KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

کاهش مصرف گاز سالانه ساختمان با کاربرد بلوک های سبک بتن کفی

 

کاهش مصرف گاز سالانه ساختمان با کاربرد بلوک های سبک بتن کفی


--------------------------------------------------------------------------------

کاربرد بلوک های بتن سبک کفی در ساختمان های مسکونی که باعث کاهش مصرف گاز می شود در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تحقیق شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سمانه بابایی دانشجوی ارشد رشته عمران محیط زیست در خصوص پایان نامه خود آورده است: دراین تحقیق سعی شده پس از بررسی مختصر شیوه‌های انتقال حرارت و شناسایی مسیرهای اتلاف انرژی درساختمان به شناخت ویژگی ها، مشخصات و مزایای بتن کفی نسبت به سه نوع مصالح متداول آجر شناسی، بلوک سفال و پانل سه بعدی پرداخته سپس دیواره‌ها و پارتیشن های یک ساختمان مسکونی را با این چهار نوع مصالح و به کمک نرم افزار بهسازان مدل سازی کرده و میزان مصرف برق و گاز و هزینه انرژی سالانه کل ساختمان در دو حالت مساحت ثابت با ارتفاع های متغیر و ارتفاع ثابت با مساحت های متغیر مقایسه گردید.
وی گفت: از مهمترین اثرات کاربرد بتن کفی در دیواره‌ها علاوه بر مزایای بسیار مانند کاهش اثر نیروی زلزله، باعث کاهش قابل توجه در مصرف گاز می شود و با افزایش ارتفاع ساختمانریال این درصد کاهش محسوس تر نیز می شود همچنین کاربرد بتن کفی در ساختمان های با ارتفاع ثابت باعث کاهش مصرف گاز می گردد.
یادآور می شود، این پایان نامه شانزدهم مهر دفاع و تایید شد./م

نظرات 2 + ارسال نظر
علی وحیدی مجرد, عمران, آزادمشهد یکشنبه 25 فروردین 1387 ساعت 17:43

باسلام وخسته نباشیداینجانب درحال تحقیق درموردبتن کفی می باشم لطفا درموردچگونگی دسترسی به کل پایان نامه ومنابع دیگرتوضیح دهید.باتشکر

, , دوشنبه 10 تیر 1387 ساعت 23:54

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد