KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

مصاحبه با رتبه 8 مدیریت سیستم وبهره وری -دانشجوی kntu و امیرکبیر

عنوان : مصاحبه با رتبه 8 مدیریت سیستم وبهره وری
تاریخ : 1386/08/28
مصاحبه شونده : آقای فتحعلی خانی
خلاصه : وقت هر درس متعلق به همان درس است

آقای آرش فتحعلی خانی ، رتبه 8 مدیریت سیستم وبهره وری و 21 مهندسی سیستم، ورودی 81 دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بارتبه 1845 منطقه 1، معدل پیش دانشگاهی 19.20 و معدل کارشناسی 14. دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی سیستم دانشگاه امیر کبیر.

 

 

وقت هر درس متعلق به همان درس است

 

 

  ضمن تشکر از حضور شما و به عنوان اولین سوال بفرمائید از ابتدا به فکر رشته سیستم بودید یا هدف اصلی شما صنایع بود؟

-  نه،من ازابتدا هدف خود را مهندسی سیستم قرار داده بودم و حتی درآزمون مهندسی صنایع شرکت نکردم بلکه رشته مدیریت (7گرایش) رابه عنوان رشته اول خود انتخاب و در آزمون آن شرکت کردم.

 

  ولی صنایعی هایی که به  سیستم فکر می کنند هم معمولا کنکور صنایع راشرکت می کنند؟

- بله، ولی من مطالب دروس طرح ریزی و کنترل موجودی را به خاطر نداشتم ، از طرفی روال سال قبل آزمون به این صورت بود که آزمون مدیریت قبل از آزمون سیستم و آزمون صنایع بعد از آزمون سیستم برگزار می شد و من علاقه مند بودم قبل از آزمون اصلی خود در آزمون رشته دیگری شرکت کنم تا آماده تر شوم.ضمن اینکه دروس تحقیق درعملیات، ریاضی و آمار وزبان در هر دو مشترک بود ؛ رتبه مدیریت صنعتی ام 446 شد و مجاز به انتخاب رشته هم شدم.

  سال قبل هم درکنکور شرکت کرده بودید؟

- بله ،من ترم 7 هم می خواستم به طور جدی درکنکور شرکت کنم ولی به علت مشغله زیاد بیش از2ماه نتوانستم برای کنکور بخوانم، رتبه ام هم حدود هشتصد شد.

 

ترم 9 چند واحد داشتید؟

-  5واحد

 

  امکان اینکه ترم 8 واحدهاراتمام کنید بود؟

- بله ،من معافیت خودراگرفته ام، و از نظر خدمت سربازی هم مشکلی نداشتم. تنها چیزی که باعث شد من 5 واحد برای ترم آخر نگه دارم توصیه دوستانم دراین مورد بود که برای کسی که قصد شرکت درکنکور را دارد بهتر است که لااقل یک روز به دانشکده بیاید، همیشه در خانه یا کتابخانه بودن خوب نیست.

 

ساعات مطالعه شمابه چه صورتی بود؟

- درخانه نمی توانستم خوب درس بخوانم، برای همین بعضی روزها برای مطالعه به کتابخانه دانشگاه تهران و گاهی به کتابخانه اندیشه می رفتم. صبح ها از حدود ساعت 9 شروع می کردم و تا حدود 6 درس می خواندم، به طور مفید حدود 7ساعت . البته یکی از دوستانم هم بود که برخی روزها باهم مطالعه می کردیم ولی خوب برنامه مان همیشه مثل هم نبود.

 

آزمون آزمایشی هم شرکت می کردید؟

- بله،رتبه هایم هم حدود سی یا چهل بود.

 

  این موضوع شما را اذیت نمی کرد؟

-  به نظر من اصلا مزیت آزمون آزمایشی این است  که بگوید شما مشکل داری و باید بیشتر بخوانی. در واقع قصد من این بود که خود را تست کنم و با این رتبه ها اصلا روحیه ام بد نمی شد بلکه روحیه ام بیشتر می شد .

 

  کنکور چه طور بود؟

-  سوالات آمار اصلااستاندارد نبود و تعدادی از سوال ها به هم مرتبط و وابسته بودند، تحقیق هم این طوری بود؛ این موضوع باعث می شد که با پاسخ غلط به یکی دیگری هم اشتباه شود.

برنامه نویسی هم برخلاف هرسال سوالات جدید زیاد داشت و سوالهایی مطرح شده بود که قبلا جایی نیامده بود.  ولی ریاضی معمولی بود و سوالات خیلی سخت وغیر عادی نداشت.درمورد آمار یک چیز خیلی جالب بود که جدول توزیع Z راجایی از سوالات گذاشته بودند که خیلی ها ندیده بودند از جمله خود من.

 

منابع مطالعاتی شما چه بود؟

- من برای دروس آمار و احتمال و ریاضی کلاس می رفتم، برای ریاضی به کلاس آقای آقاسی و برای آمار به کلاس آقای محبی کیا رفتم.

ازنظر کتاب هم برای درس زبان کتاب سنجش تکمیلی راخواندم که 50 درک مطلب در آن بود، 25 تا عمومی و 25 مطلب از کتابهای تخصصی سیستم .دراینجا یک توصیه بهتر است به کسانی که می خواهند دررشته سیستم آزمون بدهند داشته باشم، زبان را هرگز کنار نگذارند، دربدترین حالت سوالات سالهای مختلف رشته های صنایع و سیستم رانگاه کنند و لغات آنها را حفظ کنند. گاهی برخی سوالات بسیار مشابه با سالهای قبل مطرح می شود. ضمنا باتوجه به اینکه خیلی ها به سوالات زبان پاسخ نمی دهند درصد خوب دراین درس تاثیر مثبت زیادی دارد. به نظر من سوالات درک مطلب را با کمی تمرین می توان پاسخ داد.

برای درس ریاضی کتاب آقای آقاسی راخواندم که باشرکت درکلاس ایشان معلوماتم تکمیل شد. برای درس سیستم کتاب های مهرگان و بازارا راخواندم که البته بازارا سخت گفته و به نظر من خواندنش برای سیستمی ها خیلی واجب هم نیست. بعداز یادگرفتن تشریحی مطالب،تست ها راهم از راهیان ارشد و جزوه های کنکوری حل کردم. البته تست های تحقیق صنایع راهم ازسال 70 حل کردم.

برای درس برنامه نویسی هم کتاب مقسمی راخواندم که کتابی است که اصلا برای رشته سیستم نوشته شده است.نکته ای که من از برخی شرکت کنندگان شنیده ام این است که مثلا اصلا برنامه نویسی کارنکرده ام وفایده ای ندارد بخوانم.درصورتی که اصلا ربطی نداردوباخواندن کتابهای لازم می توان درصد خوبی ازتستها راپاسخ داد.مباحث تشریحی درس آمار و احتمال راهم از کتابهای شلدون راس وجان فروند یاد گرفتم وبرای نکات وتستها هم از جزوه های نصیر وپارسه وکتاب پردازش استفاده کردم.

 

تغییر تعداد سوالات روی آرامش روانی شما تاثیری نداشت؟

-  نه، البته نکته جالب اینکه من داشتم به سرعت سوالات تحقیق را جواب می دادم که به سوال 20 رسیدم و دیدم که سوالات تمام شد و برگشتم دوباره روی سوالات تحقیق وقت گذاشتم ، منظورم این است که تاثیر خاصی روی روحیه ام نداشت ولی درمورد آمار این طور نبود وبرخورد با آن سوالات مرتبط با هم روحیه مرا کمی خراب کرد.

 

  برنامه درسی خاصی هم داشتید؟

-  بله،من سعی می کردم که دریک روز حتما سه درس را بخوانم، البته دروس آمار و ریاضی را در یک روز نمی خواندم و بقیه را تقسیم می کردم.

اصولا من اول هرهفته برنامه هفته بعد را می نوشتم و اگرچه ممکن بود همه آن رعایت نشود ولی باز خیلی خوب بود. از طرف دیگر من مطالعه تشریحی دروس را تا یک ماه مانده به کنکور تمام کرده بودم و ماه آخر را فقط تست می زدم که خیلی درموفقیت من تاثیر داشت ،در واقع شاید بتوانم بگویم که تاقبل از ماه آخر آمادگی من برای کنکور 50% بود و بعد از این یک ماه به 100% رسید.

 

درپایان اگر توصیه خاصی دارید،بفرمائید.

- بازهم تاکید می کنم که دررشته سیستم بچه هاهیچ درسی راکنار نگذارند ،چه از نظر مطالعه قبل از آزمون و چه از نظر زمان بندی سرجلسه، وقت هردرسی مال خود آن درس است ونمی توان وقت آن رابه دیگری داد.

http://www.nasir.ir/

نظرات 1 + ارسال نظر
الهامـ ـریاضی و فیزیک دوشنبه 8 مهر 1387 ساعت 14:18

سلام
من یه سوال از شما دارم
میخوام بدونم که من میخوام برم رشته نجوم و این حرفا
من برای انتخاب رشته باید کدوم از شاخه های ریاضی رو برم
اگه میشه برام آف بزارید
ممنون
خوش باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد