KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشگاه خواجه نصیر پشتوانه بخش فضایی کشور است

رئیس سازمان فضایی ایران:

 

7 دانشگاه پشتوانه بخش فضایی کشور خواهند بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان فضایی ایران گفت: دانشگاه خواجه نصیر، علم و صنعت، صنعتی امیر کبیر، شهید بهشتی، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و دانشگاه شیراز به عنوان پشتوانه بخش فضایی کشور خواهند بود.
  
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، احمد طالب‌زاده عصر امروز در مراسم ششمین روز هفته فضا که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به تشکیل شورای عالی فضایی گفت: شورای عالی فضایی چه در دولت نهم و چه در دولت گذشته بیشترین تعداد جلسات را در مقایسه با سیار شوراها داشته که این نشان دهنده اهمیت موضوع فضا در بین دولتمرداران بوده است.
وی با تاکید بر این نکته که برای پیشبرد اهداف فضایی برنامه‌های توسعه کشور و سند چشم‌انداز بیست ساله باید بخش تحقیقات و تربیت نیروی انسانی تقویت شود، افزود: مطالعات زیادی بر روی دانشگاه‌های کشور انجام شده است و از آنجا که بحث فضا مقوله‌ای بین رشته‌ای است باید در دانشگاه‌ها مراکز تحقیقاتی بین‌رشته‌ای در زمینه فضا ایجاد شود.
رئیس سازمان فضایی در ادامه تصریح کرد:‌ در دانشگاه‌ها و برخی مدارس کانون‌های فکری ایجاد شده و چنانچه طرحی در راستای برنامه درسی فضایی کشور باشد، در سازمان فضایی ایران، مورد حمایت و بررسی قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها بهترین مکان برای اجرای برنامه‌های فضایی هستند و اجرای برنامه‌های فضایی باید در دانشگاه‌ها متمرکز باشد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها جزء خانواده هوا و فضا هستند و از آنجا که این صنعت نیاز به تخصص‌های مهندسی مکانیک و کامپیوتر صنایع مواد متالوژی و فیزیک دارد، خاطرنشان کرد: 7 دانشگاه خواجه نصیر، علم و صنعت، صنعتی امیر کبیر، شهید بهشتی، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و دانشگاه شیراز به عنوان پشتوانه بخش فضایی کشور خواهند بود و عمده قراردادهای سازمان فضایی در این دانشگاه‌ها است.
وی با اشاره به اینکه تاکنون تنها کشورهای محدودی وارد فضا شده‌اند، افزود: پروژه‌های فضایی هزینه‌بر هستند و نیاز به سرمایه‌گذاری دارند و به همین دلیل همه کشورها توان شرکت در این پروژه‌ها را ندارند.ما برای حفظ منافع ملی کشور و رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز باید از تعاملات و مشارکت بین‌المللی استفاده کنیم.
طالب‌زاده اضافه کرد: در دو سال اخیر فعالیت‌های خوبی در زمینه بین‌المللی آغاز شده است که اگر پشتوانه داخلی نداشته باشند، موفق نخواهند شد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد