KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

امر به معروف و نهی از منکر یا همان نصیحت های بی تاثیر!

 

پیام لهراسبی نماینده عزیز دانشجویان مهندسی فناوری اطلاعات : دوستان سلام

 

          من نمی خواستم فعلا چیزی بنویسم٬ اما کارهایی که بعضی از دوستان انجام می دهند من را مجبور به نوشتن این اطلاعیه که به نقل از جناب آقای نوربخش (ریاست کل حراست دانشگاه) انجام می گیرد٬ کرد:

 

دوستان گرامی٬ اینجا دانشگاه است و با خیلی از محیطهای دیگر متفاوت است. در کلاس حضوری جمعه دو هفته پیش٬ بخاطر سهل انگاری و نادیده گرفتن مقررات توسط عده ای از دوستان که با رعایت نکردن شئونات اسلامی و حجاب مناسب وارد دانشگاه شده بودند٬ به آن وضع اسف بار در کلاس ریاضی ۱ دختران و پسران را از هم جدا کردند (درست مثل مدرسه)٬ در آن زمان عده ای از ما به وضع ایجاد شده ای که مسئولین به آن دامن زده بودند اعتراض کردیم اما با مشاهده ظاهر نامناسب بعضی از دوستان که نشان از کم لطفی آنان بود٬ خودمان نیز به درستی امر پی بردیم

.

امروز چهارشنبه ۱۶/۸/۱۳۸۶ ٬ عده از دانشجویان مجازی برای استفاده از امکانات دانشکده مکانیک٬ به آنجا رفته بودند٬ اما باز هم به دلیل ظاهر غیر موجه٬ نگهبانان و حراست محترم آن دانشکده مانع از حضور آنها در این دانشکده شد

پس دریابید که ما٬ خودمان باعث بعضی از تشنجات و رفتارها می شویم و دانشگاه و مسئولین امر را مجبور می سازیم که به دیده یک دانشجو به ما ننگرند و درست مانند دبیرستانیها با ما رفتار کنند.

بدانید که استفاده از امکانات دانشکده مکانیک برای ما فراهم است٬ اما در صورتی که خودمان به این باور برسیم که یک دانشجو هستیم در یک کشور اسلامی به نام جمهوری اسلامی ایران که اسلام و شئونات اسلامی در آن حرف اول را می زند٬ پس ما هم باید این شئونات را رعایت کنیم.

 

***در میان صحبت***

دوستانی که خواهان استفاده از کتابخانه ملی هستند می توانند با مراجعه به دانشگاه مرکزی (واقع در خیابان میرداماد غربی) و دریافت گواهی اشتغال به تحصیل جهت ارائه به کتابخانه ملی٬ از امکانات این کتابخانه استفاده کنند.

 

و در آخر اینکه با رفتار خود به مسئولین ثابت کنیم که ما هم مانند سایر دانشجویان ایران٬ برای درس به دانشگاه وارد شده ایم و قصد ما خوش گزرانی نبوده و نخواهد بود.

 

 

 

با سپاس فراوان از تمامیه دوستانی که تاکنون ما را در رسیدن به هدفهایمان یاری کرده اند

قربان همه شما عزیزان

پیام لهراسبی

 

منبع : http://kntuleaders.blogfa.com/

  

 

پاسخ بنده :

 

به نام خدا

جناب آقای نوربخش ، ریاست محترم حراست دانشگاه !

و دوست عزیز من ، از یاد نبرید که اسلام در کنار دستور به حجاب برای زن و مرد ، دستور دیگری هم دارد به نام امر به معروف و نهی از منکر !

که طبق گفته ی مولا علی(ع) بقیه اعمال در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر چونان قطره ای در مقابل دریا هستند !

البته ظاهرا قصد شما از دادن این اطلاعیه اجرای نهی از منکر است !

اما فراموش نموده اید که امر به معروف و نهی از منکر دارای قواعد زیادی است که متاسفانه بیشتر این قواعد را رعایت ننموده اید !  و این سهل انگاری شما باعث شده که فریضه ی مقدسی چون امر به معروف و نهی از منکر بیشتر شبیه به نصحیت بی تاثیر پدربزرگ ها شود !

 

چند قاعده ی اصلی امر به معروف و نهی از منکر ( دستور به نیکی و بازداشتن از بدی ) :

1- شخص امر به معروف کننده ، شرایط امر به معروف را داشته باشد ، یعنی خود اهل عمل باشد

2- شخص امر به معروف کننده بتواند در زمان مناسب و به شکل مناسب امر به معروف و نهی از منکر نماید .

3- شخص امر به معروف شونده شرایط ، امر به معروف را داشته باشد .

4 – امر به معروف  و نهی از منکر باعث مفسده ای نشود !

و قواعد دیگر .....

 

شما خوشبختانه شرط اول را دارا هستید !

اما به قاعده ی دوم و سوم بی توجهی کرده اید !  دختران محترمی که شما قصد راهنمایی آنان را دارید به هیچ وجه شرایط امر به معروف شدن را ندارند !

 

با وجود این که اسلام امر به معروف را محترم دانسته و در مواقعی واجب می داند ، در صورتی که شخص گناهکار شرایط امر به معروف را نداشته باشد ، به مسلمانان دیگر اجازه دخالت نداده است و تکلیف واجب را از دوش آنان برداشته است ! ( البته این اصل استثنا هم دارد )

 

 

 

مسلما بواسطه ی آنکه، آنچه انجام گرفته بدون توجه به قواعد دینی بوده ، امر به معروف  و نهی از منکر محسوب نمی شود! و  نمی توان عمل انجام شده ( جدا سازی دختران و پسران ) را عملی دینی نامگزاری نمود .

پس خواهشمندم بعد از این در این قبیل از اطلاعیه ها نامی از اسلام نبرید مگر آنکه قبل از بردن این نام مقدس از رعایت قواعد اسلامی توسط خود ، مطمئن شده باشید !

جناب آقای نوربخش وظیفه ی یک مسلمان در شرایطی که در دانشگاه به وجود آمد تنها سکوت بود و بس !  اسلام در این شرایط وظیفه ی دیگری را برای من و شما تعریف نکرده است ، پس خواهشمندم وقتی وارد مباحث تعریف نشده یا همان بدعت ها می شوید نام دینی را نبرید که به حق ، دین تعادل است .

 

 

آقا پیام ، دوست عزیز من !

اگر شما باور کردید که آمریکا مظهر آزادی بیان است ، اگر باور کردید که رئیس جمهور آمریکا برای مبارزه با تروریسم به عراق حمله کرده ، اگر باور کردید که رئیس جمهور آمریکا دنبال گسترش  دموکراسی است و اگر باور کردید که .... آنگاه من هم باور میکنم که اینجا جمهوری اسلامی ایران است !

کشور ما بیش از آنچه تصور می نمایید از اسلام دور است ، و هرکس فکر می کند که ایران یک کشور اسلامی است، یا نمی داند که در ایران چه خبر است و یا اسلام را نشناخته است !

هر چند اگر ایران یک کشور اسلامی بود باز دلیل بر آن نمی شد که چنین رفتارهایی را توجیه نمایید !  چرا که منظور اسلام از امر به معروف و نهی از منکر ، دخالت در امور تعریف نشده و بی احترامی به ارزش های شخصی افراد نیست !

 

درست است که ما می خواهیم به رسمیت شناخته شویم! اما قرار نیست برای رسیدن به این هدف عروسک خیمه شب بازی مسئولین دانشگاه شویم !

 

 

شان دانشجو را باید خود دانشجو تعریف نماید و دانشجو برای تعریف شئونات و عرف خود احتیاجی به غیر ندارد !

 

خواهران عزیز من ، پوشش هر کس نشانه ی تفکر و عقیده ی اوست ، اگر پوشش اسلامی را قبول ندارید ، دلیلی ندارد برای اثبات دانشجو بودنتان پوشش خود را تغییر دهید ، پوشش خود را تغییر ندهید مگر زمانی که تفکر شما تغییر کند !

چرا یک دختر برای اینکه دانشجو شناخته شود باید  تفکر وعقیده ی خود را پشت حجاب ظاهری مخفی نماید ؟ 

 

مسئولین دانشگاه هرجا لازم است به جای تغییر دانشجو خود را تغییر داده و اصلاح نمایند !

 

شاید بعضی ها در نظرات متن بگویند که رعایت حجاب جز قوانین دانشگاه است ، به دانشگاه بگویید یا از قوانین خود در یک مناظره ی در حضور دانشجویان دفاع کند و یا قوانین خود را تغییر دهد ، تغییر قوانین به مراتب عاقلانه تر از تغییر دانشجو است !

 

دفاع از حجاب در پاریس

  

 و به بانوان با ایمان بگو ، چشمهای خود را فرو پوشند و عورتهای خود را از نگاه دیگران پوشیده نگاه دارند ! و زینت های خود را جز آن مقداری که ظاهر است ننمایند ! - سروه مبارکه نور

 

 

حجاب زنان پارسی

 

اگر خدا می خواست اهل زمین همه یکسر مومن می گردیدند، چون خدا نخواست تو (ای پیامبر) کی می توانی با اکراه و اجبار همه ی مردم را مومن گردانی؟- ۹۹ سوره مبارکه یونس

 

ما خود به آن چه می گوییم داناتر هستیم و تو به زور وادارنده مردم نیستی، پس به وسیله قرآن به هر کس که از وعده های الهی می ترسد پند برسان .- ۴۵ سوره مبارکه ق

ارزشها و اهمیت ها - حجاب

بدون شرح!!!   تصویری در مورد حجاب !

 

 

متنی که چند روز بعد از این انتقاد نوشته شد :

 

 

آش نخورده و دهان سوخته !

نظرات 19 + ارسال نظر
حمید توکلی, IT خواجه نصیر پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 02:34 http://kntu.blogsky.com

از دوستان خواهشمندم تصور نکنید که من با کسی مشکل دارم ، من با حاج آقا نوربخش و پیام دوستم ، اختلاف نظر بین چند تا دوست خیلی طبیعیه !

پیام لهراسبی, IT پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 02:49

با بعضی از حرفات موافقم. اما ما باید بدونیم که در ایران درایم درس می خونیم و ما بچه مسلمونیم.
دانشگاه یک مکانه فرهنگیه و نباید با این ریزه کاریا خراب بشه.
خوشبختانه اکثریت کسایی که این مطلبی که من نوشتم رو خوندن٬ با من موافق بودن و از نوشته شدن این مطلب راضی بودن٬ حتی دختران.
مرسی از اینکه برات مهم بود.
خیلی چاکریم.
قربانت
پیام لهراسبی

بله ما بچه مسلمانیم و باید طبق اصول دینی امر به معروف کنیم نه طبق اصول حراست دانشگاه ! ونباید اونایی که بچه مسلمان نیستند را مجبور کنیم مثل ما باشند ! ما باید تکلیفمون مشخص باشه ، باید بدونیم دخترهای دانشگاه به خاطر اسلام حجاب دارند یا به خاطر حراست !؟

دانشگاه یک مکان فرهنگی است و البته دختر بدحجاب یا بی حجاب هم صاحب فرهنگ و عقیده ی خویش است ! و می تواند با فرهنگ خود در دانشگاه حضور یابد !

منم از لطفت ممنونم ، سلامت باشی!

..........................................................

امروز هم از نماینده ی محترم نرم افزار و هم از نماینده ی محترم فناوری اطلاعات در دو متن مختلف انتقاد کردم !

و جالب اینجاست که هر دوی این عزیزان از نقد ها استقبال کرده و اولین کسایی بودند که برای متن نظر دادند !

انتقاد پذیری معیار مهمی برای انتخاب نماینده است ، از دوستان دانشجو می خواهم برای انتخابات انجمن اسلامی به این معیار خیلی دقت کنند!

علی رستمی, آی تی پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 02:53 http://www.ksna.ir

واقعا به داشتن کسی مثل حمید توکلی تو دانشگاهمون افتخار می کنیم . حمید جان با صحبت های شما کاملا موافقم .
تنوع نوع پوشش در اسلام یک امر اختیاری بوده و در دین اسلام زور و اجبار در هیچ امری درست نیست.
تند روی های دانشگاه هم ریشه در چیزه دیگه ای داره .
من بی صبرانه منتظر نظر پویا صفری عزیز در اینجا هستم .

لطف داری علی جان !

همه دانشجویان خواجه نصیر باید به تیم مدیریتی خبرگزاری دانشگاه افتخار کنند

این خبرگزاری فقط اولین سایت دانشجویی خواجه نصیر نیست بلکه اولین خبرگزاری مخصوص یک دانشگاه در کل ایران هم هست !

پیام لهراسبی, IT پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 02:56

آقا می خواید دوباره عینه جمعه پیش باهامونوبرخورد بشه و اونجوری توهین کنن و جدامون کنند؟
اگر حرفای من غلطه٬بگید!

حرف های شما غلط نیست !

اما کنش دانشگاه غلطه و واکنش دانشجو نباید پذیرش بی چون و چرای خطاهای مسئولین باشه !

من از نمایند ها می خواهم که در مقابل هیچ توهینی سکوت نکنند !

محمدرضا غفاری, صنایع پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 10:02

سلام حمید جان. خداییش گل گفتی. تو این دورو زمونه همه چی زوری شده به خدا. آقا امام زمان ظهور کنن همه جا پر از عدل میشه.

سلام ، ممنونم ، درسته ، عدل که برپا بشه هر چیزی جای خودش قرار میگیره !

عارفه خوشبخت, صنایع پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 10:29

سلام
آقای توکلی و جناب لهراسبی من با هر دوی شما موافقم. چون نه تنها نقیض یکدیگر نیستند بلکه مکمل همدیگر هم هستندو مرزی میان این دو است که باید روی آن راه رویم.
حرفهای شما را قبول دارم از آن جهت که هر امری را نمیتوان بی چون و چرا پذیرفت که در این صورت اختیاروشعور انسانیمان زیر سوال میرود.
با صحبت های آقای لهراسبی هم موافقم چرا که به نظر من محیط دانشگاه محیطی است احاطه شده با خط قرمز هایی که رعایت آنها لازم است.(نه واجب!)
مسلما دروس اجتمایی دوران راهنمایی را به خاطر دارید که یک جمله ی کلیدی داشت:در جامعه ی بدون قانون هرج و مرج بر پا خواهد شد.
این عرف اجتمایی است که یک محیط رسمی و دولتی یک فرم شناخته شده و متناسب با قوانین دینی و سیاسی داشته باشد.
اگر کمی در رفتارمان کج دارو مریز باشیم نیازی نیست که عقایدمان را پشت حجاب(( ظاهری مخفی)) کنیم.

سلام ، در جامعه بدون قانون هرج و مرج پدید می آید ، شما درست می گویید ، اما بگذارید این قانون را انسانها با توجه به عقاید قلبی خود تعیین کنند !

عرف مهم است اما ...

عرف یعنی آنچه مردم پذیرفته اند و انجام می دهند نه آنچه که مردم را به آن وادار می کنند که بپذیرند و انجام دهند !

بهتر است این فرم شناخته شده برخواسته از عقاید خود دانشجو باشد ، نه عقاید کسی که هنوز نتوانسته با دانشجو ارتباط برقرار نماید !

در ضمن به خاطر ناهماهنگی در ظاهر افراد یک جامعه هرج و مرج پدید نخوهد آمد ، هرج و مرج زمانی پدید می آید که پوشش و ظاهر شخص با عقیده اش نا هماهنگ باشد ، همانطور که دارید مشاهده می کنید با وجود همه این نصیحت های پدربزرگانه که در جامعه به وفور یافت می شود ، هرج و مرج هم وجود دارد !

من جامعه ای را می طلبم که در آن دختر چادری حقیقتا مقید به چادر باشد و مفهوم آن را درک کرده باشد ، و دختر بد حجاب یا بی حجاب هیچ گاه برای جلب رضایت دیگران بر خلاف عقیده ی خود حجاب نگیرد !

حجاب باید نشاندهنده ی تسلیم بودن یک مسلمان در برابر اسلام باشد نه تسلیم بودن آن در برابر عرف دانشگاه یا حراست دانشگاه !

من جامعه ای را می طلبم که مسلمان وقتی می خواهد فرهنگ اسلام را ترویج دهد ، قوانین ترویج فرهنگ یا همان امر به معروف را زیر سوال نبرد ؟!

حسین مالکی, ITخواجه پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 11:03

من کاملا با حمید موافقم

ممنونم

, پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 11:05

سلام
ما مسلمونا بجای این که به اصول دینمون عمل کنیم میریم سراق چیزایی که در سایه اونها مفید هست.
نمونه بارز اون هم اینه که حق کسی رو زیر پا نظاریم.
آیا دانشگاه به این اصل اساسی عمل کرده؟؟!!
من نمیگم که از فردا خانوما حجاب رو بذارن کنار و پسرا بی حیایی کنن. اگه این چیزا هم رعایت نشه دیگه ما با کشورای فاسد دنیا (آمریکا و انگلیس و... )چه فرقی می کنیم.
پس من به آقاییون میگم اول خودتوونو درست کنید.
و به اون عزیزان هم میگم اگر به قوانین اسلام عمل نمی کنید به قوانین کشوری که در اوون زندگی می کنید احترام بذارین.(اینم از قوانینی هست که در قانون اساسی ما وجود داره و مسولین مملکت ما به هر کدوم که بخوان عمل میکنن .رشوه میگیرن پارتی بازی میکنن و.... ولی شما عزیزان دیگه مثل اوونا نباشید.)

سلام

-اولا هیچ کس نمی تواند ادعا کند که اگر فرهنگ آمریکا فاسد است فرهنگ ایران فاسد نیست! ثانیا وقتی در عقاید تفاوتی نباشد دلیلی ندارد بخواهیم با حفظ ظاهر خود را متفاوت نشان دهیم !

-بله درست است ، هر شهروند محترم باید به قوانین جامعه احترام بگزارد اما قوانین چرا نباید به عقاید شهروند احترام گزارد ؟

قوانی جامعه باید با توجه به عقاید و نیاز افراد جامعه تدوین شود نه با توجه به نظر بعضی اشخاص خاص که عقاید را تحمیل می کنند !

قوانین باید به حقوق تک تک افراد از جمله مسلمان و غیر مسلمان احترام بگزارد ! این اصل هم دستور اسلام است ( لا اکراه فی الدین - آیت الکرسی ) هم جزئی از تمدن کهن ماست ، همانطور که داریوش کبیر در وصیت به فرزندش چنین می نگارد :

جانشین من خشایار شا باید مثل من در حفظ این کشور ها
بکوشد . وراه نگهداری این کشور ها آن است که در امور داخلی
آنها مداخله نکند و مذهب وشعائر آنان را محترم بشمارد.
http://www.kntu.blogsky.com/?PostID=325

نه دین ما اجبار در امور را امر می کند و نه تمدن کهن ما !

پس امروز این کسانی که هر چه را خود می پسندند با نوشتن قانون اجباری می کنند از کجا آمده اند ؟ منطقشان چیست ؟ و چه حرفی برای گفتن دارند ؟

ممنون از نظرت ، امیدوارم به گوش مسئولین برسد !

غلامی, IT پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 11:22

سلام
خواستم بگم که حرفهای هر دوی شما کاملا متین هست.
هر دوی شما یک حرف رو بیان می کنید ولی به گونه ای دیگر هر دوی شما می فرمایید که حجاب جز قوانین اسلام و کشور و دانشگاه هست درسته؟
و چون ما مسلمونیم باید به این قانون احترام بذاریم و همه ی ما اعم از دختر و پسر باید حجاب بر گزیده رو انتخاب کنیم.

سلام ، شما درست می گویید !

هرکس که مسلمان است به قوانین اسلام احترام گذاشته و حجاب بگیرد !

و هرکس که اسلام را سبک می شمارد ، طبق عقیده خود پوشش برگزیند !

و هر مسلمانی که می خواهد غیر مسلمان را به اسلام دعوت نماید ، طبق اصول اسلام این کار را انجام دهد !

, پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 11:35

chera cherto pert migin hamatoon ye amrikaiee ke migin fasede age bekhad biad iran hamchin posheshe eslamio reaiat mikone ke ma nemikonim... beche dalili nabaiad be in AZIZAN gir dad ..faghat be in khater ke ye chand nafar mesle khodeshoon be in a migan daneshjoo

دانشجو هم می تواند با حجاب باشد و هم بی حجاب، و کسی حق ندارد در این انتخاب او را اجبار به کاری نماید !

صحیح نیست واژه ی دانشجو را غیر دانشجویان ، تعریف نمایند !

, it پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 11:45

ma aslan adat kardim be hame chiziaee ke be zararemune taze yademun miofte paye eslamo mokeshim vasat man vaghean baraye khodemun moteasefam va bishtare hagho midam be aghaye tavakoli,taze bachehaye ma kheyli ham bad lebas naposhide budan

درسته ، من هم نمی دانم چرا اینقدر نگاه مسئولین تیز بین است و همه دخترها رو تک تک بررسی می کنند !

همون روز هم یک گزارش از همایش نوشتم :

............بعضی از مسئولین دانشگاه قبل از شروع کلاس دکتر نوروزی ، در سالن آمفی تئاتر دخترها رو در ردیف وسط و پسرها رو در دو ردیف کناری نشاندند ، در واقع بین دخترها و پسرها خط کشیدند وقتی دلیل این کار عجیب پرسیده شد گفتند ما "دلیل کار ما چیزهایی است که از شما دیده ایم" ، این در حالیه که در کلاس قبل از ریاضی یعنی کلاس فیزیک ، دختر ها و پسرها در دسته های مختلف و بصورت تفکیک شده بودند و بین آن ها حد ها و مرزهایی بود که خودشان برای خودشان کشیده بودند از مسئولین ریز بین دانشگاه صنعتی خواجه نصیر می پرسم ! شما از دانشجویان خواجه نصیر چه دیدید که خودشان ندیدند ؟

اگر دانشجویان بخواهند که حد و مرزی قائل شوند که خواستند و قائل شدند این کار را می کنند اما اگر دانشجویان خودشان را ملزم به رعایت حد و مرزهای ظاهری نکنند هیچ کس حق ندارد آنها را مجبور به کاری کند و هرگونه اجبار در این محدودیت ها توهین به شخصیت دانشجو است ، دانشجویان امروز این توهین را به احترام مسئولین اصلی دانشگاه نادیده گرفتند اما فردا ممکن است سکوت بشکند و جلوی دخالت های بیجا گرفته شود ! اگر سکوت شکست برای توجیه عملتان چه جوابی ارائه خواهید کرد ؟؟؟ لحن بنده تنها انعکاس رفتار توهین آمیز شما بود رفتاری که دیگر خیلی ها به آن عادت کرده اند!..........

http://kntu.blogsky.com/?PostID=204

عارفه , صنایع پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 11:52

دوباره سلامD:
از پاسختون ممنونم.تا حدودی حدس میزدم که این جواب هارو بشنوم(بخونم!) برای همین گفتم من با حرف های شما موافقم. من هم در این جامعه زندگی می کنم و ضد و نقیض های فرهنگی و اخلاقی مردم اطرافمو میبینم. این جامعه ی مطلوب شما یک جامعه ی آرمانی است. آرمان من و خیلی از هم سن وسالهای من.
باید بگم منظور من از رفتاری کج دارو مریز داشتن تسلیم شدن در برابر حراست دانشگاه نبود. بلکه منظورم این بود که میشه با, بی تفاوت رد شدن از کنار خط قرمزها راهی( مطابق عقایدمون)برای رسیدن به هدفمون پیدا کرد.
حتما نباید این خط ها را پاک کرد.

سلام ، ببخشید که دفعه ی پیش خوب متوجه منظورتان نشدم !

درست می گویید اما متاسفانه به ما اعلام کردند که اگر بی تفاوت باشید ، حق استفاده از امکانات را ندارید !

بنابراین ظاهرا این ها فقط خط قرمز نیست بلکه نرده هایی آهنین است که باید شکسته شود !

alitehrani1989, it پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 13:10

من بانظر محمد رضا غفاری موافقم
دوای درد ما بسته به ظهور امام زمان
خدایا ظهور امام زمان را برسان

منم موافقم و البته کلید ظهور هم دست خود ماست ، با همدلی و پرهیز از گناه

شقایق, صنایع پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 17:54

حمید چرت و پرت میگه از خنده مردم این رو بخونید
چرا یک دختر برای اینکه دانشجو شناخته شود باید تفکر وعقیده ی خود را پشت حجاب ظاهری مخفی نماید ؟
فکر میکنه اگر کسی روسری رو سرش ببنده تفکرش خراب میشه فکر میکنه

شما لطف دارید !

شما متوجه منظور بنده نشده اید ، البته قطعا اشتباه از نارسایی متن بنده است ، منظور من از جمله ی مذکور این است که دختر دانشجو نباید مجبور شود ، برای دانشجو شناخته شدن ، در حالی که عقیده ای به حجاب ندارد ، با روی آوردن به حجاب ظاهری ، و نه واقعی ، چونان یک منافق خود را مقید به حجاب نشان دهد ! و تفکر غیر دینی خود را پنهان نماید !

مهشید, پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 17:57

واقعا خنده داره
این طوری که حمید میگه ما باید پوست سرمونم بکنیم تا بهتر بتونیم فکر کنیم چون مغزمون پشت پوست سرمون مخفی شده
آقا حمید اسلام اگر چیزی رو واجب کرده برای این واجب کرده که می خواهد ما بهتر زندگی کنیم نه اینکه زندگی مون بدتر بشه اگر جواب منطقی داری جواب بده بی خودی به اعتقادات ما توهین نکن من خودم حجاب کامل ندارم ولی میدونم حجاب واجب است و هیچ شکی در آن ندارم

ظاهرا شما نیز همچون شقایق خانم ، متوجه منظور بنده نشده اید ، بنده چنین منظوری نداشته ام ؛ فقط می گویم هر کس باید آنطور که فکر می کند درست است پوشش برگیرد ، و کسی که تصور می کند حجاب مفید نیست نباید به حجاب اجبار گردد !

مهشید خانم بنده هرگز به حجاب توهین نکرده ام ، شما کاملا درست می گویید ، هر آنچه که واجب است به نفع ماست ، بنده هم همین را می گویم ، می گویم به اسلام پایبند باشیم و طبق اصول اسلامی امر به معروف و م نهی از منکر نماییم و نه طبق میل خود !

من می دانم که هر آنچه واجب است به نفع من است پس سعی در انجام آن دارم اما این دلیل نمی شود که دیگری را که دین من را قبول ندارد مجبور به اجرای واجبات و ترک محرمات کنم !

انتهای آیت الکرسی را بخوانید ، لا اکراه فی الدین ، اجباری در دین نیست !

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

نگاهی به آیات قرآن که حقیقتا شکافنده ی حق و باطل است :



لا اکراه فی الدین ، قد تبین رشد من الغی (بقره /256)

کار دین به اجبار نیست، راه هدایت و ضلالت بر همه مشخص گردیده است .



ولوث، ربک لا من من فی الارض کلهم جمیعاً، أفانت تکره الناس حتی یکنوا مومنین . (‌یونس /99)

اگر خدا می خواست اهل زمین همه یکسر مومن می گردیدند، چون خدا نخواست تو (ای پیامبر) کی می توانی با اکراه و اجبار همه ی مردم را مومن گردانی؟



انا هدیناه السبیل اماث لداً و اما کفوراً. (‌دهر/3)

ما به حقیقت راه را به انسان نمودیم، هر که می خواهد شکر بگوید و هر که می خواهد کفران کند



فبما رحمه من الله لنت لهم ولو کنت فظاً غلیظ القلب لا نفصوا من حولک (‌آل عمران/ 159)

رحمت خداوند تو را با مردم خوش خلق و مهربان گردانید بدان که اگر تند خو بودی مردم از گرد تو پراکنده می شدند



فذکر انما انت مذکر، لست علیم بمصطیر (‌غاشیه /21 و 22)

ای رسول، تو فقط مردم را به حکمتهای الهی متذکر ساز که وظیفه تو غیر از این نیست وتو مسلط بر آنان نمی باشی.



فمن علی الرسل الی البلاغ المبین (نحل /35)

برای رسولان ما، جز تبلیغ رسالت و اتمام حجت تکلیفی وجود ندارد.



نحن اعلم بما یتهون و ما انت علیهم بجبار، فذکر بالقران من یخاف وعید(ق‌/45)

ما خود به آن چه می گوییم داناتر هستیم و تو به زور وادارنده مردم نیستی، پس به وسیله قرآن به هر کس که از وعده های الهی می ترسد پند برسان .

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

, کامپیوتر پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 19:07

من مسلمانم و باید حجاب داشته باشم
نباید دانشگاه به ما بگه آنها از روی دلسوزی به ما این حرف رو زدند

شما مسلمانید و حجاب داشته باشید ، اگر در فرانسه مانع از حجاب شما شدند ، اعتراض کنید ، چون شما یک مسلمانید !

اما اگر یک غیر مسلمان نخواهد حجاب کامل داشته باشد ، اسلام به هیچ مسلمانی اجازه ی دخالت در امور خصوصی این غیر مسلمان را نمی دهد ، شما مسلمانید ، پس تسلیم همه دستورات اسلام باشید !

مولا علی (ع) می فرمایند : اگر پند دهنده ای در درون انسان نباشد ، پند دهنده های برونی تاثیری نخواهند گذاشت ( البته شاید حدیث را خوب حفظ نکرده باشم )

پس دانشگاه بداند ، برای کسانی که به فکر خود نیستند ، دلسوزی نباید کرد !

علیرضا قهرمانی, نرم افزار ورودی 85 پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 21:13

بنام خدا.در دین اسلام انسانها بسیار بیشتر از حجاب ظاهری به حجاب شخصیتی توصیه شدن و به نظر من داشتن حجاب شخصیتی الزام بسیار بسیار بیشتری از حجاب ظاهری برای یک مسلمان داره. ضمن اینکه بانوان ایرانی همیشه به حجاب شخصیتی شهرت داشتن.

, IT یکشنبه 20 آبان 1386 ساعت 19:59

سلام.
حرفاتون درست.اما یادتون باشه اینجا ایرانه.نکنه باور کردین اینجا تو حرف زدن آزادیم؟؟
یه کم بیشتر مواظب باشید. منو با حرفاتون می ترسونید!!
کار دست خودت می دی ها.
اگه بهت گیر بدن هیچ کدوم از کسانی که تو نظرات نشویقت کردن کمکت نمی کنن.
خودت رو بره بقیه حروم نکن!گناه داری ها!! (-:

X, , پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 15:29

agha man nemifahmam in hame mozoo shoma chasbidin be in ghadimie baba base toro khoda oonike shooresh mirese hejabesho reaiat mikone oonike shooresh nemirese khob hejabesho reaiat nemikone .... dar zemn ina hamash bar migarde be khanevade age be ie ki too khoonevadash yad nadadan ke bache mosalmoone khoob az oon nemishe entezar dasht

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد