردن با اینها مثل توضیح دادن یک مسئله علمی به آدم مست هست ، چرا خون خودمون رو کثیف کنیم؟

درسته !

حق گرفتنیه !

من خونمو کثیف نکردم ، اصلا در جلسه قبل عصبانی هم نبودم ، فقط کمی ادای آدمهای عصبانی رو درآوردم تا بگویم که راضی نیستم !

از دوستاتون بپرسید که تا به حال از کتابخانه بیرونشون کردند ؟

از دوستاتون بپرسید که تا به حال تحقیرشون کردند ؟

از دوستاتون بپرسید که تا به حال اینقدر برای تشکیل یه تشکل دانشجویی جلشون سنگ انداختن ؟

از دوستاتون بپرسید که تا به حال شده که دانشگاهشون نزاره در مسابقات علمی و ورزشی رقابت کنند ؟

حس دانشجویی فقط با خودخوانی نیست ، دانشجو باید در اجتماع دانشجویی زندگی کنه ! اگه مسئول دانشگاه که برای خدمتگزاری به قشر بهترین دانشجوها استخدام شده به خودش اجازه بده دانشجو رو به بازی بگیره ، فردا هر کسی توی این مملکت دانشجو رو به بازی میگیره !

ممنون از شما

, , جمعه 9 آذر 1386 ساعت 20:15

حمید جان سلام.من در ابتدا باید از شما تشکر کنم به خاطره زحمت هایی که کشیدی.اما می خوام بگم داری خیلی خودت اذیت میکنی.من چند تا از دوستام در دانشگاه های خوب تهران درس می خونن و اونجا هم اساتیدشون یه مقدار درس میدن و بعد خودشون باید برن بخونن .همین طور که خودت میدونی و خانم رو یا گفت محیط دانشگاه طوریه که باید خودمون درس بخونیم. من نمی خوام از دانشگاه طرفداری کنم و قبول دارم که تا اینجا به خوبی به تعهداتش عمل نکرده ولی به نظرم بهتره همه ی ما تمرکز کنیم روی درس خوندن و اینقدر خودمون اذیت نکنیم.من باز هم از زحمات شما تشکر می کنم.امیدوارم موفق باشی.

محمد, رشته مترجمی, ..... جمعه 9 آذر 1386 ساعت 21:39

خاک بر سر همتون که خودتون رو علاف کردین.من یه رفیق دارم فامیلش علافچیه بگم بیاد همتون رو جمع کنه.
برین درس بخونین آخر ترم می بینمتون. see you later

.................., IT, جمعه 9 آذر 1386 ساعت 22:29

سلام بر پویا و حمید
من از هر دو تون تشکر میکنم که به فکر دانشجو ها هستین
از هر دو تونم خیلی گله مندم
شما خودتون با هم اتفاق نظر ندارین که پا شدین رفتین دانشگاه پس چطور انتظار دارین که کار ها درست پیش بره؟
ولی
در کل من موافق اقا حمید هستم
و
نباید بیخودی از دانشکاه دفاع کرد (یعنی اقا پویا شما هیچ مشکلی ندارین؟اگه این طور باشین شما اولین کسی هستین که این طورین ولی ۱۰۰٪ شما مشکل دارین و این ممکنه هر مشکلی باشه )(شاید هم تو دانشگاه فامیل دارین یا از طرف دانشگاه حقوق میگیرین)
هر ادم عاقلی که این وضع رو ببینه مطمئنا از خودش عکس العمل نشون میده ولی شما ممکنه اصلا ......)
من خودم تهرانم
ولی
غصه این شهرستانی ها رو میخورم اخه اینا چه چیزی از ما کمتر دارن که نمی تونن بیان از کلاس های حضوری استفاده نکنن یا اگه خواسته باشن بیان حد اقل ۳۰۰۰۰ تومن پاشون بیفته
واقعا
دانشکاه باید از این موضوع شرمگین باشه
اینا که کسی براشون نیست که بره مشکلاتشون بگه
تازه
من از یکیشون فهمیدم که اومده تهران فقط برای حل مشکلات خودش و بقیه شهرستانی ها
ولی انگار نه انگار
که دانشجوی اونجاست
دانشگاه بهش گفته مشکل خودته و ما هیچ کاری نمی تونیم برات بکنیم حتی یه سقف برای یه دقیقه موندن زیر اون (امیدوارم این دوست من از ذستم ناراضی نباشه)
ولی من مطمئنم که مسئولین هیچ کاری براشون نمی کنن
من واقعا متاسفم دانشگاهی با این اعتبار با این نام ..........
حمید جان لا اقل تو یه کاری بکن(هر چند میدونم ثمری نداره
ببخشید سرتون رو درد اوردم

فاطمه قرباوی, ّّIT, جمعه 9 آذر 1386 ساعت 23:35

آقای توکلی و آقای صفری در ابتدا بابت تمام زحماتتون ممنونم

من به این جمله اعتقاد دارم:هیچ وقت از کسی که با من موافق بود چیزی یاد نگرفتم......
این خوبه که تفاوت بینتون وجود داره اما خواهش می کنم سعی کنید در ابتدا این تفاوتها رو بین خودتونو نقد و بررسی کنید و بعد به سراغ دانشگاه بروید....

اما در مورد ماجراهایی که پیش آمد:آقای صفری ، از زحماتتون ممنونم اما شما خیلی با صبر و حوصله پیش می روید و واقعا خودتان را موش آزمایشگاهی می دانید!!!!.....شما خودتان ،وقت و پولی رو که این ترم پرداخت کرده اید را در برابر دانشگاه باختید چرا که سبک آموزش الکترونیکی نو پاست؟
آقای صفری آیا می دانید از نظر قرآن بزرگترین بازنده کسی است که خود را ببازد؟

اما شما آقای توکلی من حرفهای شما را قبول دارم اما بهتر است طوری رفتار کنیم که مسئولین دانشگاه را از خودمون عصبانی نکنیم که از سر لجبازی کاری برایمان انجام ندهند یا اینکه آنها را به تعویق بیاندازند(کاری که زیاد کرده اند).....این درسته که شما می خواستد با رفتارتون عصبانیت بچه ها رو برسونید(هر چند که متاسفانه خیلیا دیگه سرد شدن و بی خیال) اما بهتره که نشان دادن این عصبانیت ها همراه با توهین نباشه(هرچند که با خلف وعده هاشون زیاد به ما توهین کردن) اما من فکر می کنم بهتره محافظه کار باشیم.....

به هر حال واسه ی هر دوی شما آرزوی موفقیت می کنم.....

من خواستم اعلام حضوری از این راه دور کرده باشم هر چند که وظیفه ی خودم می دونم که پی گیر حقوقم باشم.....

یا حق

من هم از شما به خاطر حمایت هایی که می کنید ممنونم !

اتفاقا همین کار رو هم می کنیم و دلیل این متنها و انتقاد ها هم همین است که اختلاف نظرمان را با کمک دانشجوهای دیگر بررسی کنیم تا اگر برخورد دیگری با دانشگاه پیش آمد بتوانیم با نظر یکدیگر و نظرات سازنده ی شماها اینبار بهتر برخورد نماییم !

من فکر میکنم در مورد آقای صفری اشتباه کرده اید ایشون خودشون رو نباخته اند ، منتها راهکار دیگری برای حل مشکلات ارائه می دهند !

من با برخوردی که در جلسه ی پیش داشتم می خواستم به مسئولین بگم که اگه همیشه لبخند بر لبانمان است دلیل این نیست که با مشکلات کنار آمده ایم و تفاوت انجام وظیفه را با رفع تکلیف می دانیم !
اما به هر حال انتقاد شما را می پذیرم و از نقدی که کردید ممنونم !

من هم برای شما و بقیه دانشجویان آگاه آرزوی موفقیت دارم !

, IT, شنبه 10 آذر 1386 ساعت 08:54

Salam
Be nazare man ke barkhorde shoma aslan bad nabude.aadam bayad jaiee az khodesh sabury neshun bede ke kasy bashe ke be nazaratesh ehteram bezare.pas raftare shoma kamelan maghulo manteghy bude.
Valy dar morede aghaye Safary.be nazare man ishun tuye roya hasten.motmaenan modam be khodeshun vadeie bkhod midan ke age emruz dorost nashod,farad hatman dorost mishe!!!vaghean az inke mibinam bazy az dustan intory fekr mikonan,na omid misham.az nazare ishun ma bayad hamintor sabr konim va javab haie gheire manteghy begirim be omide inke shayad ye ruzy vazeeiatemun behtar shod!!!!

, , شنبه 10 آذر 1386 ساعت 10:51

بزرگترین جهاد گفتن کلمه حق نزد پادشاه ستمگر است

محسن, فا, شنبه 10 آذر 1386 ساعت 13:02

سلام
حمید جان دستت درد نکنه که به فکر بچه های شهرستانی هستی .
پویا خان دستت درد نکنه که هنوزم میخوای با روش مسالمت آمیز رفتار بشه
حمید جان شما خیلی خوب رفتار کردی وعکس العملت عالی بوده ولی به گمان من میتونستی مودبانه تر این صحبت ها رو به صورت جدی با آقایون مسئول در میون بزاری ، اما پویا جان شما خیلی دیگه داری کارای دانشگاه رو بزرگ جلوه میدی ؛عزیزم زمانی که یه رشته میاد توی لیست سازمان سنجش یعنی آماده ی خدمات دهی به تمام دانشجویانی هست که اون رشته رو قبول میشن پس قاعدتا نباید مشکلی وجود داشته باشه ولی اینجا همش مشکل بوده و به قل حمید عزیز 2ماه از وقت ما تلف شد ؛وقتی ما داشتیم به استاد میگفتیم که استاد صدا خرابه دانشجوی آزاد نا کجا آباد داشته از استادش اشکال درسی میپرسیده ،پس به هیچ عذر و بهونه ای قصور و کم کاریه آقایون توجیه پذیر نیست و هر کاری هم که انجام دادن ،میدن وخواهند داد در قبال پولی که از کنار ما در آوردن هیچی تیست جز وظیفه و هیچ منتی بر سر ما نگذاشتن بلکه وظیفشون رو انجام دادن و بس ؛ تمام این وعده و وعید ها باید قبلا انجام میشده نه وسط ترم تازه فکره چاره کنن (این ضرر کوچیکی نیست که ما ترممون دیر شروع شده و با بقیه هماهنگ نیستیم)
در ضمن ما هم تا حالا همچین بد رفتار نکردیم در قبال کم کاریه آقایون بهترین برخوردا رو داشتیم ،حالا اگر هم حمید جان حرفی زدن مطمئن باش لازم بوده که حد اقل یه بار هم که شده این حرفا زده شه چون واقعا بیشتر از این مدارا کردن برابر میشه با بی خیالی.

مجید, , شنبه 10 آذر 1386 ساعت 16:30

سلام بر پویا و حمید
آیا تا بحال در مورد جنبش دانشجویی فکر کرده اید؟
در این جنبش نظرات گوناگونی مشاهده می شود و طبیعی است فقط حرکات انجام شده می بایست با پتانسیل همگانی همخوانی داشته باشد ، اگر پویا و حمید دو جبهه جدا ایجاد نمایند جنبش تمام یافته ها را از دست خواهد داد و اگر درموقع مناسب تهاجم نکند نیز چیزی بدست نمی آورد. انتخاب راهکار مناسب در زمان مناسب یک هنر است و باسعی وخطا بدست میاید بشرط اینکه ( تجربه نا اهل را چون گردکان بر گنبد نباشد)

, , شنبه 10 آذر 1386 ساعت 18:30

نهایت تشکر و قدر دانی مرا به خاطر دلسوزی هایتان برای ما شهرستانی هارا بپذیرید . وقتی ما این بی توجهی های مسئولین(برگزاری کلاسهای ۱هفته در میان) را نادیده میگریم و مجبور به پذیرفتن انها هستیم!؟؟؟ حداقل انتظار برخوردی در خور و شایسته دانشگاه خواجه نصیر را داریم (پس از طی ۱۴ساعت راه بدلیل در خواست تعویض کلاس در جواب امر به خروج از دانشگاه و یا تحمل کلاس با استاد یار دیگر را شنیدم!!!! )

, , یکشنبه 11 آذر 1386 ساعت 01:06

سلام
شما که همش میگین برای ما شهرستانی ها کار کردن اخه چی کار کردن؟؟؟؟
یا
واضح تر بگم میخوان چی کار کنن که من شهرستانی ازش خبر ندارم؟؟؟؟؟
اقای توکلی چرا واضح نمیگین میخوان برای ما چی کار کنن؟؟؟؟

نه برای شمای شهرستانی کاری کردن نه برای من تهرانی ( کرجی )
فقط تا به حال وعده دادن و سرگرممان کردند !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد