KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

انتخابات رایانه‌یی ازنظر وزارت کشور منتفی نیست

درحالی که حدود شش ماه پیش وزارت کشور خبر از برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌یی در اکثر نقاط کشور داد و پس از آن جلسات متعدد و مشترکی بین وزارت کشور و شورای نگهبان برای رسیدن به تفاهم در این زمینه برگزار شد و تقریبا اخبار موجود از نهایی شدن این امر حکایت می‌کرد، سخنگوی شورای نگهبان روز شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران از منتفی شدن برگزاری انتخابات مکانیزه در هشتمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

انتخابات رایانه‌یی جامع از سوی شورای نگهبان منتفی شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)عباسعلی کدخدایی صبح شنبه با اعلام این مطلب که برگزاری انتخابات رایانه‌یی جامع برای مجلس هشتم منتفی شد، گفت: متاسفانه تاکنون پیشرفتی قابل توجه یا مطلوب در مراحل سه‌گانه امور فنی و زیرساخت‌ها، نیروی انسانی و بحث‌های حقوقی و قانونی و مسایل فرهنگی و اجتماعی در این زمینه حاصل نشده است.

انتخابات رایانه‌یی ازنظر وزارت کشور منتفی نیست

دقایقی پس از اعلام خبر منتفی شدن برگزاری انتخابات رایانه‌ای،حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور رییس شورای اطلاع رسانی وزارت کشور، در واکنش به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان به خبرنگار ایسنا گفت: از نظر وزارت کشور انتخابات رایانه‌یی منتفی نیست.

وی افزود: طبق توافقی که با اعضای محترم شورای نگهبان داشتیم انتخابات رایانه‌یی به طور کلی مورد توافق وزارت کشور و شورای نگهبان قرار گرفته است و ابهامات و سوالات در جلسات کارشناسی‌ها مطرح شده است و این جلسات هم‌چنان ادامه دارد. در نشست کارشناسان حتی در مورد شمارش رایانه‌یی آرا هم به توافقاتی دست پیدا کردیم، بنابراین از نظر وزارت کشور انتخابات رایانه‌یی منتفی نیست و قطعا ما انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی را متفاوت برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که "طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده آمادگی داریم انتخابات را به صورت رایانه‌یی برگزار کنیم" گفت: درحال حاضر نیز در حال تست کردن نرم افزارها و تهیه سخت افزارهای مورد نیاز و ضروری برای برگزاری رایانه‌یی انتخابات هستیم.

وی تاکید کرد: از نظر زمانی هیچ مشکلی نداریم زمان به اندازه کافی برای برگزاری انتخابات رایانه‌یی داریم.

موسی پور در پاسخ به این پرسش که با این شرایط چرا شورای نگهبان به طور قاطع اعلام کرده است که برگزار ی انتخابات رایانه‌یی به طور جامع منتفی است ادامه داد: قاطعانه می گوییم براساس توافقی که با شورای نگهبان کردیم انتخابات رایانه‌یی برگزار می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که علت منتفی اعلام کردن انتخابات رایانه‌یی به طور جامع از سوی آقای کدخدایی چه بوده است گفت:از خود آقای کدخدایی بپرسید. چون من هم مثل شما از طریق رسانه‌ها از این مساله مطلع شدم و هنوز به طور رسمی چیزی از طرف شورا به ما اعلام نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد