KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

KNToosi.in - همکلاســــی

وبلاگ گروهی دانشجویان ِ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاههای صنعتی شریف و علامه طباطبایی

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاههای صنعتی شریف و علامه طباطبایی در اعتراض به احکام سنگین حبس برای 3 دانشجوی پلی تکنیک 


ادوارنیوز: انجمن اسلامی دانشگاههای صنعتی شریف و علامه طباطبایی در بیانیه های جداگانه ای نسبت به صدور احکام سنگین زندان برای احسان منصوری، اخمد قصابان و مجید توکلی  3 دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک بر  واکنش جنبش دانشجویی در برابر چنین رفتارهایی تاکید کردند

در بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه شریف آمده است:

 

هنوز چند صباحی از موج صدور احکام سنگین دانشجویی برای دانشجویان دانشگاه­های علامه و امیرکبیر و تهران و دیگر دانشگاه­های سراسر کشور نمی­گذرد و هنوز پروژه­ی انحلال غیر قانونی تشکل­های منتقد دانشجویی و خاموش کردن صدای مخالف و نیز برخورد با اساتید دگراندیش و فعالین جامعه­ی مدنی را از یاد نبرده­ایم که بار دیگر شمشیر استبداد از غلاف جهل بیرون آمد و سه دانشجوی دانشگاه پلی­تکنیک، مجید توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان را به زیر تیغ خود کشید؛ غافل از آن که هیچ تیغی آن­قدر برّا نیست که پویندگان راه دموکراسی و حقوق بشر را به زانو درآورد.

زمانی که رئیس دولت نهم به همراهی تیم امنیتی خود پای به دانشگاه پلی­تکنیک گذاشت و حلقه­به­گوشان حکومت را برای شنیدن سخنانش گردهم آورد باز این فریاد حق­طلبانه­ی دانشجویان آزاده­ی پلی­تکنیک در دفاع از آزادی آکادمیک و اعتراض به حضور مجسم خودکامگی در دانشگاه بود که چونان پتکی بر سر رئیس دولت زده شد. همان زمان می­توانستیم حدس بزنیم که استبداد تاب تحمل آزادی­خواهی و حق­طلبی ندارد و عنان از کف می­دهد و نقاب از چهره­ی کریهش برخواهد کشید. چند ماه بعد نهادهای امنیتی حکومت با پشتیبانی سرسپردگان شبه­نظامی­شان در دانشگاه، دسیسه کردند و با چاپ مطالب موهن در سه نشریه­ی دانشجویی و انتساب آن­ها به دانشجویان آزاده­ی امیرکبیر اقدام به ارعاب و احضار و دستگیری و بازداشت طولانی مدت آنان کردند  و در نهایت با صدور احکام سنگین برای دانشجویان، خشم و حقارت خویش را به رُخ همگان کشیدند.

ما اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در کنار دانشجویان دیگر دانشگاه­های کشور ضمن حمایت از سه دانشجوی دانشگاه پلی­تکنیک و تأکید بر بی­گناهی آنان، انحصارطلبان را هشدار می­دهیم که پوشاندن ضعف خویش در اداره­ی کشور و پنهان­کردن بی­تدبیری­شان در به انزوا کشاندن ایران در عرصه­ی بین­المللی، با اعمال فشار به کنش­گران جامعه­ی مدنی و سرکوب اعتراضات نه تنها چاره­ی درد نیست که ایران به مرز قهقرا خواهد کشاند.

 

انجمن اسلامی دانشگاه علامه نیز در بیانیه خود آورده است:

 

اینجا ایران است. آزادترین کشور دنیا. اما این آزادترین کشور دنیا سال نوی تحصیلی را در حالی آغاز کرد که دیگر در آن سخن از دانشجویان زندانی و محروم از تحصیل تبدیل به امری عادی و روزمره شده است. روز بیستم آذرماه سال 1385 آقای احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنیک، اعتراض دانشجویان به حضور خود را نشانه ی وجود آزادی بیان در کشور دانست و خدای بزرگ را شاهد گرفت که نمی خواهد برای این دانشجویان معترض مشکلی پیش بیاید. اکنون بسیار از همان دانشجویان، طعم محرومیت از تحصیل و ممنوعیت ورود به دانشگاه را چشیده اند؛ هشت نفرشان طعم زندان را؛ و سه نفرشان که هنوز آزاد نشده اند، سه شنبه ی هفته ی گذشته پس از شش ماه بازداشت، جمعاً به هفت و نیم سال زندان محکوم شدند. مسأله وقتی دردناک تر می شود که بدانیم دادگاه بر اساس اعترافاتی که طبق گفته ی خود دانشجویان، تحت شکنجه اخذ شده اند این حکم را صادر کرده است.

این آزادترین کشور دنیا سال نوی تحصیلی را در حالی آغاز کرد که دانشگاه، هرگز تا این حد فشار چکمه ی سرکوب را بر گلوی خود احساس نکرده بود. دانشگاه علامه طباطبایی هم بهار علم و دانش را با سی دانشجوی محروم از تحصیل آغاز کرد که حتی نمی توانند وارد خانه شان دانشگاه شوند. با دو دانشجوی زندانی به نام های محبوبه مقدم و هدایت غزالی آغاز کرد که همکلاسی هایشان هنوز حتی نمی دانند اتهامشان چیست و یا این که بازداشت موقتشان چرا این قدر طولانی شده است. در دانشگاههای دیگر نیز سیل احکام انضباطی و قضایی است که برای فعالان دانشجویی صادر می شود.

البته این آزادترین کشور دنیا را فقط به دانشگاهش نمی شناسند. برخورد با فعالان مدنی که نمونه ی آن بازداشت عمادالدین باقی رییس کانون دفاع از حقوق زندانیان در هفته ی گذشته بود، نشان می دهد که جامعه ی مدنی هم مشمول "آزادی مطلق" دولت نهم شده است که هفته ی گذشته شاهد جلوه های بیشتری از آن نیز بودیم، مانند ممانعت از برگزاری نماز عید فطر عده یی از فعالان سیاسی در هنرستان کارآموز. حال تکلیف آزادی های آکادمیک در دولتی که برگزاری یک نماز را بر نمی تابد معلوم است.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه، صدور حکم زندان برای مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری سه دانشجوی بی گناه پلی تکنیک را محکوم می کند و سوال می کند کدام قانون و کدام خرد و کدام اخلاق و کدام شرع می پذیرد که اعترافات تحت شکنجه، بعنوان مدرک برای محکوم کردن افراد استفاده شوند؟ ما خواستار آزادی هر چه سریعتر این سه دانشجو و نیز دادرسی عادلانه برای دیگر دانشجویان زندانی، بخصوص دو دانشجوی زندانی دانشگاه علامه هستیم. و به دولت آقای احمدی نژاد، دلسوزانه انذار می دهیم که دست از سرکوب دانشگاه بردارد زیرا دانشگاهی که با گورستان تفاوت نکند، بود و نبودش فرقی ندارد و بدون دانشگاه پویا و با نشاط و منتقد، شعار این دولت مبنی بر "رسیدن به قله های علمی" افسانه یی بیش نخواهد بود

 

نظرات 2 + ارسال نظر
ابوذر, , چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 15:17 http://politictoday.blogfa.com

اگه به شعر های سیاسی علاقه داری یه سری به من بزن.

احسان.حسابداری.علامه دوشنبه 1 مهر 1387 ساعت 22:23

بنام خداوند جان افرین
با نام خدا سلام بر عزیزان انجمن اسلامی.من دانشجوی ورودی 87 هستم که به تازگی وارد دانشگاه علامه شدم.خواستار کمک شما برای مبارزه با تحجر و استبداد در دانشکده حسابداری و مدیریت علامه هستم.در این دانشگاه فعالیت انجمن اسلامی لغو شده است و ما دانشجویان دانشکده حسابداری و مدیریت علامه خواستار کمک تمام دانشجویان انجمن اسلامی هستیم تا بتوانیم برای رسیدن به ارمان انقلاب که همان ازادی بیان و مبارزه با استبداد و تحجر است برسیم.ویادمان باشد که ناخدای استبداد همچنان با خدای ازادی در جنگ است
با تشکر امید وارم ارتباط ما از طریق ایمیل برقرار شود.
ehsaniti@yahoo.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد