KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

رفسنجانی: فضای باز اظهار نظر در دانشگاه -سانسور و محدودیت ممنوع‌

 

هاشمی رفسنجانی در مازندران:
ـ سانسور و محدودیت در دنیای امروز نتیجه ندارد
ـ باایجاد فضای بازاظهارنظر دردانشگاه‌ها دشمنان توان تهدیدشان رااز دست می‌دهند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس مجلس خبرگان با بیان این‌که به دنبال افزایش اختیارات اجرایی در این مجلس است به خبرنگار ایسنا گفت: مجلس خبرگان شناخته شده نیست و ما هنوز باید آن را به مردم معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سفر به استان مازنداران طی سخنانی در همایش "ربع قرن تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی" با بیان این‌که " مساله تشکل‌های سیاسی در دانشگاه‌ها یک قضیه جدی است" و با اشاره به دنیای حاضر اظهار کرد: هرچه پیش برویم بشریت به سمت دمکراسی و آزادی پیش می‌رود و افکار مردم نمی‌تواند تحت حکومت‌های دیکتاتوری حبس شود.

وی تاکید کرد: در فضایی که خبرها با سرعت زیاد در تمام دنیا پخش می‌شود، سانسور و محدودیت نتیجه‌ای ندارد.

(( هم اکنون کمیته تعیین مصادیق سایت های اینترنتی شدیدا برای فیلتر سایت های سیاسی و غیر سیاسی فعالیت می کند و جالب اینجاست که اگر به طور مثال این وبلاگ گروهی فیلتر شود و دانشجویان خواجه نصیر بخواهند شکایتی داشته باشند و از حق خود دفاع نمایند برای گفتگو با این کمیته ی ۳ نفره حتی یک شماره تلفن و ایمیل هم از این کمیته در اختیار ندارند !

از آقای رفسنجانی خواهشمندیم به این موضوع رسیدگی نمایند))

 

وی گفت: ما باید فضایی در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم که دانشجویان بتوانند حرف‌های خود را بگویند و با خیال راحت مسائل خود را مطرح کنند.

وی با بیان این‌که " کسی از اظهار نظر ضرر نمی‌کند؛ زیرا کسی قصد تخریب ندارد" افزود: اگر فضای باز در دانشگاه‌ها ایجاد شود، دشمنان نمی توانند با تهدیدات خود جامعه ما را نگران کنند.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به عملکرد عمرانی دانشگاه آزاد، میزان ساخت‌وساز در کشور را یادآور شد و ساخت و سازهای دانشگاه آزاد را مورد تمجید قرار داد و با شوخی گفت: یکی از دوستان در انتقاد به وضع ساخت و ساز در کشور پیشنهاد داد تا رییس دانشگاه آزاد واحد ساری را جهت اجرایی شدن پروژه‌های ساخت و ساز در کشور به کار گیرند.

وی به احداث کانال سراسری آستارا تا گنبد اشاره کرد و گفت: برنامه این پروژه سرازیر شدن تمامی آب‌های البرز به این کانال است که هرچه انجام این پروژه به تعویق بیفتد باید هزینه بیشتری را متقبل شویم چون قیمت زمین‌ها بالاتر خواهد رفت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: برای تحقق این پروژه تمام تلاش خود را خواهم کرد.

رییس مجلس خبرگان در نخستین روز سفر به استان مازندران در دیدار با نمایندگان استان‌های مازندران و گلستان در مجلس خبرگان نیز مهم‌ترین ویژگی خبرگان را در بین مردم، اجتهاد آنان دانست و گفت: مردم با توجه به اعتقادی که به مبانی اجتهادی دارند، نمایندگانشان در این مجلس را ذهن و زبان خویش در حساس‌ترین نهاد کشور می‌دانند.

به گزارش ایسنا هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اهمیت این مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود : مجلس خبرگان رهبری به عنوان نقطه اتصال مردم با مرکزیت نظام با فعالیت بیشتر خود می‌تواند باعث تقویت اصول قانون اساسی مربوط به ولایت فقیه و جلب اعتماد بیشتر مردم نسبت به نظام شود.

وی در ادامه با تشکر از نمایندگان مجلس خبرگان استان‌های مازندران و گلستان برای ارتباط مستمر با مردم گفت: روحانیت و علمای برجسته در طول تاریخ همیشه با مردم بوده‌اند و همین باعث محبوبیت آن‌ها با وجود تلاش‌های دشمنان برای القای جدایی مردم از روحانیت، شده است.

به گزارش ایسنا در این دیدار نمایندگان مجلس خبرگان در این استان‌ها نیز با ارائه گزارشی از اوضاع سیاسی و اجتماعی به بیان دیدگاه‌هایشان به‌ویژه راه‌های فعالیت مجلس خبرگان پرداختند.

همچنین روزدوشنبه مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی با حضور هاشمی رفسنجانی به عنوان رییس هیات امنای دانشگاه آزاد و عبدالله جاسبی رییس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

شکایت رئیس دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان - فیلتر خبرنامه امیرکبیر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد