KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

رئیس سازمان سنجش: امسال در بحث گزینش دانشجو (ستاره دار کردن) هوش

رئیس سازمان سنجش: امسال در بحث گزینش دانشجو (ستاره دار کردن) هوشمندانه عمل کردیم 


رییس سازمان سنجش آموزش کشور نحوه‌ گزینش در آزمون سراسری کارشناسی ارشد امسال را هوشمندانه توصیف و عنوان کرد که گزینش در بعد سیاسی عمدتا در مورد کسانی اعمال می‌شود که فعالیت‌های براندازانه و جاسوسی دارند و ادعا کرد که فعالیت‌های نرمال سیاسی در چارچوب قانون اساسی و قواعد موجود کسی را مشکل‌دار نمی‌کند.

 

پورعباس در این زمینه اظهار داشت: امسال در آزمون کارشناسی ارشد چیزی به نام ستاره‌دار نداشتیم. به طور کلی بحث اساسی در رابطه با استعلامات در هنگام ثبت‌نام صورت می‌گیرد و کسانی که به هر دلیل صلاحیت نداشته باشند، زندان بوده‌اند، دزدی کرده‌اند و یا فعالیت سیاسی خاصی داشته‌اند، مشکل‌شان پیش از اعلام نتیجه به آن‌ها اعلام می‌شود.

 

وی افزود: در سال‌های گذشته پس از اعلام نتیجه افرادی که به هر دلیل استعلام‌شان مشکل داشت را ستاره می‌زدیم، اما امسال این فرآیند را پیش از اعلام نتیجه اعمال می‌کنیم و عملا وقتی نتیجه اعلام می‌شود چیزی به نام ستاره‌دار و مشکل‌دار نداریم.

 

پورعباس تأکید کرد دانشجویان ستاره‌دار سال‌های گذشته بدون استثناء سر کلاس‌ها رفته‌اند، تأکید کرد: این فرآیند در جامعه مشکلاتی را ایجاد کرد و جوسازی‌ای علیه کشور صورت گرفت، اما ما این فرآیند را به طور کلی حذف کردیم؛ یعنی از روز ثبت‌نام تا اعلام نتیجه داوطلب حدود ۹ ماه برای حل مشکل خود فرصت دارد. این هم به این دلیل است که ثبت‌نام در آزمون به صورت اینترنتی انجام شد و به محض ثبت‌نام فایل‌های داوطلبان آماده است.

 

این سخنان رئیس سازمان سنجش در حالی عنوان می شود که از دانشجویانی که سال گذشته ستاره دار شدند، افرادی چون روزبه ریاضی و یاشار قاجار به همراه ۲۰ نفر دیگر اجازه ثبت نام نیافتند. امسال نیز تعداد افردای که موفق نشدند در دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کنند بسیار بیشتر از پارسال بود. اما همان طور که رئیس سازمان سنجش گفته است، با اقدام هوشمندانه این سازمان با عدم ارائه کارنامه بیش از ۱۰۰ دانشجو، این دانشجویان عملا نتوانستند پیگیر وضعیت محرومیت خود از ادامه تحصیل شوند.

 

رییس سازمان سنجش با بیان این‌که امسال در بحث گزینش هوشمندانه عمل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر کسی در فاصله‌ی زمانی ثبت‌نام تا اعلام نتیجه مشکل خود را حل نکند، به نظر می‌رسد داوطلب آزمون ما نیست. در این صورت خیال داوطلب نیز راحت است و از نظر روحی خسارتی به وی وارد نمی‌شود و در جامعه نیز بحثی به عنوان ستاره‌دار مطرح نمی‌شود.

 

وی درباره‌ فعالیت سیاسی دانشجویان و گزینش سیاسی نیز تصریح کرد: ما برای گزینش از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، دانشگاه، حراست‌ها، کمیته‌های انضباطی و سازمان سنجش استعلام می‌کنیم. به این ترتیب تا قبل از اعلام نتیجه داوطلب فرصت دارد مشکل خود را رفع کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد