KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

درایتی: رسیدگی به شکایات احتمالی از احمدی‌نژاد وظیفه دستگاه قضای

درایتی: رسیدگی به شکایات احتمالی از احمدی‌نژاد وظیفه دستگاه قضایی است


نوروز: «مصطفی درایتی» عضو دفتر سیاسی جبهه مشارکت گفت: «در صورتی که افرادی که توسط آقای احمدی‌نژاد مورد اتهام واقع شده‌اند و آبروی آنان در معرض خطر قرار گرفته، شخصا از ایشان به دستگاه قضایی شکایت کنند، قوه قضائیه حق دارد و مکلف است تا به این شکایت‌ها رسیدگی کند».

درایتی در گفت‌وگو با خبرگزاری آفتاب اضافه کرد: «این حق افراد مختلف جامعه است که اگر احساس کنند آبرویشان در معرض تهدید است به منظور اعاده حیثیت خود به دستگاه قضایی شکایت کنند اما این مسئله که آیا آقای احمدی‌نژاد به دادگاه فراخوانده می‌شود یا نه، بنده نمی‌توانم آن را پیش‌بینی کنم».

اظهارات مشاور محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری در شرایطی بیان می‌شود که روزنامه «جمهوری اسلامی» با انتشار مقاله‌ای در شماره امروز چهارشنبه خود، خواستار مداخله قوه قضائیه برای پایان بخشیدن به اتهام‌زنی احمدی‌نژاد علیه دیگران شد.

درایتی در عین حال با بیان اینکه «احمدی‌نژاد و اطرافیانش مانند الهام حتی اصولگرایانی که کوچکترین انتقادی علیه دولت نهم مطرح می‌نمایند را متهم می‌کنند»، اظهار داشت: «اگر یک مجلس قوی و ناظر بر دولت وجود داشت، می‌توانست از رئیس‌جمهور بابت اتهاماتی که علیه افراد مختلف مطرح می‌کند، توضیح بخواهد تا نیاز به مداخله قوه قضائیه در این خصوص نباشد اما متأسفانه اینگونه نیست».

عضو دفتر سیاسی جبهه مشارکت با اشاره به نحوه بیان و سخنان محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری که به گفته وی «حاوی کمترین توهین و تحقیر علیه متنقدان و حتی دشمنانش هم نبود»، گفت: «مردم ادبیات اشخاص را با یکدیگر مقایسه و در نهایت قضاوت می‌کنند».

وی در پایان تأکید کرد: «متأسفم که بگویم مجموعه ادبیات و اتهامات آقای احمدی‌نژاد در مورد مخالفان منتقدانشان نه تنها باعث کسر شان نهاد ریاست جمهوری می‌شود بلکه موجودیت و اصل نظام را نیز تضعیف می‌کند».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد