KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

روحانی در جمع خبرنگاران:هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات نگرفته

روحانی در جمع خبرنگاران:
هنوز تصمیمی برای شرکت در انتخابات نگرفته‌ام
تنها دستگاه قضایی می‌تواند درباره مجرم‌بودن موسویان نظر دهد


 

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: سیاسی

«حسن روحانی» درباره سخنان وزیر اطلاعات مبنی بر مجرم‌بودن «موسویان»، عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌یی گفت: تنها دادگاه صالح است که می‌تواند بگوید فردی مجرم است یا خیر.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در حاشیه اولین همایش صنعت‌گران جوان در جمع خبرنگاران افزود: ‌مجرم‌خواندن افراد پیش از اثبات در دادگاه، خود تخلف است؛ زیرا طبق قانون اساسی تمام افراد از تمام اتهامات مبرا هستند، مگر این که دادگاه صالحه، آن‌ها را به آن اتهام محکوم کند.

وی گفت: ما هم اکنون منتظریم ببینیم قوه قضاییه درباره آقای موسویان چه می‌گوید.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: ‌وزارت اطلاعات مانند پلیس و کلانتری است. آیا کلانتری می تواند بگوید جرم فلان فرد محرز است؟ یک مرجع در کشور ماست که می‌تواند بگوید جرم محرز است و آن قوه قضاییه است و مخصوصا قوه مجریه نمی‌تواند در این امر وارد شود.

وی با بیان این که ما قائل به تفکیک قوا هستیم، تصریح کرد: قوه مجریه نباید در امور قوه قضاییه دخالت کند و تنها قوه قضاییه است که می‌تواند در این زمینه نظر دهد.

دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی درباره گزارش اخیر البرادعی نیز گفت: گزارش البرادعی گزارش خوبی است ولی می‌توانست از این هم بهتر باشد. نکاتی در گزارش هست که با توجه به این که ایران حداکثر همکاری را با آژانس داشته، آژانس هم اعتراف کرده که به همه سوالات پاسخ داده شده و ....آن نکات می‌توانست مطرح نشود.

روحانی خاطرنشان کرد:‌ حتی هاینونن گفته همکاری ایران بالاتر از حد پروتکل الحاقی بوده. وقتی کشوری تا این حد با آژانس همکاری می‌کند دیگر نباید گزارش دوپهلو داده شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا گزارش البرادعی به معنی مختومه شدن و بازگشت پرونده ایران به آژانس است نیز خاطرنشان کرد: بازگشت پرونده در اختیار شورای امنیت است و شورای امنیت می‌تواند با ارائه قطعنامه پرونده را به آژانس بازگرداند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد:‌ به نظر نمی‌رسد پرونده مختومه شده باشد؛ چون البرادعی گفته گزارش‌های بعدی را در فرصت‌های بعدی ارائه می‌کند؛ حتی در بند آخر گزارش اعلام کرده موضوع هم‌چنان در دستور باقی می‌ماند که این امر به صراحت اعلام می‌کند پرونده بسته نشده است.

وی تصریح کرد: اگر آژانس می‌خواست منصفانه برخورد کند؛ چون کار ایران شفاف و صلح‌آمیز است باید پرونده قبل از این‌ها بسته می‌شد؛ ولی طبق همین گزارش بسته نشده است.

از روحانی پرسیده شد« گفته شده اسامی کسانی که سنگ‌اندازی و جاسوسی کرده‌اند اعلام می‌شود، آیا این امر به نفع کشور است؟»

وی پاسخ داد: لیست را اعلام کنند؛ چرا اعلام نمی‌کنند؟ اشکال این است که ما حرف‌های کلی می‌زنیم. هرکس هر نظر و مشکلی دارد باید بگوید.

روحانی افزود:‌ اگر کسی در کشور سنگ‌اندازی می‌کند مرجع رسیدگی آن کیست؟ باید پرونده را به دستگاه قضایی بدهند که بررسی کند و سپس اعلام کنند. دستگاه مجری حق ندارد کسی را متهم کند. اگر مدرکی دارند باید به قوه قضاییه بدهند تا پس از بررسی اعلام کنند؛ ولی ما سر را می‌بریم، بعد محاکمه می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا درا نتخابات مجلس هشتم شرکت می‌کنید نیز گفت: من هنوز هیچ تصمیمی برای شرکت نگرفته‌ام.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک محمع تشخیص مصلحت نظام درباره دیدارهای خود با گروه‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نیز خاطرنشان کرد:‌ با برخی گروه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا دیداری داشته‌ایم و صحبت‌هایی نیز کرده‌ایم.

روحانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان از جوانان در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی استفاده کرد اظهار داشت: ما باید به نسل جوان در مرحله اول از نظر آموزشی مهارت‌های لازم را بدهیم . نحوه ارتباط مراکز آموزش عالی و صنعتی هم بسیار مهم است. باید یک ارتباط مداوم با مراکز صنعتی و دانشگاهی کشور برقرار کنیم تا جوانان به راحتی بتوانند مشغول به کار شوند.

وی افزود: ما باید محیط سرمایه را آماده کنیم؛ زیرا تا سرمایه‌گذاری نشود زمینه کار فراهم نمی‌شود. سرمایه چیزی است که می‌تواند کشور را در مسیر رونق قرار دهد.

روحانی خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که جامعه را از نظر عرضه و تقاضا متعادل کنیم؛ پس به همین جهت سرمایه‌گذاری یکی از معیارهای اصلی توسعه‌ِ کشور است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که ایا مشکل اصلی دولت بالابودن نقدینگی است، گفت: دلاری که از نفت می‌گیریم نباید به بانک بدهیم و به ریال تبدیل و آن را خرج کنیم بلکه باید سرمایه‌گذاری و کالای سرمایه‌ای تهیه کنیم.

روحانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره این که چه گام‌هایی برای تحقق سند چشم‌انداز برداشته شده گفت: باید این را از دولت پرسید. در تهیه سند چشم‌انداز دولت قبلی همکاری زیادی داشته و این سند در مجمع تشخیص تصویب شده است و عملا دولت و مجلس هستند که باید به این سوال پاسخ دهند.

روحانی در پایان اظهار داشت: مجلس در برنامه‌ریزی و بودجه‌های سند چشم‌انداز و دولت هم در حوزه اجرا باید کار کنند.

انتهای پیام

کد خبر: 8608-17815
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد