KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دبیرکل مؤتلفه بعنوان یک مسلمان تهمت‌هایش را پس بگیرد

کاشفی معاون دبیرکل مشارکت: دبیرکل مؤتلفه بعنوان یک مسلمان تهمت‌هایش را پس بگیرد


نوروز: سخنان اخیر دبیرکل حزب موتلفه علیه اصلاح‌طلبان که طی آن اتهاماتی از جمله داشتن اهداف براندازانه و ارتباط با آمریکا به اصلاح‌طلبان وارد شده، در شرایطی بیان شده است که فضای سیاسی کشوربه شدت انتخاباتی شده وتنها چهار ماه به زمان برگزاری انتخابات مجلس هشتم مانده است. در این فضا بیان چنین سخنانی بیش از هرچیز نگرانی‌ها را نسبت به تصمیم جناح مقابل اصلاحات برای زیر پا گذاشتن ارزشهای اخلاقی در رقابت پیش‌رو وتلاش برای از دور رقابت خارج کردن اصلاح‌طلبان شدت می‌بخشد. «نوروز» در گفتگو با «حسین کاشفی» معاون دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی سخنان حبیبی دبیرکل حزب موتلفه علیه اصلاح‌طلبان و حزب مشارکت را بررسی کرده است.

حسین کاشفی در این گفتگو سخنان اخیر دبیرکل حزب موتلفه و برخی دیگر از شخصیت‌های جناح مقابل اصلاحات را دور از اخلاق دانست و گفت: ما قبل از آنکه خود را اصولگرا یا اصلاح‌طلب بدانیم، باید بدانیم که مسلمانیم و اسلام ما را از برخوردهای ناروا و غیراخلاقی و تهمت زدن منع کرده است. در این فرهنگ جایز نیست که به خاطر خارج کردن رقیب از صحنه از هر وسیله‌ای استفاده کنیم .

وی افزود:تهمت زدن به حزبی مانند حزب مشارکت که عملکردی کاملا روشن دارد و تمامی نیروی خود را صرف محافظت از منافع ملی می‌نماید و اگر در جایی انتقادی می‌کند در جهت حفظ تمامیت ارضی و در راستای وظیفه امر به معروف و نهی از منکر است، به دور از مسلمانی است.

کاشفی تصریح کرد: اگر حزبی نظری داد که موافق نظر ما نیست، حق نداریم آن را به ارتباط با بیگانه و حرکت در جهت دشمنان متهم کنیم. نباید به دلیل مسائل انتخاباتی به هر شیوه‌ای رو بیاوریم.


معون امور مناطق دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی با اشاره به سخنان حبیبی دبیرکل حزب موتلفه مبنی بر اینکه «در همایش جبهه مشارکت مسوولان این جبهه تهدیدات دشمن را بسیار بزرگ نشان داده‌اند و حتی اعلام کرده‌ بودند که با این تهدیدها ایران تا بیست و چهار ساعت دیگر هم دوام نمی‌آورد»، گفت:اگر تایید نمی‌شد که این سخنان را آقای حبیبی بیان کرده‌اند، حتی تصورش را هم نمی کردم که ایشان به عنوان یک فرد مسلمان چنین سخنانی را بیان کند که به هیچ وجه صحت ندارد . خود ایشان مسئولیت دارد که این سخنان را اصلاح کند چرا که مسلمان اگر بر اساس اطلاعات دروغ سخنانی بگوید و بعد بفهمد اطلاعات دروغ بوده، باید سریعا سخنانش را اصلاح کند .

وی افزود: مسلمان باید بگذارد انتخابات به شکلی آزاد، سالم و رقابتی برگزار شود تا مردم خود انتخاب کنند نه اینکه زمینه‌ای را فراهم کند و به هیات‌های اجرایی و نظارت پیام دهند که رقبایشان را رد صلاحیت کنند.

کاشفی گفت: آقای حبیبی تهمت‌های بسیار سنگینی به مجلس ششم زده است در حالی که من خود شاهد بودم که نمایندگان مجلس ششم افرادی مومن و متعهد بودند و در جهت منافع ملی کار می‌کردند.


وی با بیان اینکه «انقلاب کرده‌ایم تا آزادی محقق شود نه اینکه مانع فعالیت احزاب شویم»، گفت: کشور متعلق به همه است و همه حق دارند در اداره آن سهیم باشند. بر اساس چه معیاری عده‌ای خود را دلسوزتر از بقیه می‌دانند و فکر می‌کنند دیدگاه‌های مخالفشان حق بیان ندارند.

   پایان خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد