KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشگاه مخترعان ایران راه‌اندازی می شود


دانشگاه مخترعان ایران راه‌اندازی می شود

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مخترعان کشور گفت: طرحی در دست تبیین است تا با گشایش دانشگاه مخترعان زمینه ادامه تحصیل مخترعین عضو انجمن مخترعان کشور فراهم شود.
  
 
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داود بهمن امروز در اولین همایش اعضای انجمن مخترعان کشور در تبریز افزود: این امر به ارتقای علمی و کیفی اختراعات ثبت شده و فراهم سازی زمینه ثبت بین المللی آثار و صنعتی شدن آنها کمک می کند.
وی یاد آور شد:2200 مخترع با 8 هزار اختراع ثبت شده عضو این انجمن می باشند که بیشترین عضو را در سطح کشور آذربایجان شرقی دارد.
بهمن با بیان اینکه در استان آذربایجان شرقی 400 مخترع وجود دارد،هدف از برپایی این نشست را تبیین اهداف و سیاست های جدید انجمن و آشنایی پیش از پیش اعضای با همدیگر و اختراعات اعلام کرد.
وی در عین حال به این نکته نیز اشاره کرد: تشویق به تحقیق و پژوهش بالا بردن سطح علمی مخترعین ارتقای سطح کیفی اختراعات از اهداف تاسیس انجمن مخترعان ایران بوده است.
بهمن خاطر نشان کرد: وضع تحقیق و روند ثبت اختراعات در داخل نگران کننده است.
وی تعداد اختراعات ثبتی سال میلادی گذشته را 115 هزار اختراع عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد اختراع در جهان فقط 5 هزار مورد به کشورهای در حال توسعه بود که 60 درصد ثبت اختراعات مربوط به هندوستان بوده است.
 

 

این دانشگاه که راه بیافته باید با بعضی از همکلاسی هامون خداحافظی کنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد