KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

با تعین وثیقه دویست میلیونی سهراب رزاقی امروز آزاد می شود

با تعین وثیقه دویست میلیونی سهراب رزاقی امروز آزاد می شود 


برادر دکتر سهراب رزاقی مدیر موسسه کنشگران داوطلب که هم اکنون در زندان اوین به سر می برد، اعلام کرد وثیقه ای ۲۰۰ میلیون تومانی برای آزادی برادرش تعیین شده است. او ابراز امیدواری کرد ‏که با طی کردن مراحل اداری برادرش آزاد شود.

طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی برآزادی به قید وثیقه دکتر رزاقی مطرح شده بود. آیا مراحل ‏مربوط به سپردن وثیقه را طی می کنید یا هنوز چنین روندی عملی نشده است؟‏

طی روزهای گذشته بحث هایی مطرح شده بود ولی امروز (دیروز) وثیقه اش را مشخص کردند. بخشی از وقت ‏امروز به کارشناسی وثیقه و امور مربوط به آن گذشت ولی به دلیل کمبود وقت، ثبت و دیگر کارهای اداری اش ‏انجام نشد. چرا که بعد از ساعت دو بعدازظهر دفاتر ثبت باز نیستند و تا این کارها را انجام دادیم دفاتر بسته شدند. ‏در نتیجه فردا (امروز) باید برای ادامه مراحل به دادگاه برویم تا کار ثبت انجام شود و بتوانیم ترخیصی شان را ‏بگیریم.

آیا توانستید برادرتان راملاقات کنید؟

امروز که برای انجام مراحل اداری سپردن وثیقه مراجعه کرده بودیم، ایشان را آورده بودند و توانستیم چند کلمه ای ‏با هم صحبت کنیم. بیشتر احوالپرسی و گفتگوی معمولی.

قبلا اعلام شده بود وثیقه اولیه تعیین شده خارج از مقادیر متعارفی است که برای چنین پرونده هایی ‏اعلام می شود…‏

بله، اما وثیقه ای که در نهایت قرار شده است تامین شود، دویست میلیون تومان است. البته صبح می گفتند یک ‏میلیارد تومان؛ اما بالاخره ظاهرا بچه های اطلاعات در نهایت همان مبلغ دویست میلیون تومان را قائل شده بودند. ‏دادگاه مدعی شده بود جرمی که برای وی درنظر گرفته اند ـ اقدام علیه امنیت داخلی و چه و چه ـ وثیقه اش یک ‏میلیارد تومان است. اما با همان دویست میلیون تومان درنهایت موافقت شد.‏

اتهام دقیقا چیست؟ همان اقدام علیه امنیت ملی یا اتهامی متفاوت است؟‏

اتهامی که به وی زده اند اقدام علیه امنیت داخلی است. این هم واژه جدیدی است دیگر.‏

نظر آقای رزاقی درمورد وثیقه چه بود؟

به هرحال ما بیشتر از این نمی توانستیم تحمل کنیم، به خاطر خانواده و همسر و دو فرزندشان. به هرحال ما خود را ‏آماده کرده بودیم هنگامی که وثیقه را مشخص می کنند برای تامین آن اقدام کنیم. با توجه به روال چنین پرونده هایی ‏انتظار می رود که پس از چندی وثیقه اعلام کنند و به همین جهت علیرغم اینکه برادرم گفته بودند زیر بار وثیقه ‏سنگین نرویم، ما تلاش می کنیم تا آخر وقت اداری فردا (امروز) ترتیبات ترخیص ایشان را فراهم کنیم. به همین ‏جهت او را متقاعد کردیم که روی این مساله پافشاری نکند تا بتوانیم این وثیقه را به نحوی تامین کنیم و وی آزاد ‏شود تا ببینیم چه می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد