KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دو دانشگاه تهران و شریف در بین 550 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند

وزیر علوم در اردبیل: دو دانشگاه تهران و شریف در بین 550 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند
نیمی از 20 دانشگاه برتر خاورمیانه، ایرانی است


خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: آموزشی

وزیرعلوم، تحقیقات و فن‌آوری با اعلام اینکه دو دانشگاه تهران و شریف در بین 550 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند، گفت: دو دانشگاه تهران و صنعتی شریف توانستند در رتبه‌بندی دانشگاههای جهان، رتبه‌های 430 و 440 را کسب کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد مهدی زاهدی عصر امروز در ادامه دور دوم سفرهای استانی هیات دولت، در مراسم کنلگ‌زنی مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه محقق اردبیلی گفت:‌ دو دانشگاه‌ تهران و صنعتی شریف همچنین توانستند در این رتبه‌بندی ردیفهای 530 و 540 را در سطح دانشگاه‌های جهان از آن خود کنند.

وی همچنین افزود: در بین 20 دانشگاه برترخاورمیانه 10 دانشگاه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به وضعیت دانشگاه محقق اردبیلی ،گفت: این دانشگاه از لحاظ وضعیت علمی و آموزشی رشد خوبی داشته و طی دو سال گذشته در جهت ارتقای نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو، اصلاح هرم هیات علمی ، توسعه تحصیلات تکمیلی و پژوهشی اقدامات مناسبی را داشته است.

وزیر علوم با بیان اینکه نسبت استاد‌یار به مربی در دانشگاه محقق اردبیلی 61 درصد است، خاطرنشان کرد: این ظرفیت نسبت به جوان بودن دانشگاه رشد خوبی داشته است.

وی همچنین افزود: دانشگاه محقق اردبیلی توانسته است مجوز دوره‌ دکترا را کسب کند که این نیز پیشرفت مناسبی می‌باشد.

دکتر زاهدی خاطر نشان کرد: رشد مقالات پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه طی دو سال گذشته رشد 3 برابری در دانشگاه محقق اردبیلی یافته است.

گفتنی است، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه محقق اردبیلی دارای 2800 متر مربع زیربناست که برای این میزان یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای ساخت آن پیش بینی شده است و طی دو سال آینده ساخته می‌شود.

انتهای پیام

کد خبر: 8608-18190
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد