KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

شکوری‌راد: اغراض سیاسی در تغییر سن رای دهندگان وجود دارد

شکوری‌راد: اغراض سیاسی در تغییر سن رای دهندگان وجود دارد


نوروز: علی شکوری‌راد نماینده مجلس ششم از طرح دوباره تغییر سن رای دهندگان انتقاد کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در گفتگو با سایت فردا در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی خود از پیامدهای طرح دوباره تغییر سن رأی دهندگان در انتخابات گفت:طرح مجدد این موضوع یک حرکت منفی در ابتدای تحولات انتخاباتی کشور است و برآیند مثبتی از آن در ذهن فعالان سیاسی و ناظران سیاسی احساس نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه «این نوع تغییر بارها صورت گرفته و مجددا اصلاح شده است»، تاکید کرد : در این زمینه اغراض سیاسی خاص وجود دارد.

عضو جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه «این کار جمعیت بزرگی را به تعداد ر‌‌ای‌دهندگان اضافه می‌کند»، به برخی نقاط ضعف در نحوه اجرای انتخابات در ایران اشاره کرد و افزود: برخی نهادهای عمومی که از بودجه بیت المال ارتزاق می کنند و دارای پتانسیل عضو گیری بالا هستند در انتخابات به نفع یک جناح و اخیرا بخشی از یک جناح فعال می شوند که موجب خدشه در رقابت سالم و عادلانه انتخاباتی می شودند کاهش سن رای دهندگان این فرصت را برای آنها افزایش می دهد زیرا اعضا زیر ۱۸ سال بلوغ سیاسی کافی نداشته و آرایشان توسط دیگران جهت دهی می شود.

شکوری‌راد همچنین در بررسی دیدگاه مجلس نسبت به این مسئله گفت: مجلس در سال آخر خود دچار یک تلاطمی شده است که ناشی از بروز دسته بندی های جدید است. در این زمینه همسویی کامل اکثریت مجلس با دولت در بسیاری از مسائل موجب تنزل وظیفه نظارتی مجلس بوده است.

وی افزود: در مسئله اخیر هم پیگیری منافع یک گروه خاص مشاهده می شود.

شکوری‌راد در پایان تاکید کرد: طرح این مسئله در مجلس به لحاظ قانونی مشکلی نخواهد داشت و امکان دارد که تا قبل از انتخابات این مسئله در مجلس مطرح و به صورت قانونی در آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد