KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اخبار سیاسی: انتقاد صریح ولایتی از رفتن لاریجانی

انتقاد صریح ولایتی از رفتن لاریجانی و دفاعیاتش از خاتمی و روحانی


دکتر «علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، با انتقاد صریح از «عدم خویشتن داری مسئولین در ماجرای استعفای لاریجانی»، تاکید کرد: «قطعا بهتر بود این اتفاق در فضای منفی موجود بین‌المللی علیه ایران نمی‌افتاد».

وی که با خبرگزاری ایسنا گفت‌وگو می‌کرد ضمن بیان مطلب فوق گفت: «در در شرایط حساس و مهمی که پرونده‌ هسته‌ای مطرح است، بهتر بود که این نوع تحولات مهم اتفاق نیفتد و یا حتی‌الامکان از آن جلوگیری می‌شد».

مشاور مقام رهبری در امور بین‌الملل با تاکید بر لزوم قدردانی از لاریجانی به علت کارهایی که در جایگاه حساس دبیری شورای عالی امنیت ملی انجام داده‌بود، اظهار داشت: «البته باید از فعالیت‌های آقای روحانی نیز در این پست قدردانی کنیم».

ولایتی درعین‌حال با خودداری از اظهارنظر درباره دلایل استعفای لاریجانی و با رد این نکته که استعفای لاریجانی به علت مشکلات شخصی بوده‌است، تصریح کرد: «این خیلی مساله را روشن نمی کند، بنابراین قضاوت در این خصوص آسان نیست».

وی با بیان اینکه « لاریجانی انصافا در این دوران تلاش بسیار خوبی کرد و زحمت کشید»،‌خاطرنشان کرد: «با این حال اگر این اتفاق نمی‌افتاد بهتر بود».

ولایتی همچنین در خصوص اینکه «برخی به اختلاف نظر لاریجانی و احمدی‌نژاد بر سر مسایل خزر و اجلاس اخیر سران کشورهای حاشیه‌ی دریای خزر اشاره می‌کنند»، گفت: «تا جایی که من اطلاع دارم، نشنیدم که اختلاف‌ بر سر دریای خزر باعث استعفای دکتر لاریجانی شده باشد، بلکه بالعکس دراین‌باره اتفاق نظر در کشور وجود دارد؛ حفظ و استیفای حقوق ایران در دریای نیمه بسته خزر، توسعه همکاری میان کشورهای همسایه خزر که می توان از آن به عنوان چشم اندازی برای تشکیل شورای همکاری پنج کشور ساحلی سخن گفت از مواردی است که همه بر آن تاکید دارند. بعید می‌دانم در بین مسوولان اهل سیاست و اصحاب تصمیم گیری در اینباره اختلاف نظر وجود داشته‌باشد».

مشاور مقامرهبری در امور بین‌الملل همچنین در سخنانی که در تضاد کامل با مواضع دولتمردان دولت نهم است، اضافه کرد:« تمام کسانی که طی این مدت در بحث هسته‌ای کار کردند چه در گذشته و چه در دوره اخیر همه از سر حسن نیت و برای خدمت به کشور بوده است و حتما باید به عنوان یک ایرانی از هر کسی که به هر عنوانی در هر کجا کار کرده است، قدردانی کنیم».

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با دفاع از عملکرد «سید محمد خاتمی» و «حسن روحانی» در جایگاه دبیری شورای عالی امنیت ملی و ریاست بر تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان،‌افزود: «اینکه دولت حق دارد همکاران خود را تعیین کند درست است اما این به معنی آن نیست که ما از کارهای آقای لاریجانی درجایگاه حساس دبیری شورای عالی امنیت ملی قدردانی نکنیم، همانطور که از کارهای دکتر روحانی باید قدردانی کنیم. بنده شاهد بودم که ایشان(دکتر روحانی) در آن دوران زحمات زیادی کشیدند. ایشان در هر دوره سیاست‌های نظام را اجرا می‌کردند. این طور نبود که آقای خاتمی و روحانی سر خود سیاستی را اعمال کنند، به فرض هم زمانی مسوولی پیدا شود که خلاف سیاست‌های نظام عمل کند، مگر چقدر می‌تواند روش خود را ادامه دهد؟».

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دکتر لاریجانی از آینده نگرانی خاصی داشته‌اند؟ گفت:«باید در این‌باره با خود دکتر لاریجانی صحبت کرد تا ببینیم مساله چه بوده است».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد